Kiedy kropla drazy skale czyli droga do mistrzostwa w komunikacji perswazyjnej.pdf

(426 KB) Pobierz
Kiedy kropla drąży skałę,
czyli droga do mistrzostwa
w komunikacji
perswazyjnej
Autor: Aleksander Binsztok
ISBN: 978-83-246-2314-3
Format: A5, stron: 296
Kropla dr¹¿y kamieñ nie si³¹, lecz czêstym spadaniem
Owidiusz
Czy nigdy nie marzy³eœ o umiejêtnoœci porywania ludzi do dzia³ania tak, aby byli
przekonani o s³usznoœci swoich decyzji, a jednoczeœnie podejmowali je zgodnie z Twoim
¿yczeniem? Czy nie chcia³byœ niepostrze¿enie, szepcz¹c do „ucha podœwiadomoœci”
Twoich rozmówców, przekonywaæ ich do Twoich pomys³ów i idei? Czy nie s¹dzisz,
¿e warto nape³niaæ ludzkie serca pozytywn¹ energi¹, a przy tym zdobywaæ sympatiê
i akceptacjê dla Twoich propozycji? Teraz masz szansê to osi¹gn¹æ. Trzymasz w³aœnie
w rêkach klucz do oddzia³ywania na ludzkie pragnienia. To przewodnik, który pozwoli Ci
z ³atwoœci¹ p³yn¹æ przez œwiat myœli oraz uczuæ i kruszyæ po drodze skamienia³e serca
rozmówców. Dowiedz siê, jak podlewaæ i pielêgnowaæ ogród pozytywnych relacji z innymi.
KUSZ¥CE, prawda? Czy nie warto skorzystaæ z tego ju¿ teraz?
Komunikacja interpersonalna to proces psychologiczny, polegaj¹cy na przekazywaniu
informacji, pojêæ, idei, uczuæ za pomoc¹ symboli tworzonych przez s³owa, dŸwiêki,
obrazy czy dotyk. Komunikacja jest jak oddech — trwa, póki ¿yjesz. Porozumiewasz siê
ze œwiatem nieustannie. Nawet jeœli nie wypowiadasz ani s³owa, Twoje cia³o wysy³a
komunikaty niewerbalne — sygna³y, które zdradzaj¹ Twoje nastawienie, postawy, skrywane
myœli. Ale by proces ten nie by³ tylko p³ytkim ³apaniem tlenu, Twój oddech musi zejœæ
g³êboko, do przepony. Naucz siê precyzyjnego i jasnego wyra¿ania siebie. Unikaj pu³apek
i barier komunikacyjnych. Wp³ywaj na innych. Przeczytaj tê ksi¹¿kê.
ZwiedŸ galeriê miêdzyludzkich aktów komunikacji, a znajdziesz w niej:
• ponadczasowe regu³y wp³ywu spo³ecznego;
• zdobycze NLP w tworzeniu skutecznego przekazu;
• triki pomagaj¹ce w budowaniu przyjaznego kontaktu z rozmówc¹;
• sposoby radzenia sobie z trudnym klientem i w niewygodnych sytuacjach;
• techniki lingwistyczne, hipnotyzuj¹ce ludzki umys³;
• metody na przekonanie ka¿dego do wszystkiego, wszêdzie i zawsze!
Spis treści
O autorze ............................................................ 13
Kilka wskazówek przed startem… .............................. 15
Czy wiesz już, kiedy kropla drąży skałę? ..................... 19
Legenda do mapy perswazji,
czyli JAK CZYTAĆ TĘ KSIĄŻKĘ? ................................. 21
Część I Efektywna komunikacja interpersonalna ..... 25
ŻEBY
NIE „GADAŁ DZIAD DO OBRAZU…”,
CZYLI JAK KOMUNIKOWAĆ SIĘ EFEKTYWNIEJ? ............... 26
Prościej, jaśniej, lepiej! ...................................................................... 26
Zrozum różnice w komunikowaniu się pomiędzy mężczyznami
a kobietami ..................................................................................... 28
„Miej dwie pary uszu i tylko jedne usta”, czyli na czym polega
aktywne słuchanie? ........................................................................ 30
„Zanim zacznie się
ściemniać”,
czyli nieoceniona siła parafrazy ....... 33
„Ochy” i „achy”, czyli sztuka wyrażania zainteresowania ................. 39
W lustrze emocji, czyli sztuka odzwierciedlania ............................... 42
„Do brzegu, panie, do brzegu!”, czyli po co komu klaryfikacja? ...... 46
„Co, kto, gdzie, kiedy, jak i dlaczego”, czyli jak właściwie
spożytkować pracę sześciu służących człowieka ............................ 47
Pytania otwarte ............................................................................ 48
Pytania zamknięte ....................................................................... 49
„Dlaczego tak drogo?”, czyli jak odpowiadać
na kłopotliwe pytania? ................................................................... 51
6
KIEDY KROPLA DR
ĄŻ
Y SKA
ŁĘ
Część II Podstawy perswazji ............................57
ZANIM POZNASZ TO, CO UCZYNI CIĘ SKUTECZNIEJSZYM… ... 58
Co jest ważne? Zanim zaczniesz poznawać tajemnice
oddziaływania na innych… ............................................................ 59
Nie od razu Kraków zbudowano! ..................................................... 61
Czerp z przykładu wielkich tego
świata
— zostań Napoleonem swoich czasów! ......................................... 62
Tylko spokój nas uratuje! .................................................................. 65
Bądź elastyczny! ................................................................................ 66
Przed jazdą sprawdź czystość filtra! .................................................. 69
Poznaj cztery poziomy wtajemniczenia! ........................................... 71
PONADCZASOWE REGUŁY PERSWAZJI ......................... 74
Poznaj i głęboko zakoduj pozytywną moc wpływania na innych! ..... 74
Co to jest to pierwsze wrażenie? ....................................................... 75
„Działanie na skróty”, czyli reguły wpływu społecznego w pigułce .........78
„Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie”, czyli czym jest wzajemność? ....... 80
Czy prawdą jest,
że
„kto się czubi, ten się lubi”? .............................. 86
Od słowa do słowa i „klei” się rozmowa…,
czyli „do zakochania jeden krok” ................................................... 87
Nie dla psa kiełbasa! ......................................................................... 89
„Jak wszyscy, to wszyscy! Babcia też!” .............................................. 91
A Tata Marcina powiedział,
że…
...................................................... 93
Poznaj zadziwiające prawdy o ludzkim zachowaniu! ........................... 95
Część III Etyczne wpływanie na ludzi .................97
KOTWICZENIE POŻĄDANYCH POSTAW
W PODŚWIADOMOŚCI ROZMÓWCÓW ............................ 98
O co „zahaczyć” w rozmowie, czyli sztuka kotwiczenia ................... 98
Kotwiczenie a tzw. „small talk” ....................................................... 103
Puchary, ordery i nagród od cholery,
czyli czym otacza się Twój klient? ................................................ 104
Najcenniejsze ciacho
życia
.............................................................. 109
Nie udało się zakotwiczyć? No i co z tego? Rzucaj kotwicę dalej! .........111
Spis tre
ś
ci
7
BUDOWANIE PRZYJAZNEGO KONTAKTU Z KLIENTEM .......113
Odmień szarą rzeczywistość! .......................................................... 113
Gdzie ma swoje
źródło
samospełniająca się przepowiednia? ......... 114
Bądź niepoprawnym optymistą! ..................................................... 116
Uświadom sobie, kiedy zdobywamy sympatię innych ludzi ............ 117
Zadbaj o dobre relacje ze swoimi klientami
na poziomie niewerbalnym .......................................................... 118
Czym zastąpić wiadro kleju? Znajdź wspólny temat
do rozmowy .................................................................................. 120
Pamiętaj, by dawać więcej, aniżeli wcześniej obiecałeś .................. 121
Szacunek za szacunek — tym zdobywaj przyjaźń
i zaufanie innych ludzi .................................................................. 122
Wyrób w sobie podejście empatyczne ............................................ 124
I choć podobno „nie szata zdobi człowieka”…
Dopasuj swój strój do stroju swojego rozmówcy .......................... 125
W rozmowie wychwytuj i podkreślaj to, co wspólne dla Ciebie
i rozmówcy ................................................................................... 126
Włóż skórę swojego rozmówcy! ...................................................... 128
„Co nas nie zabije, to nas wzmocni”, czyli przyznaj sobie prawo
do popełniania błędów ................................................................. 129
Część IV Kształtowanie przyjaznych relacji
międzyludzkich ......................................... 131
ZACIEŚNIANIE WIĘZI Z ROZMÓWCĄ ............................132
Zidentyfikuj wspólnego wroga ........................................................ 132
Opowiedz klientowi historię, w której odnajdzie on siebie ............ 133
Zaskocz pozytywnie swojego rozmówcę ......................................... 135
Zrozum znaczenie muzyki w procesie wpływu społecznego ........... 135
Wpływu wywieranie przez zaskakiwanie ......................................... 137
„Jak Cię widzą…”, czyli o kształtowaniu własnego wizerunku
i różnych imponderabiliach władzy .............................................. 140
Co daje ludziom atrakcyjność fizyczna? ......................................... 143
Uśmiechaj się podczas rozmowy telefonicznej! .............................. 144
8
KIEDY KROPLA DR
ĄŻ
Y SKA
ŁĘ
NATURA LUDZKA A ROZPOZNAWANIE
PRAWDZIWYCH INTENCJI ROZMÓWCY ........................146
Informacje chłoniemy przez skórę! ................................................. 147
Wzrokowiec, słuchowiec czy kinestetyk?
Jaki cechuje Cię system reprezentacyjny? .................................... 151
Mów językiem ciała swojego rozmówcy! ........................................ 154
„Czy te oczy mogą kłamać?” Z pewnością nie! ............................... 156
MISTRZOSTWO W PRZEKONYWANIU ...........................160
Statystyki morderstw a zmiana pierwotnych przekonań ................. 160
Miej
świadomość
tego, jak działa na ludzi konkretyzacja ............... 161
Opanuj emocje w kontakcie z trudnym klientem ........................... 163
Utrwalaj oczekiwane postawy! ........................................................ 164
Wyobraźnia to iskra zapalna! Wzniecaj płomienie! ........................ 165
Część V Uwaga! Manipulacja ......................... 167
NIEUCZCIWE MANIPULACJE .....................................168
Uważaj na oszustów, czyli słów kilka o tym,
jak „zarządzać” emocjami ............................................................ 168
Negatywna gra na emocjach ........................................................... 172
„Bla, bla, bla…”, czyli zgrabna ucieczka od meritum ......................... 173
Jak umiejętniej przebijać „emocjonalne balony”? ........................... 174
Jaki wpływ ma technika ju-jitsu nie tylko na tatami? ...................... 176
RADZENIE SOBIE Z TRUDNYM KLIENTEM ........................180
„Bić albo nie bić?”. Oto jest pytanie! .............................................. 180
Jak podejść do problemu agresji klienta? ....................................... 183
Znajdź i w miarę możliwości precyzyjnie określ
swoje granice wytrzymałości ......................................................... 184
Jak radzić sobie z emocjami trudnego klienta? ............................... 184
Bądź asertywny, kiedy jest to potrzebne, czyli jak odmawiać
z gracją i szacunkiem dla innych i samego siebie ......................... 185
Zgłoś jeśli naruszono regulamin