Android Programowanie aplikacji Rusz glowa Wydanie II.pdf

(3075 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Head First Android Development: A Brain-Friendly Guide, 2nd Edition
Tłumaczenie: Piotr Rajca
ISBN: 978-83-283-4079-4
© 2018 Helion SA
Authorized Polish translation of the English edition of Head First Android Development 2e
ISBN 9781491974056 © 2017 David Griffiths and Dawn Griffiths
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by
any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information
storage retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Helion SA dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje
były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie,
ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich.
Autor oraz Helion SA nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne
szkody wynikłe zwykorzystania informacji zawartych w książce.
Helion SA
ul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/andrr2
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis
treści
Spis treści (skrócony)
Wprowadzenie
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
A
B
C
D
E
F
Zaczynamy:
Skok na głęboką wodę
Tworzenie interaktywnych aplikacji:
Aplikacje, które coś robią
Wiele aktywności i intencji:
Jakie są Twoje intencje?
Cykl życia aktywności:
Była sobie aktywność
Widoki i grupy widoków:
Podziwiaj widoki
Układy z ograniczeniami:
Rozmieszczaj rzeczy w odpowiednich miejscach
Widoki list i adaptery:
Zorganizuj się
Biblioteki wsparcia i paski aplikacji:
Na skróty
Fragmenty:
Zadbaj o modularyzację
Fragmenty dla większych interfejsów:
Różne wielkości, różne interfejsy
Fragmenty dynamiczne:
Zagnieżdżanie fragmentów
Biblioteka wsparcia wzornictwa:
Przeciągnięcie w prawo
Widoki RecyclerView i CardView:
Stosuj recykling
Szuflady nawigacyjne:
Z miejsca na miejsce
Bazy danych SQLite:
Odpal bazę danych
Proste kursory:
Pobieranie danych
Kursory i zadania asynchroniczne:
Pozostając w tle
Usługi uruchomione:
Do usług
Usługi powiązane i uprawnienia:
Powiązane ze sobą
Układy względne i układy siatki:
Poznaj krewnych
Gradle:
Program do budowy Gradle
ART:
Środowisko uruchomieniowe Androida
ADB:
Android Debug Bridge
Emulator:
Przyspieszanie emulatora
Pozostałości:
Dziesięć najważniejszych zagadnień (których nie opisaliśmy)
xxix
1
37
77
119
169
221
247
289
339
393
433
481
537
579
621
657
693
739
767
817
833
841
849
857
861
v
Kup książkę
Poleć książkę
Spis
treści
W
Spis treści (z prawdziwego zdarzenia)
Wprowadzenie
Twój mózg jest nastawiony na Androida.
Jesteś
tu
po to, by się czegoś
nauczyć,
a Twój
mózg
robi Ci przysługę, upewniając się, że to, czego
się nauczyłeś, szybko
wyleci
z pamięci. Twój mózg myśli sobie: „Lepiej zostawić miejsce na coś
ważnego, na przykład na zastanowienie się nad tym, których dzikich zwierząt lepiej unikać albo
czy jeżdżenie nago na snowboardzie to dobry pomysł”. A zatem w jaki sposób możesz skłonić
swój mózg, by myślał, że Twoje życie zależy od umiejętności pisania aplikacji na Androida?
Autorzy książki
Head First Android Development
Dla kogo jest ta książka?
Wiemy, co sobie myślisz
Wiemy, co sobie myśli Twój mózg
Metapoznanie — myślenie o myśleniu
Oto co MY zrobiliśmy
Przeczytaj to
Zespół recenzentów technicznych
Podziękowania
iv
xxx
xxxi
xxxi
xxxiv
xxxvi
xxxviii
xxxix
xl
Zastanawiam się,
jak zmusić mózg
do zapamiętania
tych informacji…
vi
Kup książkę
Poleć książkę
Spis
treści
1
An
oi
dr
DK
dS
Zaczynamy
Skok na głęboką wodę
Android błyskawicznie podbił świat.
Każdy chce mieć smartfon lub tablet, a urządzenia z Androidem są niezwykle popularne.
W tej książce nauczymy Cię, jak
pisać własne aplikacje,
a zaczniemy od pokazania procesu
przygotowania bardzo prostej aplikacji i uruchomienia jej na wirtualnym urządzeniu z Androidem.
W trakcie tych prac poznasz także kilka podstawowych komponentów wszystkich aplikacji
na Androida, takich jak
aktywności
i
układy. Jedyną rzeczą, której będziesz do tego
potrzebować, jest znajomość Javy, choć wcale nie musisz być w niej mistrzem…
Witamy w Androidowie
Platforma Android w szczegółach
Oto co mamy zamiar zrobić
Środowisko programistyczne
Zainstaluj Android Studio
Stwórzmy prostą aplikację
Jak stworzyć aplikację?
Aktywności i układy z wysokości 15 tysięcy metrów
Jak stworzyć aplikację? (ciąg dalszy)
Właśnie utworzyłeś swoją pierwszą aplikację na Androida
Android Studio utworzy pełną strukturę katalogów aplikacji
Przydatne pliki projektu
Edycja kodu z użyciem edytorów Android Studio
Uruchamianie aplikacji w emulatorze Androida
Tworzenie wirtualnego urządzenia z Androidem
Uruchamianie aplikacji w emulatorze
Postępy możesz obserwować w konsoli
Ale co się właściwie stało?
Usprawnienie aplikacji
Czym jest układ?
Plik activity_main.xml zawiera dwa elementy
Aktualizacja tekstu wyświetlanego w układzie
Weź aplikację na jazdę próbną
Twój przybornik do Androida
2
3
4
5
6
7
8
12
13
15
16
17
18
23
24
27
28
30
31
32
33
34
35
36
<Layout>
</Layout>
Aktywność
Układ
<Układ>
Urządzenie
Kup książkę
</Układ>
vii
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin