ZSZ-AP-POL.docx

(3268 KB) Pobierz

 

POLITECHNIKA ŚWIĘTOKRZYSKA W KIELCACH

Wydział Zarządzania i Modelowania Komputerowego

 

Kierunek: Logistyka

Specjalizacja: Projektowanie Systemów Logistycznych

 

Zintegrowane systemy zarządzania

 

 

 

 

 

 

 

KIELCE  2020

 


 

 

Spis treści

I.              Ogólny opis przedsiębiorstwa i sformułowanie zadania              1

1.              Opis ogólnej informacji o przedsiębiorstwie              1

2.              Opis struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa              3

3.              Przedstawienie strategicznej mapy przedsiębiorstwa              5

4.              Sformułowanie zadania informatyzacji przedsiębiorstwa              12

II.              Opracowanie podstawowych modeli procesów biznesowych              13

1.              Projekt modeli procesów biznesowych              13

2.              Opis dokumentów niezbędnych do realizacji biznes – procesów. Opracowanie szablonów dokumentów.              22

III.              Sformułowanie wymagań do zintegrowanego systemu informacyjnego              28

1.              Określenie celów i kryteriów, których osiągnięcie ma spełnić system informacyjny              29

2.              Projektowanie nowych procesów biznesowych przedsiębiorstwa na których automatyzację skierowany jest system informacyjny – model TO - BE              30

3.              Wydzielenie procesów biznesowych niższego poziomu podlegających automatyzacji              31

4.              Określenie funkcji przyszłego systemu informacyjnego. Z koniecznością określenia modułów systemu informacyjnego i funkcji każdego z modułów funkcji.              33

5.              Tworzenie charakterystyk automatyzowanych miejsc pracy              33

IV.              Projektowanie fizycznej realizacji systemu              35

1.              Opisanie architektury systemu              40

2.              Opracowanie diagramu wdrażania              44

Bibliografia:              46

 

 


I.                  Ogólny opis przedsiębiorstwa i sformułowanie zadania

1.     Opis ogólnej informacji o przedsiębiorstwie

Poniższy projekt przedstawia wykonanie prototypu zintegrowanego systemu informacyjnego przedsiębiorstwa Kalenborn Bazalt. Ten rozdział zawierać będzie ogólny opis przedsiębiorstwa, m.in. podstawowe informacje takie jak: nazwa, obszar działalności, misja, cele strategiczne. Pojawi się tu również opisu struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa w postaci strategicznej mapy przedsiębiorstwa oraz projekt modeli procesów biznesowych i opis dokumentów niezbędnych do realizacji wybranych biznes-procesów.

Kalenborn Bazalt jest firmą istniejącą od 1921 roku, która została założona przez rodzine Maurizuw na terenie Niemiec. Od nastepnych lat aż dnia dnia dzisiejszego firma jest w ciągłej rozbudowie dzięki czemu ciągle powstają jej nowe jednostki. Taką jednostka jest firma Kalenborn Polska Starachowice działajaca w województwie świętokrzyskim. Firma jest największym producentem tworzyw trudnościeralnych produkowanych z tworzywa zwanego bazaltem. Aktualnie jest to największe przedsiębiorstwo zajmujące się przeróbką bazaltu na terenie Polski. Zaraz po nim możemy wyróżnić kolejne firmy należące do grupy Kalenborn znajdujące się w Strzygomiu i Świdnicy. Asortyment działalności firmy obejmuje głównie produkcje materiałów, rurociągów odpornych na zużycie oraz ochrone przed zużyciem instalacji przemysłowych. Produkcja prowadzona jest przez przez budynki odlewni gdzie z wytapianego bazaltu powstają produkty.

Misja przedsiębiorstwa:

Misją firmy Kalenborn Polska Starachowice jest oferowanie najlepszych jakościowo wyrobów bazaltowych trudno ścieralnych tak aby były w użyciu przez długie lata. Nasze produktu musza być zaspokoić potrzeby oraz oczekiwania klientów.

