Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych Cala prawda.pdf

(317 KB) Pobierz
Pozycjonowanie
w wyszukiwarkach
internetowych. Ca³a prawda
Autor: Rebecca Lieb
T³umaczenie: Miko³aj Szczepaniak
ISBN: 978-83-246-2598-7
Tytu³ orygina³u:
The Truth About
Search Engine Optimization
Format: A5, stron: 288
Poznaj najlepsze praktyki pozycjonowania i b¹dŸ zawsze pierwszy!
Jak wybraæ najlepsze s³owa kluczowe?
Jak zaprojektowaæ witrynê, aby klienci chcieli z niej korzystaæ?
Jak budowaæ ³¹cza za poœrednictwem katalogu stron internetowych?
Prawda o wyszukiwarkach internetowych jest taka, ¿e odnajd¹ Twoj¹ witrynê albo
stronê Twojego konkurenta. Zapewne wiesz, ¿e aby klienci trafili w³aœnie do Ciebie,
musisz szybko wedrzeæ siê na szczyt w wynikach wyszukiwania. Jedyne, co musisz
teraz zrobiæ, to skorzystaæ z porad zawartych w tej ksi¹¿ce. Nie traæ wiêc czasu i poznaj
najlepsze techniki optymalizacji. Poczuj, jak korzystnie i przyjemnie jest zdobyæ dobr¹
pozycjê w wyszukiwarce!
Ksi¹¿ka
„Pozycjonowanie
w wyszukiwarkach internetowych. Ca³a prawda” stanowi
bezcenne Ÿród³o wiedzy dla ka¿dego, kto chce zrozumieæ mechanizmy wyszukiwania,
aby zaznaczyæ swoj¹ obecnoœæ w Internecie. Dziêki temu podrêcznikowi poznasz
wszystkie aspekty optymalizacji, takie jak wykorzystanie nowoczesnych technologii,
tworzenie metaznaczników, budowa ³¹czy oraz strategie promowania wyj¹tkowych
ofert. Nauczysz siê najlepszych, sprawdzonych w praktyce technik pozycjonowania,
a Twoja wiedza szybko prze³o¿y siê na wymierne zyski.
Narzêdzia do badania s³ów kluczowych
Systemy zarz¹dzania treœci¹
Nazywanie plików i sporz¹dzanie transkrypcji
Budowanie ³¹czy
Budowanie treœci i struktury witryny
Stosowanie strategii PR-owej
Wyszukiwarki internetowe
Wyszukiwanie uniwersalne i spersonalizowane
Zarz¹dzanie procesem pozycjonowania
Sposoby optymalizowania witryny
Najlepsze sprawdzone techniki optymalizacji do natychmiastowego zastosowania!
Spis treści
Część I
P
RAWDA
1
P
RAWDA
2
P
RAWDA
3
P
RAWDA
4
Podstawy wyszukiwania
Gromadzenie danych przez pająki i roboty internetowe ...................................21
Jak tańczyć do muzyki Google ............................................................................................25
Nie chodzi o ruch — chodzi o ruch kwalifikowany ...............................................31
Twoja reputacja wisi na włosku ..........................................................................................37
Część II
P
RAWDA
5
P
RAWDA
6
P
RAWDA
7
P
RAWDA
8
P
RAWDA
9
P
RAWDA
10
P
RAWDA
11
P
RAWDA
12
P
RAWDA
13
P
RAWDA
14
P
RAWDA
15
P
RAWDA
16
Prawda o charakterystycznych witrynach
Pozycjonowanie wymaga ustawicznego zaangażowania
— nie można raz zoptymalizować witryny i o tym zapomnieć .....................43
Pozycjonowanie nie jest tylko dodatkiem ...................................................................49
Wyniki optymalizacji nie są widoczne od razu i nie są dane raz na zawsze ........53
Nie potrzebujesz już strony domowej ...........................................................................59
Myśl jak wydawca, nawet jeśli nim nie jesteś .................................................................63
Projekt witryny i poszczególnych stron ma znaczenie ........................................69
Pisz dla użytkowników, a wyszukiwarki same Cię odnajdą ....................................75
Słowa kluczowe są kluczem ..................................................................................................79
Korzystaj z narzędzi analitycznych i narzędzi do badania słów kluczowych .......85
Statystyki witryny mówią także o złych zjawiskach ................................................89
Dobrze się zastanów, zanim zastosujesz nowe technologie ...........................95
Systemy zarządzania treścią mają znaczenie — ogromne ...............................99
Część III
Znaczniku, to o ciebie chodziło!
P
RAWDA
17
Co umieścić w tytule? Wszystko… ................................................................................ 105
P
RAWDA
18
Względne znaczenie metaznaczników ....................................................................... 111
P
RAWDA
19
Oznaczaj znacznikami obrazy, zapisy audio, zapisy wideo i inne media ........ 117
Część IV
P
RAWDA
20
P
RAWDA
21
P
RAWDA
22
P
RAWDA
23
P
RAWDA
24
P
RAWDA
25
P
RAWDA
26
P
RAWDA
27
P
RAWDA
28
Prawda o łączach
Są łącza równe i równiejsze ................................................................................................ 123
Budowanie łączy za pośrednictwem katalogów stron internetowych ......... 127
Stosowanie strategii PR-owej pozycjonowania w roli strategii łączy ............ 131
Płatne łącza pod okiem surowego jury ...................................................................... 137
Dzielenie się i handel wymienny: łącza wzajemne .............................................. 141
Reklamy to także łącza ........................................................................................................... 147
Buduj witrynę w dobrym sąsiedztwie ......................................................................... 151
Blogi stanowią doskonałe uzupełnienie strategii łączy .................................... 155
Przerywanie łączy za pomocą znacznika nofollow .............................................. 161
Część V
P
RAWDA
29
P
RAWDA
30
P
RAWDA
31
P
RAWDA
32
P
RAWDA
33
To nazywasz wyszukiwarką internetową?
Wyszukiwarki stawiają na wyszukiwanie pionowe ..............................................165
Każdy gdzieś jest u siebie .................................................................................................... 169
Zapisz się, aby występować w wynikach wyszukiwania pionowego ...........175
Optymalizuj swoją witrynę za pośrednictwem innych witryn .....................179
Wyszukiwanie uniwersalne i wyszukiwanie spersonalizowane ...................183
Część VI
P
RAWDA
34
P
RAWDA
35
P
RAWDA
36
P
RAWDA
37
Zadbaj o życie towarzyskie
Blogi buduje się z myślą o pozycjonowaniu ...........................................................189
Kanały RSS jako wsparcie strategii pozycjonowania ...........................................193
Użytkownicy będą tworzyli treść dla Ciebie ............................................................199
Oznaczaj znacznikami obrazy, zapisy wideo, łącza i inne media ................203
Część VII Rankingi wyszukiwania
P
RAWDA
38
Bycie numerem 1 to nie to samo co kiedyś ..................................................................207
P
RAWDA
39
Nie patrz tylko na wskaźnik PageRank .........................................................................213
P
RAWDA
40
Pochwal się swoją wyjątkową ofertą ............................................................................217
Część VIII Prawda o zarządzaniu procesem pozycjonowania
P
RAWDA
41
Pozycjonować własnymi siłami
czy korzystać z pomocy firmy zewnętrznej .........................................................223
P
RAWDA
42
Zatrudnianie najlepszych specjalistów od pozycjonowania ...........................229
P
RAWDA
43
Dobra optymalizacja wymaga długiej i wytężonej pracy ...............................235
Część IX
Nie bądź zły
P
RAWDA
44
Strzeż się nieuczciwych praktyk pozycjonowania ................................................241
P
RAWDA
45
Wyszukiwarki internetowe nie znoszą spamu
i stron wypchanych słowami kluczowymi ................................................................245
P
RAWDA
46
Nie korzystaj z farm łączy .....................................................................................................249
P
RAWDA
47
Cofnięcie raz nałożonej kary jest bardzo trudne ...................................................253
P
RAWDA
48
Przeprowadzka do nowej domeny jest wyjątkowo stresująca ....................259
Część X
Przyszłość optymalizacji dla wyszukiwarek
P
RAWDA
49
Pozycjonowanie globalne ...................................................................................................263
P
RAWDA
50
Pozycjonowanie mobilne jest ważniejsze niż kiedykolwiek ..........................267
P
RAWDA
51
Czasem nie chcesz być odnajdywany .........................................................................273
D
ODATEK
A
Zasoby .............................................................................................................................................277
8
CZĘŚĆ VII: RANKINGI WYSZUKIWANIA
PRAWDA
Bycie numerem 1
to nie to samo co kiedyś
Bycie numerem 1 to nie to samo co kiedyś
Celem optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych jest osiągnięcie
pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania organicznego dla
określonego terminu. Czy naprawdę? Co właściwie oznacza bycie
numerem jeden w kontekście optymalizacji?
Niedawno jednym z najbardziej popularnych filmów była najnowsza odsłona
serii przygód Indiany Jonesa. Jeśli spróbujesz wpisać w wyszukiwarce wyrażenie
Indiana Jones,
wyniki wyszukiwania będą uzależnione od czasu i miejsca użycia
tego terminu. Czy interesujący Cię film jest wyświetlany od niedawna? Jeśli tak,
Google najprawdopodobniej zaproponuje łącze do zwiastuna i godzin seansów.
Być może wyświetli dodatkowy formularz umożliwiający znalezienie kin w Twoim
mieście, województwie lub najbliżej Twojego kodu pocztowego. A jeśli jesteś
zalogowany do swojego konta w wyszukiwarce Google i jeśli ta wyszukiwarka
„wie”, z kim ma do czynienia, być może od razu otrzymasz wykaz seansów
kinowych.
A może szukasz informacji o dniu premiery tego filmu? W odpowiedzi na to
zapytanie możesz otrzymać (najprawdopodobniej na początku strony z wynikami)
łącza do ostatnich recenzji. Być może zostanie wyświetlony duży obraz z plakatem
filmu, wybrane klatki filmu (w formie tradycyjnych plików obrazów lub możliwych
do kliknięcia zapisów wideo w serwisie YouTube), zwiastun lub inne materiały.
Wyszukiwarka Google faworyzuje w swoich wynikach wyszukiwania organicznego
wpisy w Wikipedii, zatem wpis poświęcony serii
Indiana Jones
najprawdopodobniej
znajdzie się na wysokiej pozycji na stronie z wynikami.
Dla tego samego wyrażenia strona z wynikami wyszukiwania organicznego
wyszukiwarki Yahoo! będzie w jednej trzeciej (najcenniejszej, początkowej
części) wypełniona łączami do zwiastuna, repertuarów kin i recenzji tego filmu.
Zarówno w wyszukiwarce Google, jak i Yahoo! najwyższymi rankingami
(czasem nawet pierwszą pozycją) cieszą się właśnie najważniejsze, najbardziej
interesujące użytkowników witryny. Czy jednak bieżące rankingi będziemy
uznawali za najwyższe w wynikach wyszukiwania organicznego, kiedy inne
materiały (preferowane przez wyszukiwarkę) zepchną te strony na dalsze pozycje
(rzadziej dostrzegane przez większość użytkowników) — kiedy wyszukiwarki
Google i Yahoo! „uznają”, że użytkownik wpisujący wyrażenie
Indiana Jones
jest zainteresowany czymś innym?
Idea osiągania najwyższego rankingu, pierwszej pozycji ma związek ze wszystkimi
pozostałymi aspektami optymalizacji. Co więcej, ciągłe, często daleko idące zmiany
w świecie wyszukiwarek dodatkowo utrudniają precyzyjne zdefiniowanie znaczenia
numeru jeden i uniemożliwiają jednoznaczne określenie jego znaczenia w przyszłości.
208
Zgłoś jeśli naruszono regulamin