Firma w Internecie Poradnik subiektywny.pdf

(1053 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości
lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione.
Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie
książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie
praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi
bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak
żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne
naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION
nie ponoszą również
żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe
z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Magdalena Dragon
Projekt okładki: Aleksandra Cieślak
Fotografia na okładce została wykorzystana za zgodą Shutterstock.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie?firwin
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-246-4692-0
Copyright © Helion 2012
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wstęp
Po co to całe zamieszanie?
Internet — podstawowe informacje
Czy muszę zaistnieć w Internecie?
Mam już stronę WWW, ale na niej nie zarabiam…
Internet — czy możecie go wykorzystać do własnych celów?
1 Planowanie
Co możecie zyskać, a co stracić
Jak się do tego zabrać?
Czy
ładna
prezencja wystarczy?
— Wybór partnera (wykonawcy)
Chciałbym, ale nie bardzo wiem co…
— Szczegółowe określenie celów
„Ale jak to ma działać?”, czyli funkcjonalny opis projektu
Czy ta oferta jest dobra?
Dlaczego to tyle trwa? — Harmonogram
Czy oni wszystko za mnie zrobią? — Podział zadań
i podstawowe zasady prowadzenia projektów
2 Realizacja
Wierz, ale sprawdzaj! — Kontrola przebiegu prac
Ładne,
ale czy mi się to podoba?
— Subiektywna ocena projektu graficznego i layoutu
„Miało się ruszać”, czyli czego oczekiwać i na co zwracać
uwagę przy ocenie poszczególnych etapów prac
5
5
9
11
11
20
25
25
29
43
50
52
53
58
65
77
77
79
83
Kup książkę
Poleć książkę
4
Firma w Internecie. Poradnik subiektywny
„A można już poklikać?”, czyli kontrola oprogramowania
i funkcjonalności
„Lorem ipsum…”? Miało być po polsku! — Wprowadzanie
treści i przygotowanie serwisu do uruchomienia
Dobrze, ale… — Testy końcowe
85
86
87
91
91
95
105
157
162
167
3 Start, marketing, bieżąca obsługa
No, to ruszamy!
— Przygotowanie do uruchomienia i wielki start
Może sami do mnie przyjdą? — Marketing itp.
Przyszli! Ale dlaczego ich tak mało? — Codzienna praca
Poszli. Może wrócą? — Lojalność w Internecie
Drink z palemką… — Sukces i co dalej?
Dodatek
Kup książkę
Poleć książkę
Realizacja
Wierz, ale sprawdzaj! — Kontrola przebiegu prac
2
W trakcie poszczególnych etapów prac mo e siÚ zdarzyÊ, e wykonawca
przez kilka dni siÚ nie odzywa. Mo ecie byÊ wtedy zaniepokojeni, czy
prace realizowane sÈ zgodnie z harmonogramem. Prawdopodobnie
ju ustalili cie z partnerem sposób komunikacji i raportowania, ale
zapewne przewiduje on raportowanie w okre lonych odstÚpach czasu
lub w momentach wymagajÈcych podjÚcia decyzji. Je li jednak chcecie
znaÊ aktualnÈ sytuacjÚ i upewniÊ siÚ, e nie ma adnych problemów,
w ka dej chwili mo ecie skontaktowaÊ siÚ z pracownikiem wyznaczo-
nym przez Was do koordynowania projektu. On powinien znaÊ wszyst-
kie bie Èce informacje. Nie zwracajcie siÚ do wykonawcy z ka dym py-
taniem lub wÈtpliwo ciÈ. To naprawdÚ przeszkadza w pracy. To Wasz
pracownik powinien wiedzieÊ, co siÚ dzieje.
W przypadku bardziej zïo onych lub dïugotrwaïych realizacji do-
brze jest ustaliÊ regularne sposoby raportowania (w terminach odpo-
wiednich dla Was) lub korzystaÊ z jakiego systemu do prowadzenia
projektów (np. Basecamp), dziÚki któremu bÚdziecie mogli sami na bie-
Èco sprawdzaÊ postÚp prac, nie anga ujÈc specjalistów i nie odry-
wajÈc ich od pracy.
Wa nÈ rolÚ w odpowiedniej wymianie informacji odgrywa wyzna-
czona przez Was osoba i jej sposób kontaktowania siÚ z partnerem.
Uwa am, e najlepszym sposobem jest ustalenie regularnego trybu
raportowania i ewentualnych spotkañ — ale raczej tylko wtedy, kiedy
niezbÚdne sÈ decyzje lub zatwierdzanie poszczególnych etapów prac.
PomiÚdzy raportami to wybrana osoba powinna dbaÊ o odpowiednie
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin