probny_egzamin_osmoklasisty_matematyka_nowa_era_2019.pdf

(920 KB) Pobierz
WPISUJE UCZEŃ
KOD UCZNIA
symbol klasy
symbol ucznia
PRÓBNY EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z NOWĄ ERĄ
MATEMATYKA
Ten arkusz możesz zrobić online na stronie: SzaloneLiczby.pl/egzamin-osmoklasisty/
Instrukcja dla ucznia
1. Sprawdź, czy zestaw zadań zawiera
18
stron (zadania
1–21).
Ewentualny brak
stron zgłoś nauczycielowi nadzorującemu egzamin.
2. Na końcu zestawu znajduje się karta odpowiedzi.
3. Na tej stronie i na karcie odpowiedzi wpisz swój kod.
4. Czytaj uważnie wszystkie teksty i zadania. Wykonuj zadania zgodnie
z poleceniami.
5. Rozwiązania zapisuj długopisem lub piórem z czarnym tuszem/atramentem.
Nie używaj korektora.
6. W arkuszu znajdują się różne typy zadań. Rozwiązania zadań od 1. do 15.
zaznacz na karcie odpowiedzi w następujący sposób:
• wybierz jedną z podanych odpowiedzi i zamaluj kratkę z odpowiadającą jej
literą, np. gdy wybierzesz odpowiedź A:
B
C
D
E
UZUPEŁNIA ZESPÓŁ
NADZORUJĄCY
Uprawnienia ucznia do:
dostosowania
kryteriów oceniania
nieprzenoszenia
zaznaczeń na kartę
LISTOPAD 2019
• wybierz właściwą odpowiedź i zamaluj kratkę z odpowiednimi literami, np.
gdy wybierzesz odpowiedź FP (Fałsz, Prawda) lub NT (Nie, Tak):
PP
PF
FF
Czas pracy:
100
minut
lub
TT TN
NN
• do informacji oznaczonej właściwą literą dobierz informację oznaczoną
cyfrą lub literą i zamaluj odpowiednią kratkę, np. gdy wybierzesz
literę B i cyfrę 1 lub litery BC:
A1
A2
A3
B2
B3
lub
AC AD
BD
7. Staraj się nie popełniać błędów przy zaznaczaniu odpowiedzi, ale jeśli się
pomylisz, błędne zaznaczenie otocz kółkiem i zaznacz inną odpowiedź, np.
A
C
D
E
8. Rozwiązania zadań
16.–21.
zapisz czytelnie i starannie w wyznaczonych
miejscach. Pomyłki przekreślaj.
9. Zapisy w brudnopisie nie będą sprawdzane i oceniane.
Powodzenia!
Copyright by Nowa Era Sp. z o.o.
Próbny egzamin ósmoklasisty z Nową Erą
Matematyka
Zadanie 1. (0–1)
1 2
Dominika obliczyła wartość wyrażenia:
3 -
2
|
5
$
0,5
, i otrzymała wynik
2,375
. Jej koledzy: Antek,
Bartek i Czarek, nie zgodzili się z jej odpowiedzią i postanowili wykonać to zadanie samodzielnie.
Każdy z nich uzyskał inny wynik: Antek:
0,5
; Bartek:
3,125
; Czarek:
12,5
.
Kto rozwiązał zadanie poprawnie? Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych.
A.
Antek
B.
Bartek
C.
Czarek
D.
Dominika
Ten arkusz możesz zrobić online na stronie: SzaloneLiczby.pl/egzamin-osmoklasisty/
Zadanie 2. (0–1)
Dane są dwie liczby:
x
= 2 - 1
oraz
y
= 1 + 2
.
Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli jest
fałszywe.
Liczba
x
-
y
jest liczbą całkowitą.
Liczba
x
$
y
jest liczbą naturalną.
P
P
F
F
Zadanie 3. (0–1)
W
48
g wody rozpuszczono
2
g soli.
Jaki procent masy otrzymanego roztworu stanowi masa soli? Wybierz właściwą odpowiedź
spośród podanych.
A.
40
%
B.
4
%
C.
0,4
%
D.
0,04
%
Zadanie 4. (0–1)
Dana jest liczba
a
= 100
.
Uzupełnij zdania. Wybierz odpowiedzi spośród oznaczonych literami A i B oraz C i D.
Liczba
2
a
jest
A.
o
100
%
B.
o
200
%
Liczba
5
a
stanowi
C.
150%
D.
250%.
C
D
liczby
2
a
.
A
B
większa niż liczba
a.
Przenieś rozwiązania na kartę odpowiedzi!
2 z 18
Ten arkusz możesz zrobić online na stronie: SzaloneLiczby.pl/egzamin-osmoklasisty/
Próbny egzamin ósmoklasisty z Nową Erą
Matematyka
Brudnopis
3 z 18
Próbny egzamin ósmoklasisty z Nową Erą
Matematyka
Zadanie 5. (0–1)
W układzie współrzędnych na płaszczyźnie zaznaczono dwa punkty:
S
= (-2
,
-6)
oraz
T
= (2
,
-3)
.
Dzielą one odcinek
AB
na trzy równe części.
y
2
–8
–6
–4
–2
0
–2
–4
T
2
4
6
8
x
Ten arkusz możesz zrobić online na stronie: SzaloneLiczby.pl/egzamin-osmoklasisty/
S
–6
–8
Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli jest
fałszywe.
Obie współrzędne punktu
A
i obie współrzędne punktu
B
są ujemne.
Odcinek
AB
ma długość
15
.
P
P
F
F
Zadanie 6. (0–1)
Na stole leżą płytki w kształcie trójkątów równobocznych o bokach długości
3
cm i płytki kwadratowe,
których boki także mają długość
3
cm. Marysia ułożyła z nich figurę taką, jak na rysunku.
Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli jest
fałszywe.
Otrzymana figura to dwunastokąt foremny.
Łączna powierzchnia trójkątnych płytek jest większa niż łączna powierzchnia
płytek kwadratowych.
P
P
F
F
Przenieś rozwiązania na kartę odpowiedzi!
4 z 18
Ten arkusz możesz zrobić online na stronie: SzaloneLiczby.pl/egzamin-osmoklasisty/
Próbny egzamin ósmoklasisty z Nową Erą
Matematyka
Brudnopis
5 z 18
Zgłoś jeśli naruszono regulamin