CorelDRAW Graphics Suite X5 PL.pdf
(
681 KB
)
Pobierz
Idź do
• Spis treści
• Przykładowy rozdział
Katalog książek
• Katalog online
• Zamów drukowany
katalog
Twój koszyk
• Dodaj do koszyka
Cennik i informacje
• Zamów informacje
o nowościach
• Zamów cennik
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
CorelDRAW
Graphics Suite X5 PL
Autor:
Witold Wrotek
ISBN: 978-83-246-2849-0
Format: 168×237, stron: 368
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
© Helion 1991–2010
Pracuj z Corelem – obudź w sobie artystę
• Jak rysować linie i figury płaskie?
• Jak wprowadzać tekst, edytować go i przekształcać?
• Jak wyczarować na płaszczyźnie złudzenie trójwymiarowości?
• Jak tworzyć i edytować animacje?
Czy oglądając perfekcyjne reklamy w czasopismach lub na billboardach, masz ochotę stworzyć
coś równie dobrego, a może nawet lepszego? Podczas pracy z CorelDRAW X5 możesz korzystać
z narzędzi, które dają podobne możliwości. Do ich używania wcale nie jest Ci potrzebna wiedza
specjalistyczna. CorelDRAW X5 jest programem uniwersalnym. Umożliwia zarówno projektowanie
wizytówek, papierów firmowych, broszur, stron internetowych, jak i wielostronicowych rysunków.
Mimo bogactwa możliwości jest bardzo prosty w użyciu. Wystarczy, że go uruchomisz i będziesz
wykorzystywał do umieszczania na arkuszu roboczym tego, co podpowiada Ci wyobraźnia.
Książkę możesz przeczytać od deski do deski, co pozwoli Ci uzyskać wiedzę o możliwościach
całego pakietu, ale możesz również czytać ją na wyrywki – w zależności od potrzeb – niczym
książkę kucharską.
Podręcznik ten poświęcony jest pakietowi CorelDRAW Graphics Suite X5 w polskiej wersji językowej.
Na szczęście zmiany w kolejnych wersjach nie są rewolucyjne, a ewolucyjne. Dzięki temu możesz
używać tej książki także wtedy, gdy korzystasz z innej wersji pakietu. W obecnej wersji
przechodzenie pomiędzy modułami CorelDRAW X5 oraz Corel PHOTO-PAINT X5 jest wyjątkowo
płynne. Ponieważ każdy z nich jest przeznaczony do pracy z innymi rodzajami plików, książka
została podzielona na dwie części – w każdej opisano szczegółowo pracę z jednym z modułów.
Z części pierwszej dowiesz się, jak umieszczać na rysunkach tekst, edytować go i przekształcać,
łatwo urozmaicać rysunki efektami dwuwymiarowymi i wyczarować na płaszczyźnie złudzenie
trójwymiarowości. Część druga nauczy Cię stosowania w pracach kolorów, deformowania
obiektów, korzystania z efektów specjalnych oraz przygotowywania i edytowania animacji. Po
zakończeniu lektury będziesz mógł sprawnie przygotować różnego typu profesjonalne projekty,
takie jak wizytówki, broszury, strony internetowe oraz wielostronicowe rysunki.
• Rysowanie linii i figur płaskich
• Zmiana wymiarów i położenia obiektów
• Bitmapy i efekty specjalne
• Umieszczanie tekstu na rysunku
• Efekty dwuwymiarowe i trójwymiarowe
• Elementy stron WWW
• Tworzenie animacji
• Zapisywanie i drukowanie
Magia profesjonalnie przygotowanych grafik
Spis tre ci
Wst p ............................................................................................................ 11
Cz ð I CorelDRAW X5 ...............................................................................19
Rozdzia 1. Elementy ekranu ............................................................................ 23
Okno programu ...............................................................................................................................25
Pasek tytułu ......................................................................................................................................26
Pasek menu ......................................................................................................................................28
Pasek standardowy ..........................................................................................................................30
Pasek właściwości ............................................................................................................................33
Przybornik ........................................................................................................................................33
Linijka ...............................................................................................................................................35
Obszar rysunku ................................................................................................................................39
Paleta kolorów .................................................................................................................................40
Pasek stanu .......................................................................................................................................40
Kontrolki strony ..............................................................................................................................41
Nawigator .........................................................................................................................................42
Rozdzia 2. Rozpoczynanie pracy ..................................................................... 43
Ekran powitalny ...............................................................................................................................43
Nowy rysunek ..................................................................................................................................44
Zmiana parametrów domyślnych .................................................................................................50
Strony rysunku ................................................................................................................................51
Rozmiar i orientacja arkusza .........................................................................................................56
Wyświetlanie rysunku ....................................................................................................................57
Wyświetlanie rysunku w skali .......................................................................................................58
Anulowanie operacji .......................................................................................................................59
Rozdzia 3. Rysowanie linii ...............................................................................61
Krzywa ..............................................................................................................................................62
Krzywa trójpunktowa .....................................................................................................................66
Linia kaligraficzna ...........................................................................................................................67
Linia o szerokości zależnej od nacisku na narzędzie ..................................................................69
6
CorelDRAW Graphics Suite X5 PL
Wzorce pociągnięcia .......................................................................................................................70
Pióro ..................................................................................................................................................71
Pociągnięcia pędzla .........................................................................................................................73
Prosta lub łamana Béziera ..............................................................................................................74
Wybieranie węzłów .........................................................................................................................76
Rozdzia 4. Rysowanie figur ............................................................................ 79
Elipsa .................................................................................................................................................79
Elipsa trójpunktowa ........................................................................................................................80
Gwiazda ............................................................................................................................................81
Wycinek ............................................................................................................................................83
Łuk .....................................................................................................................................................84
Kratka ................................................................................................................................................85
Kształt predefiniowany ...................................................................................................................86
Obszar zamknięty ............................................................................................................................91
Okrąg .................................................................................................................................................92
Prostokąt ...........................................................................................................................................93
Prostokąt trójpunktowy ..................................................................................................................94
Spirala ...............................................................................................................................................96
Wielokąt ............................................................................................................................................97
Rozdzia 5. Obiekty ........................................................................................ 99
Obiekt .......................................................................................................................................100
Deformowanie obiektów ........................................................................................................100
Duplikowanie obiektów .........................................................................................................103
Grupowanie i rozgrupowywanie obiektów .........................................................................104
Klonowanie obiektów .............................................................................................................105
Kopiowanie obiektów do schowka .......................................................................................107
Obracanie obiektów ................................................................................................................107
Pochylanie i rozciąganie obiektów ........................................................................................109
Precyzyjne umieszczanie obiektów .......................................................................................112
Przesuwanie obiektów ............................................................................................................112
Rozmieszczenie obiektów ......................................................................................................113
Usuwanie obiektów .................................................................................................................114
Wstawianie obiektów ze schowka do rysunku ....................................................................115
Wyrównywanie obiektów ......................................................................................................115
Zmiana kolejności obiektów ..................................................................................................117
Rozdzia 6. Wype nienia ................................................................................. 119
Wypełnianie ...................................................................................................................................119
Wypełnianie deseniem .................................................................................................................123
Wypełnianie teksturą ....................................................................................................................125
Wypełnianie obiektami ................................................................................................................128
Spis tre ci
7
Rozdzia 7. Bitmapy ....................................................................................... 131
Importowanie obrazów bitmapowych .......................................................................................132
Efekty specjalne .............................................................................................................................135
Zamiana plików bitmapowych na wektorowe ..........................................................................136
Zamiana plików wektorowych na bitmapowe ..........................................................................137
Rozdzia 8. Tekst .......................................................................................... 141
Tekst artystyczny ...........................................................................................................................142
Tekst akapitowy .............................................................................................................................146
Wybieranie tekstu .........................................................................................................................151
Edycja tekstu ..................................................................................................................................152
Wyszukiwanie i zamiana tekstu ..................................................................................................153
Zamiana tekstu na krzywe ............................................................................................................154
Tekst i ścieżka ................................................................................................................................154
Rozdzia 9. Efekty dwuwymiarowe .................................................................157
Deformacja obiektu za pomocą obwiedni .................................................................................157
Lustrzane odbicie obiektów .........................................................................................................159
Przezroczystość ..............................................................................................................................160
Zamiana obiektów na krzywe ......................................................................................................170
Rozdzia 10. Efekty trójwymiarowe ................................................................173
Otaczanie obiektów konturem ....................................................................................................173
Perspektywa ...................................................................................................................................177
Metamorfoza ..................................................................................................................................179
Wytłoczenie wektorowe ...............................................................................................................183
Rozdzia 11. Strony WWW ............................................................................187
Przyciski interaktywne ..................................................................................................................187
Zamiana tekstu akapitowego na zgodny z HTML ....................................................................189
Odsyłacze ........................................................................................................................................189
Publikowanie w internecie ...........................................................................................................195
Rozdzia 12. Zapisywanie i eksportowanie ....................................................... 201
Zapisywanie pracy .........................................................................................................................201
Zapisywanie rysunku pod nową nazwą ......................................................................................204
Zapisywanie plików w różnych formatach ................................................................................205
Eksportowanie plików ..................................................................................................................206
Zamykanie rysunku i programu ..................................................................................................209
Rozdzia 13. Drukowanie ............................................................................... 211
Przygotowanie materiałów dla biura usług poligraficznych ...................................................221
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
CorelDRAW 10 Praktyczne projekty.pdf
(369 KB)
ABC CorelDRAW X5 PL.pdf
(621 KB)
CorelDRAW 2018 PL cwiczenia praktyczne.pdf
(2359 KB)
CorelDRAW 12 Oficjalny podrecznik.pdf
(1391 KB)
CorelDRAW Graphics Suite 11 PL Kompendium.pdf
(247 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin