Chce_zostac_informatykiem_chcezi.pdf
(
539 KB
)
Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Tomasz Waryszak
Projekt okładki: Studio Gravite / Olsztyn
Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
Fotografia na okładce została wykorzystana za zgodą Shutterstock.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/chcezi
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Dodatkowe materiały do książki można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/chcezi.zip
ISBN: 978-83-246-8525-7
Copyright © Helion 2014
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
O autorach ............................................................................................... 13
S owo wst pne ......................................................................................... 15
Wprowadzenie .......................................................................................... 17
Rozdzia 1. Wymiarowanie informacji .......................................................................... 25
Wstęp ........................................................................................................................................................... 25
Zadania ........................................................................................................................................................ 28
1.1. Trwałość hasła .......................................................................................................................... 28
1.2. Umowa na Internet dla telewizora ........................................................................................ 29
1.3. Wbudowana pamięć skanera ................................................................................................. 29
1.4. Pamięć wideo w monitorze .................................................................................................... 29
1.5. Czytnik e-booków .................................................................................................................... 29
1.6. Język angielski dla informatyków .......................................................................................... 30
1.7. Kamera wideo ........................................................................................................................... 30
1.8. Genom ludzki ........................................................................................................................... 30
1.9. Wyniki kartkówki .................................................................................................................... 31
1.10. Tryb High Color .................................................................................................................... 31
1.11. Bardzo duży plik wideo ......................................................................................................... 31
1.12. Jakość obrazków w gazetce studenckiej .............................................................................. 32
1.13. Zapisujemy fale dźwiękowe .................................................................................................. 32
1.14. Co to jest digitalizacja? .......................................................................................................... 32
1.15. Biblioteka na dysku komputera ........................................................................................... 32
1.16. Skanowane zdjęcie ................................................................................................................. 33
1.17. Obliczamy kolor ..................................................................................................................... 33
Rozwiązania ................................................................................................................................................ 33
1.1. Trwałość hasła .......................................................................................................................... 33
1.2. Umowa na Internet dla telewizora ........................................................................................ 33
1.3. Wbudowana pamięć skanera ................................................................................................. 34
1.4. Pamięć wideo w monitorze .................................................................................................... 35
1.5. Czytnik e-booków .................................................................................................................... 35
1.6. Język angielski dla informatyków .......................................................................................... 36
Kup książkę
Poleć książkę
6
Chcę zostać informatykiem
1.7. Kamera wideo ........................................................................................................................... 36
1.8. Genom ludzki ........................................................................................................................... 36
1.9. Wyniki kartkówki .................................................................................................................... 37
1.10. Tryb High Color .................................................................................................................... 37
1.11. Bardzo duży plik wideo ......................................................................................................... 37
1.12. Jakość obrazków w gazetce studenckiej .............................................................................. 38
1.13. Zapisujemy fale dźwiękowe .................................................................................................. 38
1.14. Co to jest digitalizacja? .......................................................................................................... 39
1.15. Biblioteka na dysku komputera ........................................................................................... 39
1.16. Skanowane zdjęcie ................................................................................................................. 40
1.17. Obliczamy kolor ..................................................................................................................... 40
Podsumowanie ........................................................................................................................................... 40
Rozdzia 2. Matematyka a informatyka ....................................................................... 43
Wstęp ........................................................................................................................................................... 43
Zadania ........................................................................................................................................................ 46
2.1. Naturalne liczby szesnastkowe i ósemkowe ......................................................................... 46
2.2. Obliczenia geometryczne ........................................................................................................ 46
2.3. Siostra i liczby pierwsze .......................................................................................................... 46
2.4. Jaka to funkcja? ........................................................................................................................ 47
2.5. Sumujemy szereg ..................................................................................................................... 48
2.6. Rysujemy model piramidy 3D ............................................................................................... 48
2.7. Kwadrat prawie jak fraktal ..................................................................................................... 48
2.8. Programujemy liczby pierwsze .............................................................................................. 49
2.9. Ciąg arytmetyczny ................................................................................................................... 49
2.10. Liczby zaprzyjaźnione ........................................................................................................... 49
2.11. Badamy liczby razem z Piotrkiem ....................................................................................... 50
2.12. Jak zauważyć tendencję? ....................................................................................................... 50
2.13. Rozwiązanie nieliniowego równania .................................................................................. 50
Rozwiązania ................................................................................................................................................ 51
2.1. Naturalne liczby szesnastkowe i ósemkowe ......................................................................... 51
2.2. Obliczenia geometryczne ........................................................................................................ 51
2.3. Siostra i liczby pierwsze .......................................................................................................... 52
2.4. Jaka to funkcja? ........................................................................................................................ 52
2.5. Sumujemy szereg ..................................................................................................................... 53
2.6. Rysujemy model piramidy 3D ............................................................................................... 54
2.7. Kwadrat prawie jak fraktal ..................................................................................................... 54
2.8. Programujemy liczby pierwsze .............................................................................................. 55
2.9. Ciąg arytmetyczny ................................................................................................................... 56
2.10. Liczby zaprzyjaźnione ........................................................................................................... 56
2.11. Badamy liczby razem z Piotrkiem ....................................................................................... 56
2.12. Jak zauważyć tendencję? ....................................................................................................... 59
2.13. Rozwiązanie nieliniowego równania .................................................................................. 60
Podsumowanie ........................................................................................................................................... 60
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
7
Rozdzia 3. Logika a informatyka ................................................................................ 63
Wstęp ........................................................................................................................................................... 63
Zadania ........................................................................................................................................................ 66
3.1. Logika zapytań w wyszukiwarkach ....................................................................................... 66
3.2. Poszukiwanie prawidłowości w danych ............................................................................... 67
3.3. Logika w rozgrywkach piłkarskich ........................................................................................ 67
3.4. Szachy, logika i informatyka .................................................................................................. 67
3.5. Turniej tenisa a funkcje boolowskie ...................................................................................... 68
3.6. Tablica prawdy ......................................................................................................................... 68
Rozwiązania ................................................................................................................................................ 69
3.1. Logika zapytań w wyszukiwarkach ....................................................................................... 69
3.2. Poszukiwanie prawidłowości w danych ............................................................................... 70
3.3. Logika w rozgrywkach piłkarskich ........................................................................................ 70
3.4. Szachy, logika i informatyka .................................................................................................. 70
3.5. Turniej tenisa a funkcje boolowskie ...................................................................................... 71
3.6. Tablica prawdy ......................................................................................................................... 72
Podsumowanie ........................................................................................................................................... 72
Rozdzia 4. Algorytmika ............................................................................................. 75
Wstęp ........................................................................................................................................................... 75
Zadania ........................................................................................................................................................ 79
4.1. Badamy systemy liczbowe ...................................................................................................... 79
4.2. Porządkujemy liczby ............................................................................................................... 79
4.3. Jaki system liczbowy? .............................................................................................................. 79
4.4. Analiza algorytmu .................................................................................................................... 80
4.5. Rozwiązanie równania metodą Newtona ............................................................................. 80
4.6. Struktura danych dla koszykarzy ........................................................................................... 81
4.7. Uzupełniamy tablicę danych .................................................................................................. 81
4.8. Jak liczyć litery? ........................................................................................................................ 82
4.9. Jakie znaki zawiera wyraz (fraza)? ......................................................................................... 82
4.10. Upraszczamy sumator jednobitowy .................................................................................... 82
4.11. Mówić wspak .......................................................................................................................... 83
4.12. Notacja polska ........................................................................................................................ 83
4.13. Anagramy ................................................................................................................................ 84
4.14. Najmniejsza wartość w zakresie 1...99 ................................................................................ 84
4.15. Największa wartość dodatnia ............................................................................................... 84
4.16. Bardzo duża tablica ................................................................................................................ 85
4.17. Sterujemy tarczą z diod ......................................................................................................... 85
4.18. Justyna organizatorem studniówki ..................................................................................... 86
4.19. Kalkulator dla socjologów .................................................................................................... 86
4.20. Dzielimy arkusz ...................................................................................................................... 86
Rozwiązania ................................................................................................................................................ 87
4.1. Badamy systemy liczbowe ...................................................................................................... 87
4.2. Porządkujemy liczby ............................................................................................................... 87
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
P.Kuba-47
Inne pliki z tego folderu:
101_niezwyklych_pomyslow_na_biznes_101nie.pdf
(3315 KB)
Filozofia_Kaizen_Malymi_krokami_ku_doskonalosci_filokr.pdf
(4285 KB)
100_sekretow_Mistrza_Sprzedazy_100mis.pdf
(408 KB)
15_tajemnic_zarzadzania_czasem_O_czym_wiedza_ludzie_sukcesu_15taza.pdf
(570 KB)
12_sekretow_sukcesu_w_biznesie_12sekr.pdf
(338 KB)
Inne foldery tego chomika:
Administracja
Afryka
After Effects
Agile - Programowanie
AJAX
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin