Open_Tasks_Practice_sample_U1_U11 (2).pdf

(655 KB) Pobierz
UNIT 1
OPEN TASKS PRACTICE
USE OF ENGLISH AND FUNCTIONS
 for egzamin ósmoklasisty
Zadanie 1.
Uzupełnij dialogi 1.1.–1.6. Wpisz w każdą lukę brakujący fragment wypowiedzi, aby otrzymać spójne i logiczne
teksty. Luki należy uzupełnić w języku angielskim.
1.1. X:
Hi, Sarah. How ___________________________________________________________?
Y:
Not bad. Just the usual.
1.2. X:
What does the word generous mean?
Y:
I didn’t hear you, Jack. ___________________________________________________________ again?
1.3. X:
Excuse me, is this wallet ___________________________________________________________?
Y:
Yes, it is! Thanks a lot! Where did you find it?
X:
You left it on the table.
1.4. X:
Mark, I’d like you to meet my friend, Jessica.
Y:
Hi, Jessica. ___________________________________________________________.
1.5. X:
You look really happy. What’s up?
Y:
I am! I passed my driving test yesterday.
X:
Wow! ___________________________________________________________ your licence!
1.6. X:
I’m so excited! I’m going to London with my parents.
Y:
That’s great news. ___________________________________________________________ yourself!
Zadanie 2.
Przetłumacz na język angielski fragmenty podane w nawiasach, aby otrzymać zdania logiczne i gramatycznie
poprawne. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań.
Uwaga!
W każdą
lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy.
2.1.
I (zawsze
czuję się nieswojo)
___________________________________________________________ when I have to make
a speech.
2.2.
This is Karen’s backpack and that one (jest
mój)
___________________________________________________________.
2.3.
Excuse me, (czy
są jakieś)
___________________________________________________________ places near here where
there is free wi-fi?
2.4.
Both my mum and her sister (mają
ciemne)
___________________________________________________________ curly hair.
2.5.
I think they (są
okulary Tomka)
___________________________________________________________, but I’m not sure.
2.6.
My grandmother’s garden is really nice, but (nasz
jest większy)
___________________________________________________.
Photocopiable © Macmillan Polska 2020
1
UNIT 1
OPEN TASKS PRACTICE
 for egzamin ósmoklasisty
Zadanie 3.
Uzupełnij zdania 3.1.–3.6. Wykorzystaj w odpowiedniej formie wyrazy podane w nawiasach. Nie należy zmieniać
kolejności podanych wyrazów, trzeba natomiast – jeśli jest to konieczne – dodać inne wyrazy, aby otrzymać
zdania logiczne i gramatycznie poprawne. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych
fragmentów.
Uwaga!
W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy, wliczając w to wyrazy już podane.
3.1.
My brother Jamie (be /
old)
_______________________________________ my cousin Chris, but they get on really well.
3.2.
How old is (you /
sister
/
baby)
_______________________________________? She is so sweet!
3.3.
In this photo my (sister /
wear)
_______________________________________ a wedding dress.
3.4.
My cousin Leonard is very talented – he is really (good /
draw)
_______________________________________.
3.5.
When I feel anxious or worried, I usually (play /
guitar)
_______________________________________.
3.6.
Look – (have /
she)
_______________________________________ a new leather jacket?
Zadanie 4.
Wykorzystując wyrazy podane drukowanymi literami, uzupełnij każde zdanie z luką, aby zachować sens zdania
wyjściowego. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna i gramatyczna wpisywanych fragmentów zdań.
Uwaga!
Nie zmieniaj formy podanych wyrazów. W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy, wliczając
w to wyraz już podany.
4.1.
I’m not very good at singing.
SING
I ___________________________________________________________ very well.
4.2.
I have no money left in my wallet.
IS
___________________________________________________________ money left in my wallet.
4.3.
Is this your phone?
YOURS
Is ___________________________________________________________?
4.4.
I don’t like playing video games, I prefer sport.
IN
I’m ___________________________________________________________ playing video games, I prefer sport.
4.5.
I’ve got a twin brother, but he has got much darker hair.
THAN
I’ve got a twin brother, but his hair is much ___________________________________________________________.
4.6.
My mum has got a red car, and my dad has got a blue car.
IS
My dad has got a blue car, and my ___________________________________________________________ red.
2
Photocopiable © Macmillan Polska 2020
UNIT 11
OPEN TASKS PRACTICE
USE OF ENGLISH AND FUNCTIONS
 for egzamin ósmoklasisty
Zadanie 1.
Uzupełnij dialogi. Wpisz w każdą lukę (1.1.–1.6.) brakujący fragment wypowiedzi, aby otrzymać spójne i logiczne
teksty. Luki należy uzupełnić w języku angielskim.
1.1. X:
What seems to be the problem, Mia?
Y:
Could you look at my arm? I think
_____________________________ a muscle.
X:
Of course.
1.2. X:
Mum, could I stay at home today?
Y:
Why? Are _____________________________ unwell?
X:
I think I have a slight fever.
1.3. X:
What’s wrong, Karen? You look pale.
Y:
I have a terrible headache.
X:
Why _____________________________ lie down
for a while?
1.4. X:
I’d like to make an appointment to see
a doctor today.
Y:
I’m afraid that’s _____________________________ .
Could you come tomorrow morning?
1.5. X:
Can I have a glass of water? I need to take
some medicine.
Y:
Sure, _____________________________ . Here you
are.
X:
Thanks.
1.6. X:
How’s your ankle today?
Y:
I think it’s _____________________________ .
Look, it’s all swollen.
X:
Does it hurt a lot?
Zadanie 2.
Wykorzystując wyrazy podane wielkimi literami, uzupełnij każde zdanie z luką w taki sposób, aby zachować sens
zdania wyjściowego. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna i gramatyczna wpisywanych fragmentów
zdań.
Uwaga!
Nie zmieniaj formy podanych wyrazów. W każdą lukę możesz wpisać nie więcej niż trzy wyrazy,
wliczając w to wyraz już podany.
2.1.
I’m not keen on doing exercise indoors.
ENJOY
I ___________________________________________________________ exercise indoors.
2.2.
Annie had to wear a plaster cast because she broke a leg.
HAD
Ann had to wear a plaster cast after ___________________________________________________________ a leg.
2.3.
My doctor said that I should spend less time in front of the computer.
ME
My doctor advised ___________________________________________________________ less time in front of the computer.
2.4.
Paul got better after staying in bed for a couple of days.
HE
Paul got better because ___________________________________________________________ in bed for a couple of days.
2.5.
If I were you, I would eat more fruit and vegetables.
CONSIDER
You should ___________________________________________________________ more fruit and vegetables.
2.6.
The yoga class had started before I arrived.
WHEN
___________________________________________________________ , the yoga class had already started.
Photocopiable © Macmillan Polska 2020
27
UNIT 11
OPEN TASKS PRACTICE
 for egzamin ósmoklasisty
Zadanie 3.
Przeczytaj opis ilustracji. Uzupełnij każdą lukę (3.1.–3.6.) jednym wyrazem w taki sposób, aby powstał spójny
i logiczny tekst zgodny z ilustracją. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna i gramatyczna wpisywanych
wyrazów.
The photo shows two boys who are walking together in the school corridor. The boy on the left is my cousin,
Henry.
(3.1.)
______________________ the photo, he is using crutches to walk because he had a small accident.
One of his mates bumped into Henry and he fell to the ground
(3.2.)
______________________ they were playing
basketball. He went to the doctor because his ankle
(3.3.)
______________________ swollen and he was in pain. Luckily,
it
(3.4.)
______________________ broken. It
(3.5.)
______________________ him a couple of weeks to recover, but he is OK
now. Unluckily for him, he
(3.6.)
______________________ to go to school – he missed only his PE lessons!
Zadanie 4.
Przetłumacz na język angielski fragmenty podane w nawiasach, aby otrzymać logiczne i gramatycznie poprawne
zdania. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań.
Uwaga!
W każdą lukę
możesz wpisać nie więcej niż trzy wyrazy.
4.1.
Allan went to the dentist because he (miał
ból zęba)
_________________________________________ for a few days.
4.2.
I (poczułam
zawroty głowy)
_________________________________________ when the plane was taking off.
4.3.
I (zdecydowałam,
że)
_________________________________________ get lots of sleep because I was tired all the time.
4.4.
I was told to get regular check-ups because I (często
chorowałam)
_________________________________________ .
4.5.
I (ucieszyłam
się)
_________________________________________
find out that my grandmother was not ill.
4.6.
Diane didn’t get sunburnt because she (nie
przebywała)
_________________________________________ of the sun
the whole day.
28
Photocopiable © Macmillan Polska 2020
Zgłoś jeśli naruszono regulamin