Zarzadzaj swoim czasem Jak skupiac sie na tym co najwazniejsze.pdf

(2337 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: MAKE TIME: How to Focus on What Matters Every Day
Tłumaczenie: Krzysztof Krzyżanowski
ISBN: 978-83-283-4784-7
Copyright © 2018 by John Knapp and John Zeratsky
All rights reserved.
Published in the United States by Currency, an imprint of the Crown Publishing Group, a division
of Penguin Random House LLC, New York.
CURRENCY and its colophon are trademarks of Penguin Random House LLC.
Polish edition copyright © 2019 by Helion SA
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form
or by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any
information storage retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Helion SA dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie,
ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz
Helion SA nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe
z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock Images LLC.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/zaswoi
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Helion SA
ul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
WSTĘP ...................................................................................................... 13
Przez większość czasu trzymamy się wartości domyślnych .............16
Poznaj dwóch gości, którzy mają hopla na punkcie czasu ...............21
Przedakcja, część I: iPhone, który nie odwraca uwagi .....................22
Przedakcja, część II: nasze dziwaczne poszukiwania
metody pozwalającej znaleźć czas .................................................27
Cztery wnioski płynące ze sprintów, które mieliśmy
okazję organizować ........................................................................28
JAK DZIAŁA SYSTEM ZNAJDOWANIA CZASU ....................................... 33
Znajdowanie czasu składa się z zaledwie czterech kroków
powtarzanych każdego dnia ...........................................................33
Najważniejszy punkt: zacznij każdy dzień, wybierając kwestię,
na której się skupisz .......................................................................34
Laser: pokonaj czynniki rozpraszające, by znaleźć czas
na najważniejszy punkt dnia .........................................................36
Energia: wykorzystaj ciało, by zatroszczyć się
o prawidłowe funkcjonowanie umysłu ..........................................36
Refleksja: dopasowuj i udoskonalaj swój system ..............................37
Metoda postępowania związana z systemem znajdowania czasu:
wybierz, przetestuj, powtórz ..........................................................38
Perfekcja nie jest konieczna ..............................................................39
„Codzienne” nastawienie ..................................................................40
NAJWAŻNIEJSZY PUNKT ........................................................................ 43
Stracone miesiące ..............................................................................46
Co będzie najważniejszym punktem Twojego dnia? .......................50
Trzy metody wyboru Twojego najważniejszego punktu ..................51
Ufaj swojemu instynktowi, jeśli chodzi o wybór
najlepszej czynności stanowiącej najważniejszy punkt dnia .........55
—7—
Kup książkę
Poleć książkę
— ZARZ
Ą
DZAJ SWOIM CZASEM —
STRATEGIE ZWIĄZANE Z NAJWAŻNIEJSZYM PUNKTEM
W
YBIERZ SWÓJ NAJWAŻNIEJSZY PUNKT
..........................................................59
1. Zapisz to sobie ............................................................................ 61
2. Dzień
świstaka
(czyli „wróć do dnia wczorajszego”) ................. 62
3. Stwórz ranking swojego
życia
..................................................... 63
4. Grupuj drobne rzeczy ................................................................. 66
5. Lista rzeczy, które można byłoby zrobić .................................... 69
6. Lista z podziałem na palniki ...................................................... 70
7. Zorganizuj indywidualny sprint ................................................. 73
Z
NAJDŹ CZAS NA SWÓJ NAJWAŻNIEJSZY PUNKT
................................................77
8. Umieść swój najważniejszy punkt w terminarzu ....................... 79
9. Blokuj czas w swoim terminarzu ............................................... 81
10. Zrównaj z ziemią swój terminarz ............................................... 83
11. Olej to do momentu, w którym będziesz mógł się
z tym uporać .............................................................................. 84
12. Po prostu powiedz „nie” ............................................................ 85
13. Zaprojektuj swój dzień ............................................................... 87
14. Zostań skowronkiem .................................................................. 91
15. Wieczór to czas na najważniejsze sprawy ................................. 94
16. Gdy masz dosyć, zakończ pracę ................................................ 96
LASER ........................................................................................................99
Romans z pocztą elektroniczną ..................................................... 103
Działania zmierzające do przeprojektowania YouTube’a ............. 104
Dlaczego basenom infinity tak trudno się oprzeć? ........................ 106
Nie czekaj, aż technologia odda Ci Twój czas ............................... 110
Twórz przeszkody dla czynników odwracających uwagę .............. 112
STRATEGIE ZWIĄZANE Z LASEREM
Z
ACZNIJ RZĄDZIĆ SWOIM TELEFONEM
.............................................................115
17. Wypróbuj telefon, który Cię nie rozprasza ............................. 117
18. Wyloguj się .............................................................................. 122
19. Pozbądź się powiadomień ........................................................ 123
—8—
Kup książkę
Poleć książkę
— SPIS TRE
Ś
CI —
20. Wyczyść swój ekran startowy .................................................. 125
21. Noś zegarek ............................................................................. 126
22. Pozbądź się urządzeń .............................................................. 127
T
RZYMAJ SIĘ Z DALA OD BASENÓW INFINITY
................................................... 129
23. Zrezygnuj z porannego sprawdzania,
co słychać w internecie ............................................................ 131
24. Zablokuj kryptonit odwracający Twoją uwagę ....................... 132
25. Ignoruj aktualności .................................................................. 134
26. Odłóż swoje zabawki ............................................................... 136
27. Lataj bez wi-fi .......................................................................... 138
28. Podłącz internet do regulatora czasowego .............................. 139
29. Zrezygnuj z dostępu do internetu ........................................... 142
30. Zamień pozorne zwycięstwa na te prawdziwe ........................ 143
31. Przekształć w narzędzia to, co odwraca Twoją uwagę ............ 143
32. Wystrzegaj się kraterów czasowych ........................................ 146
33. Kibicuj swojemu ulubionemu zespołowi sportowemu
tylko wtedy, gdy mu się dobrze powodzi ................................ 147
O
KIEŁZNAJ SWOJĄ SKRZYNKĘ ODBIORCZĄ
....................................................... 151
34. Zajmuj się pocztą elektroniczną pod koniec dnia ................... 154
35. Uwzględnij w terminarzu czas przeznaczony
na zajmowanie się e-mailami ................................................... 155
36. Raz w tygodniu opróżniaj skrzynkę odbiorczą ....................... 155
37. Zachowuj się tak, jak gdyby wiadomości były listami ............ 156
38. Nie spiesz się z odpowiadaniem .............................................. 156
39. Ukształtuj na nowo oczekiwania ............................................ 158
40. Skonfiguruj pocztę elektroniczną tak,
by służyła wyłącznie do wysyłania wiadomości ..................... 160
41. Zaplanuj wakacje bez dostępu do sieci ................................... 161
42. Zablokuj sobie dostęp .............................................................. 162
U
CZYŃ Z TELEWIZJI
OKAZJONALNĄ PRZYJEMNOŚĆ
” ........................................ 165
43. Nie oglądaj serwisów informacyjnych ..................................... 168
44. Umieść telewizor w kącie pomieszczenia ................................ 168
—9—
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin