Matematyka Europejczyka Program nauczania matematyki w gimnazjum.pdf

(1213 KB) Pobierz
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Kup książkę
Poleć książkę
SpiS treści
1. Prostokątny układ współrzędnych (s. 5)
1.1.Współrzędnepunktu(s.5)
1.2.Figurywukładziewspółrzędnych(s.11)
2. Wielkości proporcjonalne (s. 17)
2.1.Proporcje(s.17)
2.2.Wielkościwprostproporcjonalne(s.20)
3. Procenty (s. 25)
3.1.Procentyzliczby(s.25)
3.2.Obliczanieliczbynapodstawiejejprocentu(s.27)
3.3.Jakimprocentemjednejliczbyjestdruga?—treścinadprogramowe(s.29)
3.4.Obliczeniaprocentowe.Promil(s.31)
4. Potęga o wykładniku naturalnym (s. 35)
4.1.Potęgowanieliczb(s.35)
4.2.Mnożenieidzieleniepotęgotejsamejpodstawie(s.37)
4.3.Mnożenieidzieleniepotęgotymsamymwykładniku(s.40)
5. Wyrażenia algebraiczne (s. 43)
5.1.Budowaniewyrażeńalgebraicznych(s.43)
5.2.Jednomiany(s.46)
5.3.Porządkowaniesumalgebraicznych(s.48)
5.4.Mnożeniesumalgebraicznychprzezjednomian(s.50)
5.5. zieleniesumalgebraicznychprzezjednomian—
D
materiałnadobowiązkowy(s.54)
5.6.Mnożeniesumalgebraicznych(s.58)
S
 pistreści
3
Kup książkę
Poleć książkę
6. Równania (s. 61)
6.1.Budowanierównań(s.61)
6.2.Liczbyspełniającerównanie(s.63)
6.3.Jakrozwiązaćrównanie?(s.64)
6.4.Zadaniatekstowe(s.70)
6.5.Przekształcaniewzorów(s.75)
7. Graniastosłupy (s. 79)
7.1.Własnościgraniastosłupów(s.79)
7.2.Polepowierzchnicałkowitejgraniastosłupa(s.82)
7.3.Objętośćgraniastosłupa(s.84)
4
S
 pistreści
Kup książkę
Poleć książkę
8
 Uzupełnij brakujące podstawy lub wykładniki potęg, tak aby otrzymać w każdym 
małym trójkącie tę samą liczbę.
2
25
4
625
1
3
729
3
     
9
 W miejsce kropek wpisz odpowiedni znak: <, > lub =.
a)  2
. . . . . .
4  
6
3
4
2
   
1
1
d) 
 − 
. . . . . .
 − 
2
3
2
3
e) 
 
. . . . . .
 
4
5
5
2
3
3
2
b)  0, 1
. . . . . .
0, 001      
1
1
c) 
 
. . . . . .
 
     
2
2
 
 
2
3
2
2
f) 
 −
3
. . . . . .
 −
3
3
3
4
4.2. Mnożenie i dzielenie potęg
o tej samej podstawie
1
 Zapisz w postaci jednej potęgi.
a)  3
6
3
4
=
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
b) 100
100
12
100
d) 0, 8
7
0, 8
5
=
. . . . . . . . . . . . . . .
2
e) 
 −
2
3
3
f) 
 
7
9
2
100
6
100
=
............ 
2
⋅  −
2
 =
. . . . . . . . . . . .
3
5
9
c) 
(
5
)
(
5
)
=
. . . . . . . . . . . . . . .
3
⋅  =
. . . . . . . . . . . . . . .
7
2
 Uzupełnij brakujące wykładniki.
a) 5   ∙ 5
4
 = 5
10
   
7 
d) 2,7   ∙ 2,7
2
 = 2,7
2 
1
1
1
1
1
1
e) 
1
1
⋅ 
1
1
=
1
1
=
3
3
3
3
3
3
0
0
b) 12   ∙ 12   ∙ 12 = 12  
c) 0,4 ∙ 0,4  ∙ 0,4   = 0,4  
9 
0
12 
15
15
21
21
2
2
2
2
f) 
 −
 −
3
2
⋅ 
 −
3
2
⋅  −
 −
3
2
 −
3
3
2
=
=
3  
3
3
7
7
⋅ 
7
7
⋅ 
7
7
7
7
4.2.Mnożenieidzieleniepotęgotejsamejpodstawie
6
6
9
9
37
Zgłoś jeśli naruszono regulamin