Wizja przedsiębiorstwa:

Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu w pracy z materiałami zrównoważone rozwiązania i usługi spółki Kalenborn w zakresie ochrony przed zużyciem cieszą się znakomitą reputacją na całym świecie. Bierzemy na siebie odpowiedzialność za zadowolenie naszych klientów. Nasze nastawienie jest oparte na centralnych podstawowych wartościach takich jak doświadczenie zdobyte w terenie, kompetencje i zrównoważony rozwój. Jako rodzinna niemiecka firma średniej wielkości kładziemy nacisk na samodzielnie finansowany organiczny wzrost w długoterminowej perspektywie. To podejście znajduje odzwierciedlenie w naszych produktach. Ciągłe zapewnianie jakości pozwala nam zachować wysoką jakość materiałów. Dzięki długiemu okresowi eksploatacji nasze rozwiązania przyczyniają się do zwiększania niezawodności procesów, wydłużają okres użytkowania instalacji i pomagają oszczędzać zasoby naszych klientów.

Wartości przedsiębiorstwa:

·         najwyższa jakość produktów,

·        nowoczesne technologie produkcyjne.

Nadrzędny cel strategiczny:

Nadrzędnym celem strategicznym spółki jest produkowanie wyrobów o najwyższej jakości.

Wybór głównych obszarów dominacji firmy:

·         przywództwo produktu

Tabela1 Wybór głównych wartości firmy

Wewnętrzny walor

Wartości

Doskonałość operacyjna

Przywództwo produktu

Rozwiązania dla klienta

Cena

Cel: bardzo niskie ceny; wizerunek: najlepszej oferty

Wysoka cena

Wysoka cena

Unikalne atrybuty

Najwyższe standardy

Cel: wyróżniające atrybuty; wizerunek: najlepszy produkt / usługa

Najwyższe standardy

Poziom stosunków

Niskie standardy progowe

Najwyższe standardy

Cel: bardzo wysoki poziom intymności klienta; wizerunek:  najlepszy przyjaciel

Źródło: Opracowanie własne

Przedsiębiorstwo Kalenborn decyduje się na dążenie do przywództwa produktu na rynku, oznacza to że musi wykorzystać rozwiązania promujące własne produkty przy pomocy różny metod.

Po określeniu obszaru dominacji przedsiębiorstwo organizuje swoje plany i strategie dotyczące przychodów i kosztów, czyli określa ono strategie finansowe. Strategie finansowe dotyczą trzech kluczowych obszarów, są to:

·         dochody;

·         produktywność;

·        wykorzystanie zasobów.

Prezentowane przez nas przedsiębiorstwo dążące do przejęcia przywództwa na rynku produktu musi mniej się skupiać na zwiększeniu efektywności produkcji, zamiast tego musi próbować zwiększyć przychody dzięki produkcji dobrej jakość apteczek.

2.     Opis struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa

Struktura organizacyjnajest układem stanowisk i składających się z nichkomórek organizacyjnychwewnątrzorganizacji. Może ona dotyczyć organizacji kilku różnych zewnętrznych komórek, które pracują wspólnie, a nawet komórek zewnętrznych, które mają własną organizację, jednak zorganizowały współpracę poszczególnych swoich części.

Elementy składające się na schemat struktury organizacyjnej:

Stanowisko organizacyjne:

·         podstawowy element struktury organizacyjnej

·         miejsce zajmowane przez pracownika, które jest określone przez:

ü      zakres realizowanych funkcji (obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności);

ü      relacje z innymi stanowiskami;

ü      rodzaj i wielkość przydzielonego wyposażenia.

Komórka organizacyjna:

·         zespół składający się z kierownika i podporządkowanych mu członków zespołu;

·         realizuje on cel działania zharmonizowany z celem działania całej organizacji;

·        najmniejsza jednostka organizacyjna.

Jednostka organizacyjna

·        zbiór komórek organizacyjnych, którymi kieruje zwierzchnik.

Model obrazujący wybrane przez nas przedsiębiorstwo został przedstawiony w postaci struktury liniowej.

Struktura liniowa to podstawowy typ struktury organizacyjnej...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin