Microsoft Visual C 2012 Praktyczne przyklady.pdf
(
628 KB
)
Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje
były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie,
ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz
Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody
wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Michał Mrowiec
Projekt okładki: Studio Gravite / Olsztyn
Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie?vc21pp
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Kody źródłowe wybranych przykładów dostępne są pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/vc21pp.zip
ISBN: 978-83-246-5352-2
Copyright © Helion 2013
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Co znajdziesz w tej ksiñ ce? ............................................................. 9
Rozdziaä 1. Podstawy rodowiska Visual C++ 2012 Professional ....................... 11
Opis rodowiska ............................................................................................................. 11
J zyk C++ a .NET Framework ....................................................................................... 12
Pobieranie i instalacja rodowiska .................................................................................. 12
Kilka poj ü na pocz tek .................................................................................................. 14
Zmienne ................................................................................................................... 14
Funkcja ..................................................................................................................... 14
Klasy ........................................................................................................................ 15
Przestrzenie nazw ..................................................................................................... 16
Z czego skáada si aplikacja Windows ........................................................................... 16
Gáówne okno VC++ 2012 RC ........................................................................................ 17
Zaginiony projekt ........................................................................................................... 18
Tworzenie projektu nowej aplikacji w VC++ 2012 ........................................................ 19
Wygl d rodowiska w trybie budowy aplikacji .............................................................. 22
Struktura projektu ........................................................................................................... 24
Efektywna praca w rodowisku ...................................................................................... 25
Rozdziaä 2. Struktura programów C++ i C++/CLI .............................................. 29
Programy korzystaj ce z konsoli w VC++ 2012 ............................................................ 29
Ogólna postaü programu pisanego w C++ ...................................................................... 29
Dyrektywy ...................................................................................................................... 31
Dyrektywa #include ................................................................................................. 31
Dyrektywa #define ................................................................................................... 33
Dyrektywa #ifdef — kompilacja warunkowa ........................................................... 34
Typy zmiennych ............................................................................................................. 37
Zmienne typu int ...................................................................................................... 37
Zmienne typu float ................................................................................................... 38
Typ double ............................................................................................................... 38
Typ char ................................................................................................................... 38
Modyfikatory typów ................................................................................................. 38
Rzutowanie (konwersja) typów ...................................................................................... 39
Rzutowanie static_cast ............................................................................................. 39
Rzutowanie const_cast ............................................................................................. 40
Rzutowanie safe_cast ............................................................................................... 41
Rzutowanie dynamic_cast ........................................................................................ 41
Kup książkę
Poleć książkę
4
Microsoft Visual C++ 2012. Praktyczne przykäady
Typ wyliczeniowy .......................................................................................................... 41
Silnie typowane wyliczenia ...................................................................................... 41
Sáowo kluczowe auto, czyli dedukcja typu ..................................................................... 45
L-warto ci i R-warto ci .................................................................................................. 46
Operatory ........................................................................................................................ 46
Zapis danych do plików i odczyt z nich za pomoc operatorów << i >> ................. 48
Wska niki i referencje .................................................................................................... 50
Wska niki ................................................................................................................. 50
Referencje ................................................................................................................ 50
Referencje do r-warto ci .......................................................................................... 51
Wska niki do staáej i rzutowanie const_cast ............................................................ 51
Tablice ............................................................................................................................ 52
Operatory new i delete .................................................................................................... 55
Instrukcje ........................................................................................................................ 55
Instrukcje warunkowe .............................................................................................. 56
Instrukcje iteracji ...................................................................................................... 57
Rozdziaä 3. Funkcje ......................................................................................... 59
Tradycyjny zapis funkcji ................................................................................................ 59
Przeci anie funkcji ........................................................................................................ 60
Niejednoznaczno ü ................................................................................................... 60
Przekazywanie argumentów przez warto ü i adres ................................................... 61
Wska niki do funkcji, delegaty ................................................................................ 62
Wyra enia lambda .......................................................................................................... 65
Funkcja main() ............................................................................................................... 67
Przekazywanie parametrów do funkcji main() ......................................................... 68
Szablony funkcji ............................................................................................................. 70
Rozdziaä 4. Struktury, klasy, obiekty ................................................................ 73
Struktury ......................................................................................................................... 73
Klasy ............................................................................................................................... 75
Statyczne metody i pola klasy .................................................................................. 78
Wska nik zwrotny this ............................................................................................. 79
Dziedziczenie ................................................................................................................. 80
Funkcje wirtualne ........................................................................................................... 83
Wska niki na klasy bazowe i pochodne, rzutowanie ...................................................... 85
Przeci anie operatorów ................................................................................................. 88
Szablony klas .................................................................................................................. 89
Wyj tki ........................................................................................................................... 92
Przestrzenie nazw ........................................................................................................... 94
Rozdziaä 5. Konstruowanie i usuwanie obiektów klas ........................................ 97
Konstruktory i destruktory .............................................................................................. 97
Przeci anie konstruktorów ............................................................................................ 99
Konstruktor kopiuj cy .................................................................................................. 100
Konstruktor przenosz cy .............................................................................................. 102
Konstruktory definiowane w klasach dziedziczonych .................................................. 104
Konstruktor kopiuj cy w klasie potomnej .................................................................... 105
Konstruktor definiowany w szablonie klasy ................................................................. 107
Struktury a klasy — porównanie .................................................................................. 110
Rozdziaä 6. Interface win32, gäówne okno aplikacji ......................................... 113
Cz ci skáadowe podstawowego kodu okienkowej aplikacji win32 ............................. 113
Funkcja gáówna programu win32 ................................................................................. 115
Klasa okna gáównego .................................................................................................... 115
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
5
Tworzymy nowe okno .................................................................................................. 118
Procedura okna ............................................................................................................. 120
P tla komunikatów ....................................................................................................... 122
Zasoby ikon .................................................................................................................. 123
Zasoby menu ................................................................................................................ 128
Okna dialogowe w zasobach ........................................................................................ 131
Rozdziaä 7. Obsäuga komunikatów .................................................................. 139
Komunikaty w aplikacji Windows ............................................................................... 139
WinAPI a standard Unicode ......................................................................................... 140
Przycisk i okno tekstowe, czyli budujemy warsztat ...................................................... 140
Komunikat WM_COMMAND ..................................................................................... 142
Odmalowywanie okna — komunikat WM_PAINT ..................................................... 145
Ruch myszy sygnalizuje WM_MOUSEMOVE ............................................................ 146
WM_CREATE ko czy tworzenie okna ........................................................................ 149
SendMessage() prze le ka dy komunikat ..................................................................... 150
Rozdziaä 8. Podstawowe kontrolki w dziaäaniu aplikacji winAPI ......................... 153
Wszechstronny przycisk Button ................................................................................... 153
Obsáuga przycisków Button jako pól wyboru ............................................................... 154
Kontrolka ComboBox ................................................................................................... 155
Rozdziaä 9. Budowa aplikacji .NET w trybie wizualnym .................................... 165
Od WinAPI do .NET Framework ................................................................................. 165
Okno w trybie wizualnym ............................................................................................ 165
Przyciski ....................................................................................................................... 171
Etykiety ........................................................................................................................ 173
Pola tekstowe ................................................................................................................ 175
Wprowadzanie danych do aplikacji za pomoc pól tekstowych ................................... 176
Wprowadzanie danych z konwersj typu ..................................................................... 178
Wy wietlanie warto ci zmiennych ............................................................................... 179
Pole tekstowe z mask formatu danych ........................................................................ 180
Pola wyboru, przyciski opcji, kontenery grupuj ce ...................................................... 183
Rozdziaä 10. Menu i paski narzödzi .................................................................. 187
Rodzaje menu ............................................................................................................... 187
Komponent MenuStrip ................................................................................................. 187
Menu podr czne ........................................................................................................... 193
Skróty klawiaturowe w menu ....................................................................................... 195
Paski narz dzi ............................................................................................................... 197
Rozdziaä 11. Tablice, uchwyty i dynamiczne tworzenie obiektów ....................... 203
Tablice .......................................................................................................................... 203
Dost p do elementów tablicy za pomoc enumeratora ................................................. 206
Uchwyty ....................................................................................................................... 208
Dynamiczne tworzenie obiektów — operator gcnew ................................................... 209
Dynamiczna deklaracja tablic ....................................................................................... 210
Rozdziaä 12. Komunikacja aplikacji z plikami .................................................... 213
Pliki jako ródáo danych ............................................................................................... 213
Wyszukiwanie plików .................................................................................................. 214
Odczyt wáasno ci plików i folderów ............................................................................ 215
Odczyt danych z plików tekstowych ............................................................................ 216
Zapisywanie tekstu do pliku ......................................................................................... 220
Zapis danych do plików binarnych ............................................................................... 222
Odczyt z plików binarnych ........................................................................................... 223
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
C dla bystrzakow Wydanie VII.pdf
(2479 KB)
Jezyk C Solidna wiedza w praktyce Wydanie VIII.pdf
(4795 KB)
C Struktury danych i algorytmy.pdf
(2321 KB)
OpenCV 3 Komputerowe rozpoznawanie obrazu w C przy uzyciu biblioteki OpenCV.pdf
(2329 KB)
C Zadania z programowania z przykladowymi rozwiazaniami Wydanie III.pdf
(2276 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin