Ucieczka_z_pulapki_budowania_Efektywne_zarzadzanie_produktem_uciezp.pdf

(1928 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Escaping the Build Trap: How Effective Product Management Creates Real Value
Tłumaczenie: Anna Zawiła, Tadeusz Zawiła
ISBN: 978-83-283-6207-9
© 2020 Helion SA
Authorized Polish translation of the English edition of Escaping the Build Trap
ISBN 9781491973790 © 2019 Melissa Perri
This translation is published and sold by permission of O’Reilly Media, Inc.,
which owns or controls all rights to publish and sell the same.
The O’Reilly logo is a registered trademark of O’Reilly Media, Inc. Escaping the Build Trap,
the cover image, and related trade dress are trademarks of O’Reilly Media, Inc.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Helion SA dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Helion SA nie ponoszą
również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Helion SA
ul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/uciezp
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
SPIS TREŚCI
Wstęp .........................................................................................................................................9
Podziękowania ..................................................................................................................... 15
CZĘŚĆ I. PUŁAPKA BUDOWANIA .......................................... 17
1. System wymiany wartości ................................................................................................ 25
2. Ograniczenia w systemie wymiany wartości ............................................................. 29
3. Projekty versus produkty versus usługi ....................................................................... 31
4. Organizacja nastawiona na produkt ............................................................................ 33
5. Co wiem, a czego nie wiem ............................................................................................. 37
CZĘŚĆ II. ROLA MENEDŻERA PRODUKTU .......................... 39
6. Archetypy złych menedżerów produktu .................................................................... 43
7. Świetny menedżer produktu .......................................................................................... 49
8. Ścieżka kariery menedżera produktu ........................................................................... 59
9. Organizowanie Twoich zespołów ................................................................................. 67
Spis treści
Kup książkę
7
Poleć książkę
CZĘŚĆ III. STRATEGIA .............................................................. 73
10. Czym jest strategia? ............................................................................................................79
11. Luki strategiczne ..................................................................................................................83
12. Tworzenie dobrych strategicznych ram postępowania .........................................89
13. Wizja na poziomie firmy i strategiczne zamiary ........................................................97
14. Wizja produktu i portfolio produktów ...................................................................... 103
CZĘŚĆ IV. PROCES ZARZĄDZANIA PRODUKTEM ........... 109
15. Kata produktu .................................................................................................................... 115
16. Zrozumienie kierunku i stworzenie mierników sukcesu ..................................... 119
17. Eksplorowanie problemów ........................................................................................... 127
18. Poszukiwanie rozwiązań ................................................................................................ 137
19. Budowanie i optymalizacja Twojego rozwiązania ................................................ 151
CZĘŚĆ V. ORGANIZACJA NASTAWIONA
NA PRODUKT ................................................................... 159
20. Komunikacja ukierunkowana na efekty .................................................................... 163
21. Nagrody i zachęty ............................................................................................................. 171
22. Bezpieczeństwo i nauka ................................................................................................. 175
23. Budżetowanie .................................................................................................................... 179
24. Nastawienie na klienta .................................................................................................... 181
25. Marquetly: firma nastawiona na produkt ................................................................. 183
Posłowie. Ucieczka z pułapki budowania, aby nastawić się na produkt ........ 185
Dodatek A. Sześć pytań w celu ustalenia,
czy firma jest nastawiona na produkt ........................................................................ 187
O autorce ............................................................................................................................. 191
8
Ucieczka z pułapki budowania. Efektywne zarządzanie produktem
Poleć książkę
Kup książkę
1
System wymiany wartości
Firmy wpadają w pułapkę budowania, kiedy źle rozumieją wartość. Zamiast kojarzyć
wartość z efektami, które chcą osiągnąć dla swoich przedsiębiorstw i klientów,
mierzą wartość liczbą rzeczy, które produkują. Marquetly była tego wyraźnym przykła-
dem, gdy jej liderzy świętowali okrągłe dziesięć funkcji, które przedsiębiorstwo dostar-
czyło w ciągu jednego miesiąca, a z których żadna nie osiągnęła założonych celów.
Wrócę jednak do podstaw, aby ustalić, czym jest prawdziwa wartość. Zasadniczo
firmy działają na zasadzie wymiany wartości, jak pokazano na rysunku 1.1.
Rysunek 1.1.
Wymiana warto ci
1. System wymiany wartości
Kup książkę
25
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin