Kościół i Synagoga przed i po II SW.docx

(264 KB) Pobierz

Kościół i Synagoga przed i po II SW

The Church and the Synagogue: Before and After Vatican II

24.09.2021


 

Żeby zobaczyć jasny istniejący rozłam między Sektą Novus Ordo i Kościołem Rzymskokatolickim w kwestii jej poglądu na odstępczy judaizm (tzn. "judaizm" po przejściu od Starego do Nowego Przymierza), nie musimy przedzierać się przez skomplikowane teologiczne tomy.

 

Jednym prostym sposobem rozpoznania i zrozumienia zasadniczej różnicy między obu jest przyjrzenie się jak rzymskokatolicka modlitwa wstawiennicza za żydów, która jest odmawiana w Wielki Piątek, różni się od wersji posoborowej. Omawiamy to szczegółowo tutaj:


·         Jak Wielkopiątkowa Modlitwa Novus Ordo zdradza Ukrzyżowanego Chrystusa / How the Novus Ordo Good Friday Prayer betrays the Crucified Christ.

 

Innym prostym sposobem jest przyjrzenie się, jak dziś interpretuje się średniowieczne dzieło sztuki znane jako Ecclesia et Synagoga ("Kościół i Synagoga"). Ten zestaw posągów lub rzeźb stanowi wizualną reprezentację relacji między Kościołem i Synagogą.

 

Rozpocznijmy od tradycyjnego przedstawienia, opartego na prawdziwie katolickim rozumieniu relacji między Kościołem Katolickim i apostatami żydami, od 33 AD do ok. 1960:

 


https://novusordowatch.org/wp-content/uploads/ecclesia-et-synagoga-traditional-1.jpg

 

Co tu widzimy? Kościół i Synagogę przedstawiają tu kobiety, ale Kościół, po lewej, pokazany jest jako trzymający się mocno Krzyża i kielicha, instrumentów zbawienia, jego nadziei i siły, i powodu istnienia. Z koroną na głowie, Oblubienica Chrystusa panuje w triumfie (triumfalizm!), pewna swego miejsca i misji jakie otrzymała od swego Oblubieńca, który pokonał świat (Jn 16:33).

Po prawej widzimy kobietę reprezentującą Synagogę. Opaska na oczach oznacza jej ślepotę w odrzuceniu Mesjasza (Rzym 11:7,25; 2 Kor 3:13-16; Mat 15:14), jej pozbawiona korony głowa opada z konsternacji i wstydu. W prawej ręce trzyma złamane berło, pokazując, że jej panowanie dobiegło końca; tablice Prawa wymykają się jej z lewej ręki, gdyż uczynki Prawa ustąpiły miejsca Wierze Ewangelii (Gal 3:24-25; Mat 5:17).

Kontrast między obu kobietami jest uderzający, i przekaz jest wyraźny: Kościół Katolicki zastępuje Synagogę, bo Nowe Przymierze zastępuje Stare: "… Oto idę, abym spełniał wolę Twoją. Usuwa pierwszą, aby ustanowić następ" (Heb 10:9).


 

Teraz spójrzmy na współczesny obraz tej samej rzeźby, słusznie nazwanej Synagoga i Kościół w naszych czasach / Synagoga et Ecclesia in our Time:

 

https://novusordowatch.org/wp-content/uploads/ecclesia-et-synagoga-in-our-time-1.jpg

 

Co tu widzimy?

Kościół i Synagogę dalej symbolizują kobiety, ale teraz Synagoga jest po lewej, a Kościół po prawej. One już nie stoją, a siedzą, i wyraźnie pokazane jako równe. Obie mają korony, i Synagoga nie ma już opaski na oczach. Każda kobieta, jak widać, patrzy na pismo drugiej, szukając w nim instrukcji.

 

Jest jasne, że ta nowa rzeźba wyraża "wzajemny dialog" między Kościołem Katolickim (tj. Sekta Novus Ordo) i odszczepieńczą żydowską resztką, jakby ta druga, nazywana "synagogą szatana" w Nowym Testamencie (Apok 3:9), miała coś wspólnego z nauką prawdziwego Kościoła, który jest "filarem i podporą prawdy" (1 Tym 3:15) i jest oświecony przez samego Boga (Jan 14:16; Jan 16:13; 1 Jan 2:27).

 

Ta uderzająca różnica w 2 sposobach przedstawiania Ecclesia et Synagoga bardzo dobrze podsumowuje zasadniczą różnicę między tradycyjnym katolickim nauczaniem o judaizmie i nauczaniem Novus Ordo. Dlatego nie możemy mówić o rozwoju. To nie jest rozwój a korupcja / zepsucie, bo ono nie buduje na pierwszym, a mu zaprzecza.

 

Nawet osoby które nie są tradycyjnymi katolikami, i dlatego może uważają, że współczesna wersja rzeźby jest bardziej odpowiednia, muszą przyznać, że te 2 rzeźby są radykalnie niekompatybilne ze sobą. To oznacza, że sprzeczność między nimi jest oczywista, a ta sprzecz-ność opiera się na zerwaniu z teologią, które wystąpiło głównie na II SW / Second Vatican Council (1962-65), konkretnie w jego deklaracji Nostra Aetate, i to jest najważniejsze.

 

Sam nasz Najświętszy Pan dał światu uderzającą opinię, że Stare Przymierze zniesiono ("za zasłoną" – 2 Kor 3:14) kiedy sprawił, że zasłona się rozdarła kiedy On "oddał ducha")  na Krzyżu (Mk 15:37), by swoją Krwią przypieczętować Nowy Testament (2 Heb 13:20).

 

Niektórzy mogą się sprzeciwić: ale jakie to ma znaczenie, kiedy jakiś artysta wykona inną wersję Ecclesia et Synagoga? Co to ma wspólnego z (domniemanym) Kościołem Katolickim?

 

Ważne jest to dlatego, że artysta który wykonał teologicznie błędną rzeźbę, Joshua Koffman, dostał zlecenie od Uniwersytetu św. Józefa / commissioned to do so by St. Joseph’s University w Filadelfii – jezuickiej szkoły, oczywiście, i oficjalnie "rzymskokatolickiej". Okazją do tego bluźnierczego dzieła była 50 rocznica właśnie Nostra Aetate II SW, i rzeźbę z brązu postawiono na kampusie uniwersytetu. Najważniejsze ze wszystkiego jest to, że rzeźbę

Synagoga i Kościół w naszych czasach uroczyście "poświęcił" "Papież" Franciszek podczas podróży do USA / during his trip to the United States 27.09.2015. Poniżej video:

 

https://img.youtube.com/vi/PENkIjryFhg/hqdefault.jpghttps://youtu.be/PENkIjryFhg

 

Jak widzimy w tym video, na nieważnym poświęceniu był obecny rabin / Rabbi Abraham Skorka was present, wieloletni przyjaciel Franciszka z argentyńskich czasów. Jak fałszywy papież, rabin też szydzi z / mocks Jesus Christ.

 

Teraz możemy to tak podsumować: heretycka wersja rzeźby Synagoga i Kościół jest artystycznym wyrazem rewolucji teologicznej II SW w kwestii judaizmu. Ma aprobatę rabina  Skorki i oficjalne poparcie najwyższej władzy Kościoła Novus Ordo, Mr. Jorge Bergoglio, człowieka udającego Wikariusza Chrystusa pod scenicznym pseudonimem "Papież Franciszek".

 

Jeszcze jedna ciekawostka: cokół pod rzeźbą na Uniwersytecie św. Józefa ma taki napis: "Istnieje bogata komplementarność między Kościołem i narodem żydowskim, która pozwala nam pomagać sobie nawzajem w wydobywaniu bogactwa Słowa Bożego" (source). Autor tych słów jest odnotowany jako "Papież Franciszek".

 

W odniesieniu do żydów wydobywających bogactwa Słowa Bożego, nasz Pan miał bardzo jasne przesłanie:

"Badacie Pisma, ponieważ sądzicie, że w nich zawarte jest życie wieczne: to one właśnie dają o Mnie świadectwo. A przecież nie chcecie przyjść do Mnie, aby mieć życie. Nie odbieram chwały od ludzi, ale wiem o was, że nie macie w sobie miłości Boga. Przyszedłem w imieniu Ojca mego, a nie przyjęliście Mnie. Gdyby jednak przybył kto inny we własnym imieniu, to byście go przyjęli. Jak możecie uwierzyć, skoro od siebie wzajemnie odbieracie chwałę, a nie szukacie chwały, która pochodzi od samego Boga? Nie mniemajcie jednak, że to Ja was oskarżę przed Ojcem. Waszym oskarżycielem jest Mojżesz, w którym wy pokładacie nadzieję. Gdybyście jednak uwierzyli Mojżeszowi, to byście i Mnie uwierzyli. O Mnie bowiem on pisał. Jeżeli jednak jego pismom nie wierzycie, jakżeż moim słowom będziecie wierzyli?"

(Jan 5:39-47)

Wszystko co robi Franciszek to utwierdza niewierzących żydów w ich błędach. W ten sposób pokazuje, że nie ma miłości w sercu – miłości do Boga, i miłości do narodu żydowskiego / no love for Jewish people.

 

https://novusordowatch.org/2021/09/church-and-synagogue-before-after-vatican2/



 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin