Programowanie aplikacji dla Androida The Big Nerd Ranch Guide Wydanie III.pdf
(
2530 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide (3rd Edition)
Tłumaczenie: Grzegorz Kowalczyk
ISBN: 978-83-283-3636-0
Authorized translation from the English language edition, entitled: ANDROID PROGRAMMING:
THE BIG NERD RANCH GUIDE, Third Edition; ISBN 0134706056; by Bill Phillips; and by Chris
Stewart; and by Kristin Marsicano; published by Pearson Education, Inc; publishing as The Big Nerd Ranch
Guides.
Copyright © 2017 by Big Nerd Ranch, LLC.
Ali rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
e1ectronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval
system, without permission from Pearson Education, Inc.
Polish language edition published by HELION SA. Copyright © 2017.
The 10-gallon hat with propeller logo is a trademark of Big Nerd Ranch, Inc.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/prapan
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/prapan.zip
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Wymagania wstępne .............................................................................................................................20
Co nowego w trzecim wydaniu? .........................................................................................................20
Jak korzystać z tej książki?....................................................................................................................20
Jak zorganizowana jest ta książka .......................................................................................................21
Wyzwania ........................................................................................................................................22
Czy jesteś dociekliwy?....................................................................................................................22
Styl kodowania.......................................................................................................................................22
Konwencje typograficzne .....................................................................................................................23
Wersje systemu Android......................................................................................................................23
Pobieranie i instalowanie Android Studio.........................................................................................25
Pobieranie starszych wersji środowiska SDK.............................................................................25
Urządzenie sprzętowe...........................................................................................................................26
Podstawowe elementy aplikacji...........................................................................................................28
Tworzenie projektu aplikacji dla systemu Android .........................................................................29
Poruszanie się w Android Studio........................................................................................................33
Tworzenie układu interfejsu użytkownika ........................................................................................34
Hierarchia widoków.......................................................................................................................38
Atrybuty widgetów.........................................................................................................................39
Tworzenie zasobów tekstowych ...................................................................................................40
Podgląd układu ...............................................................................................................................41
Od pliku układu XML do obiektów klasy View................................................................................42
Zasoby i identyfikatory zasobów..................................................................................................43
Podłączanie widgetów ..........................................................................................................................45
Pobieranie odwołań do widgetów................................................................................................46
Tworzenie obiektów nasłuchujących ..........................................................................................47
Tworzenie komunikatów toast............................................................................................................49
Zastosowanie mechanizmu dopełniania kodu...........................................................................50
Uruchamianie aplikacji w emulatorze................................................................................................51
Dla dociekliwych: proces budowania aplikacji .................................................................................55
Narzędzia wspomagające budowanie aplikacji ..........................................................................56
Wyzwania ...............................................................................................................................................56
Wyzwanie: dostosowywanie komunikatów toast do własnych potrzeb .......................................57
Kup książkę
Poleć książkę
Tworzenie nowej klasy .........................................................................................................................60
Generowanie getterów i setterów.................................................................................................61
Wzorzec MVC a system Android .......................................................................................................63
Zalety stosowania wzorca MVC...................................................................................................64
Aktualizacje warstwy widoku ..............................................................................................................65
Aktualizacja warstwy kontrolera.........................................................................................................67
Uruchamianie aplikacji na urządzeniu fizycznym ...........................................................................71
Podłączanie urządzenia fizycznego..............................................................................................71
Konfigurowanie urządzenia do pracy ze środowiskiem deweloperskim ...............................72
Dodawanie ikon.....................................................................................................................................74
Dodawanie nowych zasobów do projektu aplikacji ..................................................................75
Odwołania do zasobów w kodzie XML.......................................................................................77
Wyzwanie: dodaj listener do widoku TextView ...............................................................................78
Wyzwanie: dodaj przycisk Poprzednie ..............................................................................................78
Wyzwanie: od przycisku Button do przycisku ImageButton..........................................................79
Logowanie cyklu życia aktywności .....................................................................................................83
Tworzenie dziennika komunikatów ............................................................................................83
Zastosowanie panelu Logcat .........................................................................................................85
Badanie cyklu życia aktywności w praktyce ...............................................................................87
Zmiana orientacji urządzenia a cykl życia aktywności ....................................................................90
Konfiguracje urządzeń i zasoby alternatywne............................................................................90
Zapisywanie danych przy zmianie orientacji urządzenia................................................................95
Nadpisywanie metody onSaveInstanceState(Bundle) ..............................................................95
Jeszcze kilka słów o cyklu życia aktywności ......................................................................................97
Dla dociekliwych: bieżący proces czyszczenia aktywności..............................................................99
Dla dociekliwych: poziomy logowania i odpowiadające im metody...........................................100
Wyzwanie: zapobieganie wielokrotnym odpowiedziom na to samo pytanie ............................101
Wyzwanie: ocena poziomu poprawności odpowiedzi...................................................................101
Wyjątki i ślad stosu .............................................................................................................................104
Diagnozowanie problemów ........................................................................................................106
Logowanie śladów stosu ..............................................................................................................106
Ustawianie punktów przerwania w kodzie...............................................................................108
Zastosowanie pułapek z wyjątkami ...........................................................................................111
Mechanizmy debugowania specyficzne dla systemu Android .....................................................112
Korzystanie z programu Android Lint......................................................................................112
Problemy z klasą R .......................................................................................................................114
Wyzwanie: zastosowanie narzędzia Layout Inspector...................................................................115
Wyzwanie: śledzenie alokacji zasobów pamięci .............................................................................116
Kup książkę
Poleć książkę
Konfigurowanie drugiej aktywności.................................................................................................120
Tworzenie nowej aktywności......................................................................................................121
Podklasa nowej aktywności.........................................................................................................124
Deklarowanie aktywności w manifeście aplikacji....................................................................124
Dodawanie przycisku podpowiedzi do aktywności QuizActivity.........................................125
Uruchamianie aktywności .................................................................................................................127
Komunikowanie się z intencjami...............................................................................................128
Przekazywanie danych między intencjami......................................................................................129
Używanie danych typu extras w intencjach .............................................................................130
Pobieranie wyników z aktywności podrzędnej ........................................................................134
Jak system Android widzi Twoje aktywności..................................................................................138
Wyzwanie: zamykanie luk dla oszustów..........................................................................................141
Wersje środowiska Android SDK .....................................................................................................143
Kompatybilność aplikacji z różnymi wersjami systemu Android ...............................................144
Rozsądne minimum.....................................................................................................................145
Minimalna wersja SDK................................................................................................................147
Docelowa wersja SDK..................................................................................................................147
Wersja kompilacji SDK ...............................................................................................................147
Bezpieczne dodawanie kodu z nowszych wersji API ..............................................................148
Korzystanie z dokumentacji dla deweloperów aplikacji systemu Android ................................151
Wyzwanie: raportowanie wersji SDK...............................................................................................153
Wyzwanie: ograniczenie podpowiadania ........................................................................................154
Potrzeba elastyczności interfejsu użytkownika...............................................................................155
Wprowadzenie do zastosowania fragmentów ................................................................................157
Uruchamianie aplikacji CriminalIntent...........................................................................................158
Tworzenie nowego projektu .......................................................................................................160
Dwa typy fragmentów..................................................................................................................162
Dodawanie zależności w Android Studio .................................................................................162
Tworzenie klasy Crime................................................................................................................165
Hostowanie fragmentów interfejsu użytkownika...........................................................................166
Cykl życia fragmentu ...................................................................................................................167
Dwa podejścia do hostowania fragmentów..............................................................................168
Definiowanie widoku kontenera................................................................................................168
Tworzenie fragmentu interfejsu użytkownika ................................................................................170
Definiowanie układu fragmentu CrimeFragment...................................................................170
Tworzenie klasy CrimeFragment...............................................................................................172
Dodawanie fragmentów interfejsu użytkownika do instancji klasy FragmentManager ..........177
Transakcje fragmentów ...............................................................................................................179
FragmentManager i cykl życia fragmentów .............................................................................180
Architektura aplikacji wykorzystującej fragmenty.........................................................................182
Powód, dla którego wszystkie nasze aktywności używają fragmentów................................182
Dla dociekliwych: fragmenty i biblioteka wsparcia........................................................................184
Dla dociekliwych: dlaczego fragmenty z biblioteki wsparcia są bardziej użyteczne?................185
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
Android Programowanie aplikacji Rusz glowa Wydanie II.pdf
(3075 KB)
Android Programowanie aplikacji Rusz glowa.pdf
(4970 KB)
Android Flash Zaawansowane programowanie aplikacji mobilnych.pdf
(1095 KB)
Android 2 Tworzenie aplikacji.pdf
(569 KB)
Android Aplikacje wielowatkowe Techniki przetwarzania.pdf
(2109 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin