881811-arkusze-5-latek.pdf

(4784 KB) Pobierz
Arkusz obserwacyjny
cech rozwojowych dziecka 5-letniego
Arkusz obserwAcyjny cech rozwojowych dzieckA 5-letnieGo
Imię i nazwisko dziecka: ..................................................................................
II (styczeń/luty) ....................................................
III (maj/czerwiec) ................................................
Daty kolejnych obserwacji: I (początek roku szkolnego – wrzesień) ..............
Prowadzący obserwację: ..................................................................................
Rodzaj obserwacji: jednostkowa, bezpośrednia, bierna, całościowa, ciągła.
obserwacja i
wysoki
poziom
rozwoju
cechy
Przeciętny
poziom
rozwoju
cechy
niski
poziom
rozwoju
cechy
wysoki
poziom
rozwoju
cechy
Przeciętny
poziom
rozwoju
cechy
niski
poziom
rozwoju
cechy
obserwacja ii
wysoki
poziom
rozwoju
cechy
obserwacja iii
Przeciętny
poziom
rozwoju
cechy
niski
poziom
rozwoju
cechy
obserwowana cecha
Rozwój fizyczny
Dziecko:
wykonuje czynności związane z samoob-
sługą
uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach
ruchowych
wykonuje prace plastyczne
wykonuje prace techniczne
posługuje się jedną ręką podczas ryso-
wania
prawidłowo wykonuje zadania wymagają-
ce koordynacji wzrokowo-ruchowej
stara się precyzyjnie wykonywać czynności
prawidłowo trzyma narzędzie do rysowania
ilustruje ruchem muzykę
*
3
*
4
rozwój poznawczy
Dziecko:
rozumie treść obrazków
łączy obrazki w pary
dostrzega na obrazkach różnice i podo-
bieństwa
dostrzega związki przyczynowo-skutkowe
spostrzega słuchowo
poprawnie artykułuje głoski
wypowiada się spontanicznie
poprawnie formułuje wypowiedzi
poprawnie formułuje pytania
rozumie pytania i polecenia nauczyciela
rozumie treść wysłuchanego tekstu
powtarza z pamięci krótki tekst
odtwarza podany wzór
klasyfikuje przedmioty według podanego
kryterium
orientuje się w schemacie własnego ciała
prawidłowo określa stosunki przestrzenne
(na, pod, za, obok...)
prawidłowo określa kierunki (w prawo,
w lewo, na prawo, na lewo)
orientuje się w najbliższym otoczeniu
różnicuje dźwięki dochodzące z otoczenia
umie odtworzyć podany rytm
chętnie śpiewa
podejmuje role w zabawach parateatralnych
jest zainteresowane urządzeniami tech-
nicznymi
*
Rozwój społeczny
*
Dziecko:
grzecznie zwraca się do innych
bawi się w grupie
przestrzega norm przyjętych przez grupę
szanuje własność osobistą i społeczną
chętnie udziela pomocy kolegom
przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
zabaw z kolegami
nie ocenia innych na podstawie wyglądu
stosuje się do poleceń nauczyciela
dba o czystość i estetykę wokół siebie
zna swój adres zamieszkania
zna nazwę swojej miejscowości
wie, czy to jest miasto, czy wieś
wie, jakiej jest narodowości
*
rozwój emocjonalny
*
Dziecko:
określa swoje potrzeby
kończy rozpoczętą pracę
stara się być samodzielne
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin