Tylko dla kobiet Jak mezczyzni postrzegaja biznes oraz kobiety w biznesie.pdf
(
256 KB
)
Pobierz
IDŹ DO:
�½
Spis treści
�½
Przykładowy rozdział
KATALOG KSIĄŻEK:
�½
Katalog online
�½
Zamów drukowany
katalog
TYLKO DLA KOBIET.
JAK MĘŻCZYŹNI
POSTRZEGAJĄ BIZNES
ORAZ KOBIETY W BIZNESIE
Autor: Christopher V. Flett
Tłumaczenie: Małgorzata Kalbarczyk
ISBN: 978-83-246-1782-1
Tytuł oryginału:
What Men Don’t Tell Women
About Business: Opening Up the Heavily Guarded
Alpha Male Playbook
Format: A5, stron: 272
Chociaż w biznesie nie chodzi o sprawy osobiste, Twoja osobista reputacja jest
wszystkim.
autor
CENNIK I INFORMACJE:
�½
Zamów informacje
o nowościach
�½
Zamów cennik
CZYTELNIA:
�½
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
• Typy osobowoœci w biznesie
• Męski punkt widzenia
• Kobiety–sabotażystki
• Zwiedzanie wnętrza mężczyzny alfa
• Elementy biznesu, które „kręcą” facetów
• Sposoby pokazywania lub ukrywania emocji w pracy
Alfa… a potem długo nic
Samiec alfa — to on jest przywódcą stada. To on decyduje o podziale pożywienia
i ma pierwszeństwo przy wyborze najlepszych samic. Występuje w stadach wilków
i wielu innych ssaków, ale znajdziesz go także w dzikim œwiecie współczesnego
biznesu. Realizuje najkorzystniejsze transakcje, dzięki niemu firma ma nad czym
pracować. Jest wspólnikiem w kancelarii prawnej, głównym maklerem w firmie
œwiadczącej usługi finansowe, tym człowiekiem, którego nazwisko pojawia się
w kontekœcie wszystkich spółek deweloperskich w mieœcie. To po prostu „lepszy goœć”
— mężczyzna, którego pragną kobiety (zafascynowane władzą), niedoœcigniony ideał
samców nie–alfa.
Jeden z takich zdeklarowanych samców alfa zdecydował się rozbić męski monopol
władzy. Ujawnia, jak biznesmeni postrzegają swoje koleżanki po fachu. Zdradza,
co kobiety powinny wiedzieć o współpracy zawodowej, by zwyciężać na samczym
terytorium. Christopher Flett zaprasza Cię do klubu miłoœników cygar na szczerą
i nowatorską rozmowę, dotyczącą wszystkich cech, jakie musi mieć kobieta,
aby zdobywać szczyty w œwiecie biznesu. Jego uwagi mogą dziwić, szokować,
nawet obrażać, ale jednoczeœnie przygotują Cię na osiągnięcie sukcesu w œrodowisku,
w którym nadal dominują macho.
Kobiety nie powinny prosić o równoœć, powinny przejąć kontrolę.
autor
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
Spis treści
Przedmowa
CZĘŚĆ I
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Męski punkt widzenia
5
9
11
49
65
93
121
123
131
147
153
159
163
Kim jesteś?
Typy osobowości w biznesie
Dostać się do głowy mężczyzny Alfa
Elementy biznesu, które „kręcą” mężczyzn
Kobieta jako sabotażystka
CZĘŚĆ II
Wylewanie wody z łodzi: branie wszystkiego do siebie
Śpiewające syreny: przywdziewanie masek
Martwa cisza: przedstawianie pomysłów w formie pytań
Na mieliźnie: wymyślanie wymówek
Wyrzucone z pracy: otwarte wypowiedzenie wojny
Długi język, krótkie życie: niedotrzymywanie tajemnic
3
4
SPIS TREŚCI
11
12
13
14
15
16
17
18
Zagubiona dusza: przynoszenie do pracy
swoich osobistych problemów
Szamoczesz się i toniesz: poszukiwanie akceptacji
ze strony otoczenia
Kto zasługuje na miejsce w szalupie ratunkowej:
marzenie o sprawiedliwości w biznesie
Opuszczenie statku: przyzwolenie na złe traktowanie
„Pozwól, że będę wiosłować samodzielnie”:
próba bycia lubianą i wielkoduszną
„To ostatnia kamizelka ratunkowa. Ty ją weź!”:
proszenie o to, czego potrzebujesz
Szalupy ratunkowe z tyłu: przygotowanie planu B
„Witamy na pokładzie!”:
zrozumienie, czym jest rekomendacja w biznesie
169
175
179
187
193
197
201
207
213
213
220
227
233
241
242
244
251
257
261
CZĘŚĆ III
Typowe pytania zadawane przez kobiety
Pytanie o mężczyzn: co decyduje o sile żeglarza?
Pytanie o awans: przejęcie steru własnego statku
Rodzina czy kariera: z załogą, a może bez niej?
Stosunki koleżeńskie w miejscu pracy:
zbaczanie z kursu
Zarządzanie emocjami: nadchodzący przypływ
Polityczna poprawność: poruszanie się
po niepewnych wodach
Sponiewieranie: uniknięcie szczęk rekina
Wrogie przejęcia oraz ogólna wrogość:
bitwy podjazdowe
Pozyskiwanie szacunku: zdobycie stopni żeglarskich
Epilog
Wylewanie wody z łodzi:
branie wszystkiego do siebie
5
Czy kiedykolwiek:
1.
Czułaś, że ominęła Cię dobra okazja?
2.
Spytałaś klienta, dlaczego nie zostałaś wybrana do pracy nad
projektem?
3.
Spytałaś klienta, dlaczego nie zostałaś wybrana do zespołu?
4.
Czułaś, że przeszedł Ci obok nosa awans na jakieś stanowisko?
5.
Czułaś, że masz dobre relacje z klientem, a on zlecił pracę
Twojej konkurencji?
6.
Czułaś, że wspierałaś kogoś (klienta, kolegę), ale z jego strony
nie otrzymałaś pomocy?
Kobiety obrywają w biznesie za bycie nadmiernie emocjo-
nalnymi. „Nie bierz tego osobiście, nie chodzi o ciebie. Tak jest po
prostu najlepiej dla firmy”. Nawet jeśli usłyszymy te słowa, wcale
nie czujemy się lepiej. W idealnym świecie biznes jest apolityczny,
123
124
WYLEWANIE WODY Z ŁODZI: BRANIE WSZYSTKIEGO DO SIEBIE
aseksualny i obiektywny. Niestety, ludzie spowodowali bałagan,
przynosząc na tę płaszczyznę własne problemy. Biznes jest budo-
wany w oparciu o osobiste zależności, ale osoby, dla których decyzje
biznesowe okazały się niekorzystne, nie powinny brać tego do siebie.
Łatwiej powiedzieć, niż wykonać.
Kiedy zapadłe decyzje nie są po mojej myśli, próbuję zastanowić
się, co mogłem zrobić inaczej, dlaczego klienci zdecydowali wbrew
mojej sugestii i co takiego uczyniłem, że mogło skutkować nieko-
rzystnym rezultatem końcowym. Gdy tylko dopadnie mnie podobny
tok myślenia, zatrzymuję się i „resetuję”. Biznes to biznes. Nie chodzi
o atak na moją osobę. Decyzje powinny odzwierciedlać to, co jest
najlepsze z punktu widzenia firmowych celów. Ciężko przełknąć
gorzką pigułkę, ale nie ma wyjścia. Zawsze staram się oddzielić siebie
od konkretnego zdarzenia i spojrzeć obiektywnie na aspekt czysto
biznesowy. Zadaję sobie pytania:
1.
Jakich jest pięć potencjalnych powodów, dla których nie zosta-
łem wybrany do pracy nad projektem?
2.
Czy doszło do jakichkolwiek konfliktów pomiędzy osobami
zaangażowanymi w proces podejmowania decyzji?
3.
Czy miał miejsce nacisk polityczny na władzę?
4.
Gdybym ja był na ich miejscu, jak bym zdecydował?
5.
Jakie mogłyby być potencjalne negatywne skutki mojego zwy-
cięstwa?
6.
Czego mnie to może nauczyć?
Odpowiedzi uzyskuję dzięki obiektywnemu przyjrzeniu się
przebiegowi zdarzeń. W zeszłym roku nasza firma komunikacyjna
została zaproszona do złożenia oferty w przetargu na przeprowa-
dzenie badań i opracowanie planu uzdrowienia problematycznego
rejonu Vancouver. Teren jest opanowany przez prostytutki, narko-
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
Grzeczne dziewczynki nie awansuja 101 bledow popelnianych przez kobiety ktore nieswiadomie niszcza wlasna kariere Wydanie II.pdf
(323 KB)
Tylko dla kobiet Jak mezczyzni postrzegaja biznes oraz kobiety w biznesie.pdf
(256 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin