Lingo. Czasowniki.pdf

(26446 KB) Pobierz
Czasowniki
Czasowniki na każdą okazję
• Zdradliwe czasowniki
• Przykłady, ćwiczenia, quiz
wydawnictwo LINGO
Spis treści
W s tę p .......................................................................................................................................
5
1.
S p ra w d ź s ię
.......................................................................................................................... 7
2.
C z a s o w n ik i n a k a ż d ą o k a z ję
..................................................................................... 13
2.1
2 .2
2 .3
2 .4
2 .5
2 .6
2 .7
2 .8
2 .9
g e t ...........................................................................................................................................
d o .............................................................................................................................................
take ........................................................................................................................................
14
17
20
m ake ...................................................................................................................................... 2 4
f i x .............................................................................................................................................
g o .............................................................................................................................................
25
27
co m e ...................................................................................................................................... 3 0
s e e ........................................................................................................................................... 31
h a v e ......................................................................................................................................... 3 2
3.
Z d ra d liw e c z a s o w n ik i ...................................................................................................
37
3.1
3 .2
3 .3
3 .4
3 .5
3 .6
C o m e /g o /g e t; brin g /ta ke ; bo rro w /le n d ; le a rn /te a c h .............................................
38
R aise/rise; l a y / lie ................................................................................................................ 4 4
H ear/listen; s e e /lo o k /w a tc h ............................................................................................
H u rt/a c h e /p a in ; in ju re /w o u n d /h a rm
46
........................................................................... 5 0
53
D o/m a ke; hire/rent; drive/ride, fix /m e n d /re p a ir.......................................................
S a y/te ll/sp e a k/ta lk; re m e m b e r/re m in d /re c a ll;
a ssu re /re a ssu re /e n su re ; le t/a llo w /p e rm it; fit/s u it/ m a tch ..................................... 6 0
4.
Q u i z ........................................................................................................................................
73
5.
Ć w ic z e n ia ............................................................................................................................ 81
6.
K lu c z do ć w ic z e ń .............................................................................................................
97
Wstęp
„A n g ie lskie nie zb ę d n iki" to now a seria W yd a w n ic tw a Lingo p rze zn a czo n a dla w sz y s tk ic h u c z ą ­
c y ch się a n g ie ls k ie g o i p ra g n ą cy c h w szybki s p o s ó b o p a n o w a ć konieczne do p ra w id ło w e g o
p o s łu g iw a n ia się ję zykie m u m ie ję tn o ści g ra m a ty c z n e i leksykalne. P o szcze g ó ln e pozycje
o m a w ia ją w s p o s ó b p ra ktyczn y i w y c z e rp u ją c y w yb ra n e zag a d n ie n ia , które nastrę cza ją zw ykle
w iele p ro b le m ó w użytko w n iko m języka a n g ie lskieg o. J e d n o c z e ś n ie ich o p a n o w a n ia znacznie
ułatw ia naukę języka, ja k rów nież p o słu g iw a n ie się nim w życiu codziennym .
N iniejsza p o zy c ja z serii „a n g ie ls k ic h n ie zb ę d n ikó w " p rze zn a czo n a je st dla uczniów , m a tu rzy­
stów , studentów , o s ó b p rz y g o to w u ją c yc h się do e g z a m in ó w językow ych, a także w szystkich
c h c ą c y c h utrw alić i p osze rzyć z n a jo m o ś ć c z a s o w n ik ó w a n gielskich. S kłada się z sześciu roz­
działów , w tym testu sp ra w d z a ją ce g o , quizu, zestaw u ćw iczeń oraz klucza do ćw iczeń.
Z a s a d n ic z ą c zę ść książki s ta n o w ią rozdziały dru gi i trzeci. W rozdziale d ru g im : „C za sow niki na
k a żd ą o kazję" zo sta ły z a p re ze n to w a n e czaso w n iki, za p o m o c ą których m o g ą b yć fo rm u ło w a ­
ne w yp o w ie d zi o b e jm u ją c e b a rd zo ro zległe sp e k tru m znaczeniow e. W iesz, ile znaczeń m o g ą
m ieć takie pro ste słów ka ja k
get, take, make, fix
czy
have?
C h cia łb y ś szyb ko n a uczyć się je
s to s o w a ć w pra ktyce ? Ten rozdział p rz e zn a czo n y je st w ła śn ie dla C iebie.
W rozdziale trzecim , „Z d ra d liw e cza so w n iki", p rze d sta w io n e są pary lub z e s p o ły c z a s o w ­
n ikó w m o g ą c y c h być p rzyczyną k ło p o tó w ję zyko w ych s p o w o d o w a n y c h przez zw o d n ic z ą
n ie je d n o kro tn ie b lisk o ś ć zna czen iow ą . Z w o d n iczą , g d y ż nie w e w szystkich o ko licz n o ś c ia c h
w yra zy te m ożn a s w o b o d n ie z a s tę p o w a ć je de n d ru g im . A b y spraw nie się nim i po słu g iw a ć,
trze b a p o ś w ię c ić nieco uw agi na d o k ła d n ie js ze poznanie ich w ła ś c iw o ś c i zn a czeniow ych
i stylistycznych. Z d a rza Ci się m ylić
look
z
watch
lub
lend
z
borrow.
W tym rozdziale znajdzie sz
rozw iązanie s o w ich k ło p o tó w ze zd ra d liw ym i cza sow nikam i.
Książka „N ie zb ę d n ik angielski. C za so w n iki" stanow i kontynuację, a zarazem p ra ktyczne uzu­
pe łnien ie serii re p e tyto rió w języko w ych W yd a w n ic tw a Lingo.
(w ięcej inform acji na: w w w .w y d a w n ic tw o lin g o .p l).
A utorka
w w w .W y d a w n ic tw o L in g o .p
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin