Adobe Flash CS6 i ActionScript 3 0 Interaktywne projekty od podstaw.pdf

(2519 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości
lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub
innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Michał Mrowiec
Projekt okładki: Anna Mitka
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie?flcs5i
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-246-3865-9
Copyright © Helion 2012
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Wst p ............................................................................................................. 9
Rozdzia 1. rodowisko pracy Adobe Flash CS6 ................................................... 11
Preferencje programu Adobe Flash ..............................................................................................11
Rozpoznawanie kształtów i linii ..............................................................................................11
Wielkość wyświetlania kodu ActionScript ............................................................................12
Ekran programu Adobe Flash .......................................................................................................13
Tworzenie nowego dokumentu ..............................................................................................14
Okno Stage .................................................................................................................................16
Wymagania techniczne — określamy wymaganą wersję wtyczki Flash Player ...............19
Centrum dowodzenia, czyli panel Properties .......................................................................22
Biblioteka zasobów, czyli panel Library .................................................................................23
Zarządzanie animacjami — panel Timeline i Motion Editor .............................................24
Elementy wektorowe .......................................................................................................................25
Tworzymy proste kształty wektorowe ....................................................................................26
Praca z kolorem .........................................................................................................................32
Edycja ścieżek i obiektów wektorowych ................................................................................36
Praca z grafiką bitmapową .............................................................................................................38
Import zdjęć i innych grafik bitmapowych ...........................................................................38
Import serii ................................................................................................................................39
Formaty graficzne wykorzystywane w programie Flash ......................................................40
Optymalizacja plików graficznych w programie Flash ........................................................40
Praca z tekstem ................................................................................................................................44
Wprowadzanie tekstów ............................................................................................................44
Wykorzystujemy mechanizm Obsługi tekstu typu TLF Text .............................................46
Praca z tekstem typu Classic Text ...........................................................................................49
Zamiana tekstu na krzywe .......................................................................................................53
Poznajemy Symbole ........................................................................................................................53
Tryb edycji symbolu .................................................................................................................57
Właściwości symboli .................................................................................................................57
Wykorzystanie filtrów ..............................................................................................................59
Tworzenie przycisków ..............................................................................................................59
Kup książkę
Poleć książkę
4
Adobe Flash CS6 i ActionScript 3.0. Interaktywne projekty od podstaw
Budujemy animacje .........................................................................................................................61
Słowniczek przydatnych wyrażeń ...........................................................................................61
Rodzaje animacji .......................................................................................................................62
Rozdzia 2. Budujemy banery ........................................................................... 69
Baner reklamowy typu Box śródtekstowy z przekierowaniem do wybranej strony ..............69
Właściwości dokumentu ..........................................................................................................70
Dodajemy elementy ..................................................................................................................71
Tworzymy animacje ..................................................................................................................72
Dodajemy elementy statyczne .................................................................................................80
Dodajemy przycisk i kod ActionScript ..................................................................................85
Optymalizacja i testowanie ......................................................................................................89
Baner rozwijany typu Expand double billboard .........................................................................93
Konfiguracja dokumentu .........................................................................................................94
Dodajemy elementy graficzne i teksty ....................................................................................95
Tworzymy drugą, statyczną odsłonę reklamy .....................................................................106
Tworzymy reklamę typu Top Layer ...........................................................................................116
Ustawienia dokumentu i tworzenie tła gradientowego .....................................................117
Dodajemy pozostałe elementy reklamy ...............................................................................119
Wykorzystanie maski do tworzenia animacji .....................................................................120
A może tak ActionScript 3.0? ......................................................................................................131
Podsumowanie ..............................................................................................................................133
Rozdzia 3. Tworzymy pierwsze projekty interaktywne ....................................135
Interaktywny baner typu Wirtualna Polska ..............................................................................135
Tworzymy ogólny wygląd reklamy .......................................................................................137
Tworzymy strukturę nawigacyjną ........................................................................................141
Tworzymy przyciski i dodajemy ActionScript ....................................................................148
Prosta strona internetowa lub prezentacja — szybka wizytówka ...........................................167
Konfiguracja prezentacji ........................................................................................................168
Projektujemy wygląd prezentacji ..........................................................................................169
Dodajemy system nawigacji ..................................................................................................181
Budujemy ekrany prezentacji ................................................................................................186
Dodajemy ActionScript ..........................................................................................................194
Ostatni szlif — dodajemy efekty i animacje ........................................................................199
Rozdzia 4. Poznajemy podstawy ActionScript 3.0 oraz najprostsze komponenty ...219
ActionScript 3.0 — pierwsze spojrzenie .....................................................................................219
Poznajemy obiekty ........................................................................................................................220
Klasy ..........................................................................................................................................222
Tworzymy instancje za pomocą kodu ActionScript ..........................................................225
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
5
Zdarzenie (Event) ..........................................................................................................................227
Obiekty i zdarzenia .................................................................................................................227
Nasłuchiwanie zdarzeń ...........................................................................................................228
Metody (funkcje) .....................................................................................................................230
Zmienna (Variable) .......................................................................................................................233
Właściwości obiektów i zarządzanie właściwościami ........................................................234
Wykorzystujemy ActionScript 3.0 ..............................................................................................236
Ładowanie zewnętrznych tekstów ........................................................................................236
Ładowanie zewnętrznych plików SWF oraz zdjęć przy użyciu komponentów .............247
Ładowanie zewnętrznych filmów wideo ..............................................................................256
Rozdzia 5. Galerie i panoramy ....................................................................... 259
Najprostsza galeria na bazie obiektu MovieClip .......................................................................260
Sekwencja zdjęć .......................................................................................................................261
Nawigacja ActionScript ..........................................................................................................271
Pierwsze panoramy .......................................................................................................................273
Przygotowanie zdjęć ...............................................................................................................274
Tworzymy panoramę na bazie serii zdjęć ............................................................................274
Dodajemy kod sterujący .........................................................................................................288
Panorama na bazie pojedynczego obrazu ..................................................................................291
Tworzymy wygląd projektu ...................................................................................................291
Prosta galeria z miniaturkami ...............................................................................................295
Dodajemy kod ActionScript do systemu nawigacji ...........................................................304
Galeria z miniaturkami zdjęć .......................................................................................................312
Projektujemy galerię ...............................................................................................................313
Tworzymy niewidoczne przyciski typu Leniwiec ...............................................................317
Dodajemy ActionScript ..........................................................................................................321
Proste galerie z użyciem komponentów .....................................................................................324
Wykorzystujemy ComboBox i MovieClip do budowy prostej galerii .............................325
Konfigurujemy komponent ComboBox ..............................................................................327
Galeria na bazie komponentów List i DataGrid .................................................................332
Prosta galeria z użyciem zewnętrznych plików graficznych .............................................336
Dynamiczna galeria zdjęć z miniaturkami ..........................................................................345
Rozdzia 6. Tworzenie animacji za pomocî ActionScript .................................... 353
Animacje z użyciem zdarzenia ENTER_FRAME .....................................................................354
Animacja ze zmianą kierunku ...............................................................................................360
Własny animowany kursor myszki ......................................................................................367
Klasyczna animowana panorama .........................................................................................368
Animacja banera nagłówkowego ..........................................................................................376
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin