C_cwiczenia_Wydanie_III_cwcsh3.pdf

(558 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie
praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również
żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Ewelina Burska
Projekt okładki: Maciej Pasek
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie?cwcsh3
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Listingi do książki można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/cwcsh3.zip
ISBN: 978-83-246-3869-7
Copyright © Helion 2012
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
WstÚp
7
CzÚ Ê I
JÚzyk programowania
JÚzyk C#
Jak wïa ciwie nazywa siÚ ten jÚzyk?
¥rodowisko uruchomieniowe
NarzÚdzia
Najprostszy program
Kompilacja i uruchamianie
Visual C# Express
Dyrektywa using
9
11
11
12
12
14
14
15
19
23
Rozdziaï 1. Pierwsza aplikacja
Rozdziaï 2. Zmienne i typy danych
Typy danych
Typy arytmetyczne
Typ bool (Boolean)
Deklarowanie zmiennych
Nazewnictwo zmiennych
Typy odno nikowe
Typ string
Typ object
Warto Ê null
Operatory
Operatory arytmetyczne
Operatory bitowe
25
25
25
27
28
32
33
34
34
35
35
36
43
Kup książkę
Poleć książkę
4
C# • mwiczenia
Operatory logiczne
Operatory przypisania
Operatory porównania (relacyjne)
Operator warunkowy (?)
Pozostaïe operatory
Priorytety operatorów
Komentarze
45
45
46
47
48
48
49
Rozdziaï 3. Instrukcje
Instrukcje warunkowe
Instrukcja if...else
Instrukcja if...else if
Instrukcja switch
PÚtle
PÚtla for
PÚtla while
PÚtla do…while
PÚtla foreach
Instrukcja goto
Wprowadzanie danych
Argumenty wiersza poleceñ
Instrukcja ReadLine
51
51
51
55
57
59
59
66
68
70
70
73
74
80
CzÚ Ê II
Programowanie obiektowe
Klasy
Metody
Konstruktory
Specyfikatory dostÚpu
Dziedziczenie
89
91
91
94
103
107
114
Rozdziaï 4. Klasy i obiekty
Rozdziaï 5. Tablice
Deklarowanie tablic
Inicjalizacja tablic
Rozmiar tablicy
PÚtla foreach
Tablice wielowymiarowe
119
120
122
124
127
130
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
5
Rozdziaï 6. WyjÈtki i obsïuga bïÚdów
Obsïuga bïÚdów
Blok try...catch
Hierarchia wyjÈtków
Wïasne wyjÈtki
137
137
143
148
151
Rozdziaï 7. Interfejsy
Prosty interfejs
Interfejsy w klasach potomnych
Czy to interfejs?
Rzutowanie
Sïowo kluczowe as
Sïowo kluczowe is
155
155
159
167
172
174
175
CzÚ Ê III
Programowanie w Windows
Utworzenie okna
Wy wietlanie komunikatu
Zdarzenie ApplicationExit
177
179
179
184
185
Rozdziaï 8. Pierwsze okno
Rozdziaï 9. Delegacje i zdarzenia
Delegacje
Zdarzenia
187
187
192
Rozdziaï 10. Komponenty
Etykiety (Label)
Przyciski (Button)
Pola tekstowe (TextBox)
Pola wyboru (CheckBox, RadioButton)
Listy rozwijane (ComboBox)
Listy zwykïe (ListBox)
Menu
Menu gïówne
Menu kontekstowe
Wïa ciwo ci Menu
Skróty klawiaturowe
197
197
203
206
211
217
220
224
224
232
235
240
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin