Agile Software Development Gra zespolowa Wydanie II.pdf
(
445 KB
)
Pobierz
Agile Software
Development.
Gra zespo³owa. Wydanie II
Autor: Alistair Cockburn
T³umaczenie: Rafa³ Joñca
ISBN: 978-83-246-1503-2
Tytu³ orygina³u:
Agile Software Development:
The Cooperative Game (2nd Edition)
(The Agile Software Development Series)
Format: 170x230, stron: 480
Poznaj zasady doskona³ej metodologii wytwarzania oprogramowania
•
Jak dopasowaæ metodologiê Agile do specyfiki firmy?
•
W jaki sposób powi¹zaæ Agile z innymi metodologiami?
•
Jak wdro¿yæ Agile w ca³ej strukturze firmy?
Produkcja oprogramowania wymaga nie tylko doskona³ej znajomoœci technologii,
ale tak¿e metodologii zarz¹dzania projektem. Kluczowym elementem jest tu umiejêtnoœæ
b³yskawicznego reagowania na zmiany, sytuacje kryzysowe i b³êdy. Istnieje wiele
usystematyzowanych metodologii wytwarzania oprogramowania, które jednak rzadko
sprawdzaj¹ siê w przypadku ma³ych zespo³ów projektowych lub projektów
realizowanych w krótkim czasie. Dla takich projektów opracowano metodologiê Agile.
To „zwinne programowanie” zdobywa coraz wiêcej zwolenników i jest wdra¿ane
w wielu przedsiêbiorstwach.
Ksi¹¿ka „Agile Software Development: The Cooperative Game (2nd Edition)
(The Agile Software Development Series)” to omówienie metodologii Agile i in¿ynierii
oprogramowania. Czytaj¹c j¹, poznasz za³o¿enia zwinnego programowania i sposoby
zarz¹dzania projektem, zgodne z wytycznymi tej metodologii. Dowiesz siê, jakie
ograniczenia posiada Agile i jak sobie z nimi radziæ. Przeczytasz o programowaniu
ekstremalnym, adaptacji tej metodologii do potrzeb konkretnych zadañ i unikaniu
b³êdów przy wytwarzaniu oprogramowania.
•
Zasady in¿ynierii oprogramowania
•
Dobór zespo³u projektowego
•
Komunikacja wewn¹trz zespo³u projektowego
•
Wybór odpowiedniej metodologii
•
Programowanie ekstremalne
•
Zarz¹dzanie zmianami
•
Metodologie Crystal
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Poznaj wydajne i efektywne zwinne programowanie!
SPIS TREŚCI
S
PIS RYSUNKÓW I TABEL
S
PIS OPOWIADAŃ
P
RZEDMOWA
P
RZEDMOWA DO DRUGIEGO WYDANIA
R
OZDZIAŁ
0.
N
IEWIADOME I NIEKOMUNIKATYWNE
9
15
19
29
33
Problem z analizą doświadczenia ................................................................ 35
Niemożność komunikacji .............................................................................. 39
Trzy poziomy słuchania ................................................................................ 44
Co zatem będę robił jutro? ............................................................................ 49
R
OZDZIAŁ
0.1.
N
IEWIADOME I NIEKOMUNIKATYWNE
—
EWOLUCJA
51
Komunikacja i wspólne doświadczenia ...................................................... 53
Shu-ha-ri ........................................................................................................... 54
R
OZDZIAŁ
1.
G
RA ZESPOŁOWA POMYSŁOWOŚCI I KOMUNIKACJI
57
Oprogramowanie i poezja ............................................................................. 59
Oprogramowanie i gry .................................................................................. 60
Drugie spojrzenie na grę zespołową ........................................................... 66
Co to oznacza dla mnie? ................................................................................ 73
R
OZDZIAŁ
1.1.
Z
ESPOŁOWA GRA POMYSŁOWOŚCI I KOMUNIKACJI
—
EWOLUCJA
75
Gra bagienna ................................................................................................... 77
Współzawodnictwo we współpracy ............................................................ 78
Inne miejsca z grą zespołową ....................................................................... 80
Raz jeszcze o inżynierii oprogramowania .................................................. 80
5
6
• SPIS TREŚCI
R
OZDZIAŁ
2.
P
OJEDYNCZE OSOBY
93
Ci dziwni ludzie ............................................................................................... 95
Obchodzenie trybów porażki ........................................................................ 99
Lepsze działanie w jednych aspektach niż w innych ............................. 107
Korzystanie z trybów sukcesu ..................................................................... 118
Co powinienem zrobić jutro? ...................................................................... 124
R
OZDZIAŁ
2.1.
P
OJEDYNCZE OSOBY
—
EWOLUCJA
125
Równoważenie strategii ............................................................................... 127
R
OZDZIAŁ
3.
