Platforma_Android_Nowe_wyzwania_plandr.pdf

(1281 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Android Programming: Pushing the Limits
Tłumaczenie: Łukasz Piwko
ISBN: 978-83-246-9525-6
© 2014 Erik Hellman
All Rights Reserved. Authorised translation from the English language edition published by John Wiley &
Sons Limited. Responsibility for the accuracy of the translation rests solely with Helion S.A. and is not the
responsibility of John Wiley & Sons Limited.
No part of this book may be reproduced in any form without the written permission of the original
copyright holder, John Wiley & Sons Limited.
Translation copyright © 2014 by Helion S.A.
Wiley and the Wiley logo are trademarks or registered trademarks of John Wiley and Sons, Inc. and/or its
affiliates in the United States and/or other countries, and may not be used without written permission.
Android is a trademark of Google, Inc. All other trademarks are the property of their respective owners.
John Wiley & Sons, Ltd. is not associated with any product or vendor mentioned in the book.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie bierze jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za
związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION nie
ponosi również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/plandr.zip
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/plandr
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
O autorze ........................................................................................................ 13
Wprowadzenie ................................................................................................. 15
Cz
I: Solidne podstawy .................................................................21
Systemy operacyjne do programowania Androida ......................................................... 23
Zaawansowane narz dzia SDK Androida ..................................................................... 24
Narz dzie adb ...................................................................................................... 24
Testowanie przeci eniowe interfejsu u ytkownika przy u yciu Monkey ....................... 27
System kompilacji Gradle ...................................................................................... 28
Optymalizacja i zaciemnianie za pomoc ProGuard ................................................... 30
Projekty bibliotek Android i biblioteki zewn trzne ......................................................... 31
Skompilowane pliki JAR ........................................................................................ 31
Tworzenie projektu biblioteki ................................................................................. 32
Kontrola wersji i zarz dzanie kodem ród owym ........................................................... 33
rodowisko programistyczne ...................................................................................... 35
Diagnozowanie aplikacji Android ............................................................................ 35
Statyczna analiza kodu przy u yciu lint ................................................................... 37
Refaktoryzacja kodu ............................................................................................. 39
Opcje programistyczne w urz dzeniach z Androidem .................................................... 41
Ustawienia programistyczne .................................................................................. 42
Podsumowanie ......................................................................................................... 44
Dodatkowe ród a informacji ...................................................................................... 44
Ksi ki ................................................................................................................ 44
Strony internetowe ............................................................................................... 44
Rozdzia 1. Konfigurowanie rodowiska programistycznego .................................. 23
Rozdzia 2. Efektywne programowanie w Javie na Androidzie ............................... 45
Porównanie Javy Dalvik z Jav SE .............................................................................. 45
Optymalizacja kodu Java dla Androida ........................................................................ 47
Bezpieczne pod wzgl dem typów wyliczenia w Androidzie ......................................... 48
Udoskonalona p tla for w Androidzie ...................................................................... 49
Kolejki, synchronizacja i blokady ............................................................................ 50
Zarz dzanie pami ci i alokacj ................................................................................. 52
Ograniczanie liczby alokacji obiektów ...................................................................... 52
Kup książkę
Poleć książkę
6
Spis tre ci
Wielow tkowo w Androidzie .................................................................................... 55
Klasa Thread ....................................................................................................... 56
Klasa AsyncTask .................................................................................................. 57
Klasa Handler ...................................................................................................... 58
Wykonywanie operacji w regularnych odst pach czasu .............................................. 60
U ywanie klasy MainLooper w po czeniu z Handler ................................................. 61
Jak wybra najlepsze rozwi zanie ............................................................................... 62
Podsumowanie ......................................................................................................... 63
Dodatkowe ród a informacji ...................................................................................... 63
Dokumentacja ..................................................................................................... 63
Ksi ki ................................................................................................................ 63
Strony internetowe ............................................................................................... 63
Cz
II: Efektywne wykorzystanie sk adników ....................................65
Sk adniki Androida .................................................................................................... 67
Sk adnik Activity .................................................................................................. 68
Sk adnik Service ................................................................................................... 68
Sk adnik BroadcastReceiver ................................................................................... 68
Sk adnik ContentProvider ...................................................................................... 69
Sk adnik Application ............................................................................................. 69
Architektura aplikacji ............................................................................................ 71
Manifest aplikacji Android .......................................................................................... 72
Element manifest ................................................................................................. 72
Filtry i uprawnienia Google Play ............................................................................. 73
Element application .............................................................................................. 75
Elementy i atrybuty sk adników .............................................................................. 76
Filtrowanie intencji ............................................................................................... 77
Zasoby i rodki .......................................................................................................... 78
Zaawansowane zasoby a cuchowe ........................................................................ 79
Lokalizacja .......................................................................................................... 80
Kwalifikatory zasobów .......................................................................................... 80
rodki ................................................................................................................. 82
Podsumowanie ......................................................................................................... 83
Dodatkowe ród a informacji ...................................................................................... 83
Dokumentacja ..................................................................................................... 83
Rozdzia 3. Sk adniki, manifesty i zasoby ........................................................... 67
Rozdzia 4. Interakcja z u ytkownikiem i projektowanie interfejsów ...................... 85
Historyjki u ytkowników ............................................................................................ 85
U ytkownicy i postaci ........................................................................................... 86
Projektowanie interfejsu u ytkownika Androida ............................................................ 87
Nawigacja ........................................................................................................... 87
Prototypowanie interfejsu u ytkownika .................................................................... 88
Projektowanie interfejsu u ytkownika w Android Studio ............................................. 88
Elementy interfejsu u ytkownika Androida ................................................................... 89
Tekst w aplikacjach na Androida ................................................................................ 89
Krój pisma .......................................................................................................... 89
Uk ad tekstu ........................................................................................................ 90
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
Wymiary i rozmiary ................................................................................................... 90
Zalecane wymiary ................................................................................................ 91
Rozmiary ikon ...................................................................................................... 91
Rozmiar tekstu .................................................................................................... 92
Kolory ................................................................................................................. 92
Daltonizm ........................................................................................................... 93
Obrazy i ikony ........................................................................................................... 93
Perspektywa kanoniczna ....................................................................................... 94
Geony ................................................................................................................. 94
Rozpoznawanie twarzy .......................................................................................... 95
Walory u ytkowe ....................................................................................................... 95
Wskazówki wizualne ............................................................................................. 95
Nagradzanie u ytkownika .......................................................................................... 96
Grywalizacja ........................................................................................................ 96
Podsumowanie ......................................................................................................... 97
Dodatkowe ród a informacji ...................................................................................... 98
Ksi ki ................................................................................................................ 98
Strony internetowe ............................................................................................... 98
7
Rozdzia 5. Interfejs u ytkownika dla zaawansowanych ....................................... 99
Aktywno ci i fragmenty .............................................................................................. 99
U ywanie wielu ekranów .......................................................................................... 100
Projektowanie w asnych widoków ............................................................................. 102
Cykl ycia widoku ............................................................................................... 103
Wid et o wygl dzie klawiatury fortepianowej .......................................................... 103
Wielodotyk ............................................................................................................. 108
Wspó rz dne wska nika ...................................................................................... 110
Gest obrotu ....................................................................................................... 111
OpenGL ES ............................................................................................................. 112
Grafy sceny i silniki gier ...................................................................................... 113
Podsumowanie ....................................................................................................... 113
Dodatkowe ród a informacji .................................................................................... 114
Ksi ki .............................................................................................................. 114
Strony internetowe ............................................................................................. 114
Rozdzia 6. Us ugi i zadania w tle .................................................................... 115
Jak i kiedy u ywa us ug .......................................................................................... 115
Typy us ug ........................................................................................................ 116
Cykl ycia us ug ...................................................................................................... 116
Tworzenie i niszczenie us ug ................................................................................ 116
Uruchamianie us ug ........................................................................................... 117
Wi zanie us ug .................................................................................................. 118
Utrzymywanie si przy yciu ................................................................................ 120
Zatrzymywanie us ug .......................................................................................... 121
Dzia anie w tle ........................................................................................................ 123
Klasa IntentService ............................................................................................. 123
Równoleg e wykonywanie .................................................................................... 124
Komunikacja z us ugami .......................................................................................... 126
Asynchroniczne wysy anie powiadomie przy u yciu intencji .................................... 126
Lokalne wi zanie us ug ....................................................................................... 127
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin