Zew Cthulhu 6e - Opuszczony Eon.pdf
(
5815 KB
)
Pobierz
Opuszczony Eon
Scenariusz do Zewu Cthulhu 6 ed.
Adam Głów, Maciej Sola, Michał Śnieżko
Gamedec.UKW
Wstęp
Przygoda rozgrywa się w 1920 roku w mieście Santa Cruz na Zachodnim
Wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Może być jednak rozgrywana w dowolnych czasach i
w dowolnym miejscu z dostępem do oceanu lub morza. Scenariusz został przewidziany
dla czterech graczy, jednak w razie problemu z frekwencją, Strażnik Tajemnic może
jednego z Badaczy Tajemnic - Daniela Colemana przerobić na dodatkowego Bohatera
Niezależnego przebywającego w przytułku dla obłąkanych.
“Opuszczony Eon” Opowiada tragiczną historię rodziny milionera - Richarda
Gattisa, który zaginął podczas rejsu jachtem. Badacze stopniowo poznają tajemnicę
stojącą za jego fortuną, co doprowadza ich od odkrycia Kościołu Niepowodzeń - kultu,
który założyli franciszkanie po zetknięciu się z Mitologią Cthulhu. Czerpiemy tutaj
inspirację z prawdziwej historii Santa Cruz, czyli misji Ojca Fermin de Lausen z sierpnia
1791 roku, ze względu na liczne katastrofy jakie ją spotkały została nazwana Misją
Niepowodzeń, skąd swoją nazwę wziął kult.
Ponadto inspirację czerpaliśmy z opowiadania Ernestra Hemingwaya “Stary
człowiek i morze”, “Dracula” autorstwa Brama Stokera, scenariusza “Nawiedzenie” z
podręcznika podstawowego do 6. edycji Zewu Cthulhu oraz filmem “Indiana Jones i
Ostatnia Krucjata”.
Strażnik Tajemnic musi zadbać, żeby gracze dobrze zapoznali się z opisami
swoich Badaczy. Są w nich ukryte motywacja oraz wskazówki, gdzie szukać kolejnych
informacji, niezbędnych do pełnego zrozumienia zagadki. Warto też, żeby zaznajomił
ich z przebiegiem typowej sesji w Zew Cthulhu, zwłaszcza, jeśli grają pierwszy raz.
Strażnik Tajemnic uniknie w ten sposób zawieszenia się graczy, którzy nie będą
wiedzieli, żeby skorzystać np. ze zbiorów bibliotecznych.
“Opuszczony Eon” to przygoda przewidziana na 4 do 5 godzin rozgrywki.
Badacze Tajemnic
Jack Nathan Gattis
- 24 lata, dyletant.
Wszystko zawdzięcza ojcu Richardowi. Choć nie poznał w życiu czym jest
odmowa ani bieda, doskonale zdaje sobie sprawę, jak wiele Richard musiał poświęcić,
żeby zapracować na tak wysoki status społeczny i majątkowy. Jack darzy ojca
szacunkiem i traktuje go jak autorytet absolutny w każdej sprawie, chociaż tak naprawdę
nie wie, czym zajmuje się ojciec, bo nigdy się tym nie chwalił i bezwzględnie zakazywał
Jackowi wchodzić do swojego gabinetu.
Kiedy odnaleziono jacht, zadzwonił do wujka Samuela i bezzwłocznie pojechał do
miejsca, w którym “Eon” osiadł na przybrzeżnej mieliźnie. Jest skołowany i osamotniony
w tej sytuacji. Stracił człowieka, który był dla niego całym światem. Za wszelką cenę chce
dowiedzieć się, co wydarzyło się podczas ojcowskiej wyprawy.
Samuel Gattis
- 57 lat, bibliotekarz na Uniwersytecie Kalifornii w Santa Cruz.
Za młodu bardzo zżyty ze swoim bratem. Jednak wszystko się zmieniło, gdy
Richard wpadł w szemrane towarzystwo na studiach i zaczął czytać dziwne księgi. W
1
przeciągu kilku lat oddalili się od siebie, a Richard w zaskakującym tempie dorobił się
oszałamiającej fortuny.
Od tamtego czasu, Samuela zżera zazdrość. Nie może pogodzić się z faktem, że
jego młodszy o kilka lat brat tak szybko stał się milionerem. Podejrzewa, że Richard
osiągnął swój status nieuczciwie, zwłaszcza, że od czasów collegeu siedział z nosem w
książkach opowiadających o magii i kultach religijnych. Wraz z wieścią o zaginięciu
brata uznał, że to najlepsza chwila, by przekonać się czy i jak wielkim oszustem oraz
chorym psychicznie człowiekiem stał się Richard.
Liczy również, że uda mu się uszczknąć choć odrobinę fortuny brata.
Jane Price
- 28 lat, dziennikarka.
Od zawsze aspirowała do szkoły dziennikarskiej. Jednak sytuacja rodzinna
wskazywała na to, że nie będzie mogła studiować. Dzięki zawziętości i wrodzonemu
talentowi otrzymała stypendium, umożliwiające dalszą, upragnioną naukę. Ukończyła
uczelnię z wyróżnieniem i od razu pragnie zająć się jakąś poważną sprawą, godną
reportera. Niestety los nie jest tak przychylny. Jej wydawca zleca jej pisanie o
miejscowym milionerze, Richardzie Gattisie. Z czasem natrafia jednak na coś, co może
być przełomem w jej dziennikarskiej karierze. Zdobywa cenne informacje od człowieka,
który zna mroczne sekrety milionera - Barego, jednak wciąż nie potrafi wydusić z niego
wszystkiego.
Jane staje się łowczynią sensacji. Kiedy okazuje się, że jacht Richarda zawitał do
portu, lecz nie ma na nim śladu żywej duszy, reporterka wie, że to początek
najważniejszego śledztwa w jej karierze. Milionerzy nie znikają sobie od tak. Jest gotowa
zrobić wszystko, byle tylko poznać jaki sekret kryje się za zaginięciem Richarda.
W końcu jako jedyna posiada cenne źródło informacji o milionerze.
Daniel Coleman
- 30 lat, marynarz.
Za młodu liczne awantury i kłótnie rodziców negatywnie wpłynęły na jego naukę
i przyjaźnie. Miał spore problemy w szkole. Próbował szczęścia na uczelni, gdzie poznał
swojego serdecznego przyjaciela Jacka, jednak po pewnym czasie musiał pogodzić się z
faktem, że studia to nie jego życie.
Jack polecił Daniela znajomemu żeglarzowi handlowemu. Był to strzał w
dziesiątkę. Daniel od zawsze marzył o dalekich podróżach i odnalazł się w tym fachu. Po
pewnym czasie spółka jednak upadla.
Kiedy musiał znaleźć nowego pracodawcę, na jachcie Richarda zwolniło się jedno
miejsce. Dzięki pomocy Jacka, załapał się na rejs wypoczynkowy jako majtek. W
niewyjaśnionych okolicznościach Badacze znajdują go na opuszczonym jachcie. Biedak
jednak nic nie pamięta z samej wyprawy.
Kluczowi Bohaterowie Niezależni
Dwayne Burnett
- stary latarnik mieszkający na odludziu. To on odkrył osiadły
na mieliźnie “Eon”. Wielokrotnie widział, jak jacht Richarda Gattisa opuszczał port i
płynął zawsze w tym samym kierunku. Wyprawy Richarda kojarzą mu się z opowieścią
poprzedniego latarnika o ludziach, którzy regularnie wypływali na ocean w
poszukiwaniu wyspy. Podobno kryją się na niej pozostałości po pradawnej cywilizacji.
2
Badacze tajemnic moga go spotkać na plaży. Latarnik jako pierwszy ginie w
niewyjaśnionych okolicznościach.
Malcolm Abreu
- kustosz Muzeum, przewodniczący Kościoła Niepowodzeń. To
on zorganizował wyprawę Richarda. Chętnie pomaga rozszyfrować zapiski z dziennika
Richarda, choć to tylko przykrywka dla jego prawdziwych zamiarów. Wraz z przybyciem
jachtu i zniknięciami ludzi kręcącymi się w jego okolicy uświadamia sobie, że wyprawa
Richarda zakończyła się sukcesem. Chce przejąć jacht i zapanować nad otworzonym w
jego wnętrzu portalem. Jest bezwzględny i nic go nie powstrzyma przed osiągnięciem
zamierzonego celu.
Bary
- informator Jane, dawny przyjaciel Richarda, wygląda na lekko nie
zrównoważonego psychicznie. W porę wycofał się z Kościoła Niepowodzeń i jego
okultystycznych praktyk, przez to od lat żyje na uboczu i w strachu przez zemstą
kultystów. Wie bardzo dużo na temat Richarda i jego roli w Kościele Niepowodzeń,
jednak boi się, że jeśli zdradzi tajemnice Kościoła i Richarda, ściągnie na siebie gniew nie
tylko kultystów, ale i mocy jakie za nimi stoją.
Richard Gattis
Richard Gattis od małego interesował się magią, religią i historią. Wchłaniał
potężne ilości książek na ten temat i choć udawało mu się ukrywać z nimi przed
rodzicami, to przed bratem Samuelem już nie. Na początku studiów Richard wstąpił do
Kościoła Niepowodzeń i wykorzystując swoją wiedzę szybko wspinał się na szczyt
hierarchii panującej w sekcie. Dzięki kontaktom z wpływowymi osobistościami
należących do Kościoła dorobił się fortuny, co było dla niego efektem ubocznym. Jego
prawdziwym marzeniem było odkrycie wszystkich tajemnic, o jakich czytał w
okultystycznych księgach.
Kościół Niepowodzeń od lat poszukiwał na oceanie wyspy, na której zachowały
się pozostałości cywilizacji czczącej Wielkiego Przedwiecznego Cthulhu. Według ksiąg
zgromadzonych w pierwszych latach po założeniu misji
Ojca Fermin de Lasuen, która
przyczyniła się do założenia Santa Cruz, wszyscy mieszkańcy wyspy zniknęli bez śladu
jednego dnia.. Przerażeni odkrywcy wyspy spalili niemal wszystkie dzienniki
wspominające jej dokładne położenie w strachu, że moce jakie opanowały wyspę mogą
przenieść się na stały ląd.
Richard po kilkunastoletniej przerwie odświeżył stare księgi i dzienniki, odkrył
zapisy wspominające o wyspie i postanowił wznowić wyprawy wierząc, że uda mu się
wykorzystać zaklętą na wyspie moc do własnych celów. Przez kilka lat organizował
cykliczne, kilkutygodniowe wyprawy w poszukiwaniu wyspy. Tym razem udało mu się
odkryć wyspę, odprawić rytuał i otworzyć na pokładzie jachtu portal do innego świata.
Nikt nie spodziewał się, że przez portal zaczną przechodzić potwory. W ciągu
kilku dni od otworzenia portalu członkowie załogi zaczęli znikać, jednak
zdeterminowany Richard nie zdecydował się zamknąć portalu, a tym samym drogi dla
istot z innego świata.
W końcu i on został porwany przez jednego z Kroczących Między Światami. To
one stoją za wszystkimi porwaniami.
3
Jacht
Kiedy Badacze pojawiają się na plaży, przy której osiadł jacht „Opuszczony Eon”,
spowija go gęsta mgła, jakby chciała zataić drzemiące w nim tajemnice. Złamany masz
bezwładnie wisi na resztkach olinowania i podartych żaglach. Od kilku dni Santa Cruz
targał sztorm, który ostatecznie wypluł na brzeg sponiewierany jacht pozbawiony załogi.
Na wybrzeżu kręci się kilku policjantów, którzy pomogą dostać się Jackowi i
Samuelowi na pokład. Poniewierają się na nim śmieci, ale nie ma śladu po załodze.
Wszyscy obecni na jachcie odczuwają lekki ból głowy, który ustępuje wraz z zejściem na
ląd. Kiedy Badacze zejdą na dolny pokład spotykają Jane, której udało się jakimś
sposobem prześlizgnąć się bocznym wejściem. Robi już zdjęcia i notatki.
Pierwsza rzecz, jaka jest wyczuwalna w powietrzu to groza i atakująca wręcz
głucha cisza. Rozmowy, czy też chwilę ciszy przerywa złowieszcze skrzypienie podłogi,
jak gdyby ktoś czołgał się w ich kierunku. Mrożące krew w żyłach dźwięki szybko ustają.
Test na nasłuchiwanie
pomoże wskazać kierunek, z którego dochodziły dźwięki.
Dolny pokład nieco różni się od górnego.
Test na spostrzegawczość
ujawni
dziwne ślady na drewnianej podłodze. Wyglądają jak szramy wydrapane paznokciami,
zupełnie, jakby ktoś rozpaczliwie szukał oparcia. W pewnym miejscu urywają się, lecz
bez problemu można zauważyć, że ciągnął się na korytarzu prowadzącym do kajuty
kapitana.
Poza tym, na pokładzie nie ma żadnych innych śladów walki. Nie ma krwi,
uszkodzeń po kulach czy połamanych mebli wskazujących atak piratów, wszystko
wygląda tak, jakby pokład przed chwilą został opuszczony przez załogę po ciężkim rejsie
w środku sztormu. Jeśli gracze nie uciekną w przerażeniu i wejdą do kajuty kapitana,
zobaczą w niej wciśniętego w kąt i przykrytego szmatami człowieka. Jack rozpozna w
nim swojego przyjaciela, Daniela.
Jeśli graczy jest czterech, w tym momencie Daniel wkracza do gry. Jego stan jest
zaskakująco dobry, ma on jednak poważną lukę w pamięci i nie pamięta nic z wyprawy.
Jeśli jednak graczy jest tylko trójka, Daniel majaczy i nie łapie kontaktu z
rzeczywistością.
Test na pierwszą pomoc
może pomóc i uspokoić marynarza. W samej
kajucie panuje bałągan, na podłodze porozrzucane są rozmaite papiery i przedmioty.
Ze ścian pospadały obrazy, a biurko, główny punkt dowodzenia, jest
zdewastowane. Strażnik Tajemnic może wspomnieć, że na biurku znajduje się kapitański
dziennik, lub jeden z Badaczy może go zauważyć wykonując udany
test na
spostrzegawczość. Dziennik musi wpaść w ręce graczy.
Po tych wydarzeniach, gracze
mogą przeszukiwać jacht, jednak nic nie znajdą.
Gdyby całość zaczęła się przedłużać, wskazane jest wypłoszenie drużyny za
pomocą np. złowieszczych skrzypnięć, dźwięków, zapachów itp. Po tej eskapadzie gracze
zapewne zechcą przedyskutować wszystko, co ich napotkało i przeczytać dziennik.
Gracze powinni otrzymać kopię „Dziennika kapitana” lub Strażnik Tajemnic powinien
im go przeczytać. W środku Dziennika znajduje się też wyrwana z innej księgi kartka
zapisana w obcym języku. Znajduje się na niej pieczątka.
Test na Wiedzę
wykaże, że
jest to pieczątka Muzeum Misji znajdującego się przy School Street.
4
Plik z chomika:
Matrinicz
Inne pliki z tego folderu:
Zew Cthulhu 6e - Opuszczony Eon.pdf
(5815 KB)
Inne foldery tego chomika:
Achtung Cthulhu
Achtung! Cthulhu 2d20
Apocthulhu
Arkham Horror fiction
Arkham Horror LCG
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin