Warhammer 4ed. - Ludzkość.pdf

(2163 KB) Pobierz
Ludzie Imperium
Podręcznik główny do
Warhammer Fantasy Roleplay
4ed.
zawiera zasady pozwalające przede wszystkim gene­
rować postacie ludzi, którzy urodzili oraz wychowali się
w Reiklandzie. Ten niewielki dodatek zawiera zasady po­
zwalające stworzyć ludzkiego mieszkańca z innych rejo­
nów. Zasady, opisy oraz wybrane atrybuty zostały dobra­
ne na podstawie podręcznika
Dziedzictwo Sigmara
do
drugiej edycji gry.
Dodatek ten jest fanowski i bezpłatny. Prawa do ilustracji
(w tym tła) należą do
Cubicle 7.
Część opisów krain pochodzi ze strony
WarrWikia
sługują ich autorom.
Podczas tworzenia postaci, jeśli wybrałeś rasę człowieka,
i zanotuj umiejętności oraz talenty podane tutaj, zamiast
tych z podręcznika głównego.
(warhammer.fandom.com/). Prawa do tych tekstów przy­
wybierz jego pochodzenie, wybierając jedno z poniższych
Hochland
Averland
Hochland to mała, ale dumna prowincja, słynąca ze swoich
łowców i tropicieli. Tradycyjną potrawą jest tu pieczona dzi­
czyzna znana w całym Imperium, choć smakosze twierdzą, że
nadal najlepiej smakuje przyrządzona pod niebem Hochlan­
du. Mieszkańcy tej prowincji uznawani są za ludzi lojalnych,
cielskich spośród wszystkich obywateli Imperium. Ponieważ
dzielnych i zgodnych, a także najbardziej otwartych, i przyja­
ich kraina stanowi skrzyżowanie taktów biegnących z Półno­
cją, rzadko spotykaną wśród ludów Imperium.
Umiejętności:
Skradanie, Charyzma, Dowodzenie, Opa­
toński), Język (Jałowe Krainy), Wiedza (Hochland), Broń
Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa (Prochowa)
Losowe Talenty
Talenty:
Wróżba Losu, Strzelec Wyborowy lub Czujny, 3
Wielkie księstwo Averlandu to jedno z jedenastu Wielkich
Księstw Imperium leżące w jego południowo-wschodniej czę­
ści. Spokojnie, ciepłe i rozwinięte księstwo swoją sławę zdoby­
ło dzięki smacznemu winu oraz znanej na całe Imperium ra­
sie bydła nazwanego na cześć księstwa Averlandzkim. Jego
ekonomia skupiona jest głównie wokół upraw i hodowli choć
handluje się tu też kamieniami szlachetnymi i futrami a także
nielicznymi wyrobami krasnoludzkich rzemieślników z Gór
Czarnych czy Gór Krańca Świata.
cy i Wschodu, Hochlandczycy cechują się wyjątkową toleran­
Umiejętności:
Jeździectwo, Opieka nad Zwierzętami, Do­
wodzenie, Opanowanie, Wycena, Sekretne Znaki (Górnik),
Plotkowanie, Język (Bretoński), Język (Jałowe Krainy),
gowa (Łuk)
Wiedza (Averland), Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasię­
Talenty:
Wróżba Losu, Urodzony w Siodle lub Charyzma­
tyczny, 3 Losowe Talenty
nowanie, Wycena, Targowanie, Plotkowanie, Język (Bre­
Middenland
Wielkie Księstwo Middenlandu znajduje się w sercu Impe­
rium. Middenheim, stolica tej krainy, została wybudowana
na olbrzymim, białym wzgórzu, które góruje nad gęstym la­
sem Drakwald. Middenlandczycy są znani ze swojej miłości
do boga wojowników oraz wilków Ulryka, konserwatyzmu
nych ras.
Umiejętności:
Atletyka, Przekupstwo, Dowodzenie, Za­
straszanie, Wycena, Targowanie, Plotkowanie, Język (Bre­
toński), Język (Jałowe Krainy), Wiedza (Middenland),
Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa (Łuk)
zmatyczny, 3 Losowe Talenty
Talenty:
Wróżba Losu, Urodzony Wojownik lub Chary­
Ostermark
Ostermark istniał już za czasów powstawania Imperium, jed­
nak oficjalnie Liga Ostermarku powstała w XIX wieku, gdy
dawna stolica Mordheim została zniszczona przez olbrzymią
kometę. Śmierć władców oraz zniszczenie stolicy zmusiło
miasta oraz wsie do połączenia swoich sił i stworzenia demo­
kańcy tych rejonów są uważani za odważnych, jako że grani­
czą z Kislevem, Sylvanią oraz Górami Krańca Świata i od lat
stawiają czoła najeźdźcom.
Umiejętności:
Odporność, Sztuka Przetrwania, Dowodze­
nie, Opanowanie, Wycena, Targowanie, Plotkowanie, Ję­
zyk (Hospodarnyj), Język (Jałowe Krainy), Wiedza (Oster­
mark), Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa (Łuk)
zmatyczny, 3 Losowe Talenty
Talenty:
Wróżba Losu, Niezwykle Odporny lub Chary­
kratycznego rządu, określanego właśnie mianem Ligi. Miesz­
oraz nieufności, szczególnie w stosunku do przedstawicieli in­
Nordland
Nordland znany jest siedziba imperialnej floty oraz bezpiecz­
nych dróg przybrzeżnych, na których trzeba jednak płacić bo­
lesne myto. Wielu podróżnych oraz handlarzy przechodzi
przez Nordland, by dotrzeć do miasta Marienburg. Miejsce to
Ostland
Wielkie Księstwo Ostlandu graniczy od wschodu z Kislevem,
od północy z Morzem Szponów i z południa i zachodu z Gó­
rami Środkowymi. Ostland jest krainą wilgoci i mgieł. Prawie
całkowicie jest ona pokryta sklepieniem Lasu Cieni. Ludzie na
tych terenach nauczyli się żyć pośród prastarych drzew,
serwować ciemne głębie lasu.
uzdatniając ziemię pod ich farmy i osady, oraz uważnie ob­
również żyje w stałym strachu przed najeźdźcami z północy,
mimo iż Nordlandczycy sami przypominają mieszkańców pół­
nocy swoją posturą.
Umiejętności:
Nawigacja, Mocna głowa, Dowodzenie,
Opanowanie, Wycena, Targowanie, Plotkowanie, Język
stawowa), Broń Zasięgowa (Łuk)
3 Losowe Talenty
(Norski), Pływanie, Wiedza (Nordland), Broń Biała (Pod­
Talenty:
Wróżba Losu, Bardzo Silny lub Charyzmatyczny,
Umiejętności:
Sztuka Przetrwania, Charyzma, Dowodze­
nie, Opanowanie, Skradanie, Targowanie, Plotkowanie,
Język (Hospodarnyj), Język (Jałowe Krainy), Wiedza
(Łuk)
(Ostland), Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa
Talenty:
Wróżba Losu, Tragarz lub Charyzmatyczny, 3
Losowe Talenty
Reikland
Leżące na południowym zachodzie Wielkie Księstwo Reiklan­
du jest głównym księstwem w Imperium. Reikland od prawie
stu lat jest najważniejszą częścią ludzkiego cesarstwa bowiem
Talabekland
Wielkie Księstwo Talabeklandu leży w centrum Imperium.
Ludność Talabeklandu, włącznie z szlachtą jest niezwykle
skromna. Są oni uważani za dzikich przez wielu mieszkań­
ców wschodnich prowincji, ponieważ mieszka tam wielu
się wiejskimi zajęciami, takimi jak tropienie i polowanie.
iklandu i wschodnich prowincji za słabych elegancików oraz
modnisiów.
Umiejętności:
Opieka nad Zwierzętami, Charyzma, Tro­
pienie, Opanowanie, Wycena, Targowanie, Plotkowanie,
becland), Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa (Łuk)
Losowe Talenty
Język (Bretoński), Język (Jałowe Krainy), Wiedza (Tala­
Talenty:
Wróżba Losu, Oko Łowcy lub Błyskotliwość, 3
drwali i leśników, którzy mimo mieszkania w mieście trudnią
W drugą stronę, Talabeklandczycy uważają mieszkańców Re­
znajduje się w nim Altdorf - stolica Reiklandu i całego pań­
stwa. To tam znajdują się siedziba Imperatora oraz wiele pla­
cówek administracyjnych,to tam stacjonują armie Imperium.
Jest to też miejsce w którym Sigmar Młotodzierżca dał pod­
waliny pod dzisiejsze Imperium. W oczach wielu mieszkań­
ców Reiklandu, to właśnie ich księstwo stanowi serce ludzkie­
go świata.
Umiejętności:
Opieka nad Zwierzętami, Charyzma, Do­
wodzenie, Opanowanie, Wycena, Targowanie, Plotkowa­
nie, Język (Bretoński), Język (Jałowe Krainy), Wiedza
(Łuk)
(Reikland), Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa
Talenty:
Wróżba Losu, Błyskotliwość lub Charyzmatycz­
ny, 3 Losowe Talenty
Wissenland
Stirland
Wissenland uważany jest za imperialną zbrojownię, jako że
Znajdująca się na wyżynach biedna prowincja Stirlandu jest
znana ze swojego ponurego klimatu oraz wpływu wampirów.
Prowincja ta graniczy z Sylvanią, która jest z kolei znana ze
swych mglistych lasów oraz starych zamków, które spogląda­
ją na Stirland niczym wygłodniałe sępy. Stirlandczycy wyróż­
niają się również swoim czarnym poczuciem humoru.
Umiejętności:
Opieka nad Zwierzętami, Charyzma, Do­
wodzenie, Oswajanie, Wycena, Targowanie, Plotkowanie,
land), Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa (Łuk)
tliwość, 3 Losowe Talenty
Język (Bretoński), Język (Jałowe Krainy), Wiedza (Stir­
Talenty:
Wróżba Losu, Nienawiść (Nieumarli) lub Błysko­
to właśnie tutaj znajduje się miasto stołeczne Nuln, będące
największą fabryką armat oraz czarnego prochu w Starym
jenie ludzkości.
Umiejętności:
Opieka
nad
Zwierzętami,
Charyzma,
Świecie. W tym miejscu powstaje najbardziej zabójcze uzbro­
Oswajanie, Sztuka Przetrwania, Wycena, Targowanie,
Plotkowanie, Język (Bretoński), Język (Jałowe Krainy),
sięgowa (Prochowa)
Wiedza (Wissenland), Broń Biała (Podstawowa), Broń Za­
Talenty:
Wróżba Losu, Mistrz Rzemiosła (dowolny) lub
Wstrzemięźliwy, 3 Losowe Talenty
Estalia
Estalia ulokowana jest na półwyspie w zachodniej części Sta­
rego Świata. Państwo to graniczy z Bretonnią i granice są wy­
znaczane przez wzgórza Irrana oraz Abasko na wschodzie.
Estalijczycy są silnym ludem i uważają się za pierwszych lu­
dzi, którzy założyli osady w Starym Świecie... jednak te teorie
nie są poważnie traktowane poza samą Estalią.
Typowy Estalijczyk utrzymuje się z rybołóstwa lub handlu.
Szermierstwo jest również bardzo popularnym hobby wśród
tych ludzi (nawet wśród biedniejszych) i estalijscy mistrzowie
rejonów lubią również nosić oryginalnie stylizowane wąsy
brwi.
Tilea
Tilea jest krainą znajdującą się na południowym półwyspie
Starego Świata. Tilea nie jest zjednoczonym królestwem – po­
dzielona jest na republiki oraz księstwa, które rządzone są
przez książęta kupieckie.
Kraina ta jest ciągle nękana przez wymysły oraz konflikty
rządzących, którzy walczą ze swoimi rywalami o każdą, na­
wet złamaną monetę. Tilea jest krainą chciwości oraz ludz­
kich słabości i bitwy rozgrywane są za pomocą najemników
ny” opłacanych przez kupców oraz bogate rodziny.
(z których składa się cała armia Tilei), zwanych „Psami Woj­
Tilea jest jednak również krainą progresu oraz demokracji.
miecza nie mają sobie równych na świecie. Mężczyźni z tych
oraz brody, na widok których nawet krasnoludy podnoszą
Zagrożenie ze strony chaosu jest zablokowane przez Impe­
rium oraz inne krainy ludzi, dlatego większym problemem dla
zbyt dobrych relacji.
Estalii jest Tilea oraz Bretonnia, z którymi ta kraina nie ma
Estalijczycy są gorliwymi wyznawcami Myrmidii, podobnie
jak Tileańczycy. Pomylenie Estalijczyka z Tileańczykiem jest
żają Estalijczycy) nie ma piękniejszego i wspanialszej ludzkiej
krainy na świecie, niż Estalia.
jednak śmiertelną obrazą dla tych ludzi. Poza tym (jak uwa­
Rodzi się tutaj wiele utalentowanych pisarzy, malarzy oraz
aktorów. Do tego miejsca często również dobijają statki wyso­
kich elfów, jako że miejsce to ma najlepsze połączenie z ich
krainą i często dochodzi dzięki temu do wymiany kulturowej.
Dla Tileańczyka, ważne jest posiadanie otwartego umysłu
i równie istotne jest zamiłowanie do sztuki.
Jako że Imperium oraz Bretonnia są murami oddzielającymi
Tileę od maruderów chaosu, największym zagrożeniem dla tej
sto próbują plądrować nabrzeżne pola oraz osady.
Umiejętności:
Charyzma, Dowodzenie, Sztuka, Wycena,
Targowanie, Przekupstwo, Plotkowanie, Język (Estalijski),
wa), Broń Zasięgowa (Kusza)
3 Losowe Talenty
Język (Bretoński), Wiedza (Tilea), Broń Biała (Podstawo­
Talenty:
Wróżba Losu, Czytanie/Pisanie lub Łapówkarz,
krainy są morscy najeźdźcy oraz oddziały z Arabii, które czę­
Umiejętności:
Odporność, Charyzma, Wiedza (Heraldy­
ka), Wycena, Targowanie, Plotkowanie, Język (Tileański),
wa), Broń Biała (Szermiecza), Broń Zasięgowa (Łuk)
we Talenty
Język (Bretoński), Wiedza (Estalia), Broń Biała (Podstawo­
Talenty:
Wróżba Losu, Charyzmatyczny lub Finta, 3 Loso­
Zgłoś jeśli naruszono regulamin