K
OMUNIKACJA I WSPÓŁPRACA ZESPOŁÓW
131
Sposoby przepływu informacji ................................................................... 133
Zasklepianie luk komunikacyjnych ........................................................... 147
Zespoły jako społeczności ............................................................................ 155
Zespoły jako ekosystemy ............................................................................. 164
Co zatem będę robił jutro? ........................................................................... 166
R
OZDZIAŁ
3.1.
Z
ESPOŁY
—
EWOLUCJA
167
Ponowne spojrzenie na prosty układ biura .............................................. 169
R
OZDZIAŁ
4.
M
ETODOLOGIE
171
Ekosystem, który dostarcza oprogramowanie ......................................... 173
Pojęcia metodologiczne ................................................................................ 173
Zasady projektowania metodologii ........................................................... 198
XP od kuchni .................................................................................................. 221
Dlaczego w ogóle zajmować się metodologiami? .................................... 225
Co zatem będę robił jutro? ........................................................................... 227
R
OZDZIAŁ
4.1.
M
ETODOLOGIE
—
EWOLUCJA
229
Metodologie kontra strategie ...................................................................... 231
Metodologie w całej organizacji ................................................................. 232
Procesy jako cykle ......................................................................................... 233
Opisanie metodologii prostszymi słowami ............................................... 236
SPIS TREŚCI •
7
R
OZDZIAŁ
5.
Z
WINNOŚĆ I ADAPTACJA
239
Lekko, aczkolwiek wystarczająco .............................................................. 241
Zwinność ........................................................................................................ 243
Dostosowywanie się ..................................................................................... 250
Co zatem będę robił jutro? .......................................................................... 260
R
OZDZIAŁ
5.1.
Z
WINNOŚĆ I ADAPTACJA
—
EWOLUCJA
261
Sprostowanie błędnego zrozumienia przekazu ...................................... 264
Ewolucja metodologii zwinnych ................................................................ 281
Nowe zagadnienia metodologii ................................................................. 293
Powracające pytania ..................................................................................... 309
Zwinność poza tworzeniem oprogramowania ........................................ 329
R
OZDZIAŁ
6.
M
ETODOLOGIE
C
RYSTAL
353
Kształt rodziny Crystal ................................................................................. 355
Crystal Clear .................................................................................................. 358
Crystal Orange .............................................................................................. 360
Crystal Orange Web ..................................................................................... 362
Co zatem będę robił jutro? .......................................................................... 366
R
OZDZIAŁ
6.1.
M
ETODOLOGIE
C
RYSTAL
—
EWOLUCJA
367
Genetyczny kod Crystal .............................................................................. 369
Crystal Clear .................................................................................................. 374
Rozciąganie Crystal Clear do Yellow ......................................................... 376
D
ODATEK
A
M
ANIFEST ZWINNEGO WYTWARZANIA OPROGRAMOWANIA
383
Agile Alliance ................................................................................................. 385
Manifest .......................................................................................................... 386
Wspieranie wartości ..................................................................................... 388
D
ODATEK
A.1
M
ANIFEST ZWINNEGO WYTWARZANIA OPROGRAMOWANIA
I
„D
EKLARACJA WZAJEMNEJ ZALEŻNOŚCI
”
395
Nowa odsłona manifestu zwinności ......................................................... 397
Deklaracja wzajemnej zależności ............................................................... 400
8
• SPIS TREŚCI
D
ODATEK
B
N
AUR
, E
HN
, M
USASHI
407
Peter Naur, „Programowanie jako budowanie teorii” ............................ 409
Pelle Ehn. Gry językowe Wittgensteina .................................................... 419
Musashi ........................................................................................................... 431
D
ODATEK
B.1
N
AUR
, E
HN
, M
USASHI
—
EWOLUCJA
437
Naur ................................................................................................................. 439
Ehn ................................................................................................................... 439
Musashi ........................................................................................................... 439
D
ODATEK
C
S
ŁOWO
KOŃCOWE
441
Zwinne wytwarzanie oprogramowania .................................................... 443
Biznes jako gra zespołowa ........................................................................... 444
Przywództwo ................................................................................................. 444
Wszyscy .......................................................................................................... 445
D
ODATEK
D
B
IBLIOGRAFIA
447
S
KOROWIDZ
461
Plik z chomika:
zznn
Inne pliki z tego folderu:
3ds max 6 Skuteczne rozwiazania.pdf
(8468 KB)
125 pytan na temat e biznesu do Piotra Majewskiego.pdf
(11275 KB)
100 rzeczy ktore kazdy projektant powinien wiedziec o potencjalnych klientach.pdf
(1427 KB)
100 rzeczy ktore kazdy projektant powinien wiedziec o potencjalnych klientach Wydanie II.pdf
(1923 KB)
10 projektow w cyfrowej ciemni fotograficznej.pdf
(753 KB)
Inne foldery tego chomika:
Pliki dostępne do 08.07.2024
Pliki dostępne do 21.01.2024
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
!ebooki teologiczne zbiorczo!
!Teologia katolicka - teksty
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin