iOS 5 Podrecznik programisty.pdf
(
714 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: The iOS 5 Developer's Cookbook:
Core Concepts and Essential Recipes for iOS Programmers (3rd Edition)
Tłumaczenie: Robert Górczyński (wstęp, rozdz. 2 – 15), Łukasz Suma (rozdz. 1)
ISBN: 978-83-246-5121-4
Authorized translation from the English edition, entitled: THE IOS 5 DEVELOPER’S COOKBOOK: CORE
CONCEPTS AND ESSENTIAL RECIPES FOR IOS PROGRAMMERS, Third Edition; ISBN 0321832078;
by Erica Sadun; published by Pearson Education, Inc, publishing as Addison Wesley.
Copyright © 2012 by Pearson Education, Inc.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced od transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from Pearson Education, Inc.
Polish language edition published by HELION S.A., Copyright © 2013.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji
w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także
kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich
niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli.
Wydawnictwo HELION dołożyło wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie bierze jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION nie ponosi również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem: ftp://ftp.helion.pl/przyklady/ios5pp.zip
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/ios5pp
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Podziökowania .......................................................................................... 21
O autorce .................................................................................................. 22
Wstöp ....................................................................................................... 23
1
Wprowadzenie do iOS SDK ......................................................................... 33
Programy twórców iOS .............................................................................................. 33
Online Developer Program ................................................................................... 33
Standard Developer Program ............................................................................... 34
Developer Enterprise Program ............................................................................. 35
Developer University Program .............................................................................. 35
Rejestracja ........................................................................................................ 35
Rozpoczöcie pracy ................................................................................................... 35
Pobieranie SDK .................................................................................................. 36
Urzñdzenia do tworzenia aplikacji ......................................................................... 37
Ograniczenia symulatora ..................................................................................... 38
Podäñczenie urzñdzenia do komputera .................................................................. 40
Ró nice pomiödzy modelami ..................................................................................... 41
Wymiary ekranu .................................................................................................. 41
Kamera ............................................................................................................. 42
D wiök ............................................................................................................... 42
Telefonia ........................................................................................................... 43
Ró nice zwiñzane z Core Location i Core Motion ................................................... 43
Obsäuga wibracji i zbli enia .................................................................................. 44
Szybko ci procesorów ......................................................................................... 44
OpenGL ES ........................................................................................................ 44
Ograniczenia platformy ............................................................................................. 45
Ograniczenia przestrzeni na dane ......................................................................... 45
Ograniczenia dostöpu do danych .......................................................................... 45
Ograniczenia pamiöci .......................................................................................... 46
Ograniczenia interakcji ........................................................................................ 50
Ograniczenia energetyczne .................................................................................. 50
Ograniczenia aplikacji ......................................................................................... 51
Ograniczenia mo liwo ci dziaäaþ u ytkownika ........................................................ 52
Kup książkę
Poleć książkę
8
iOS 5. Podröcznik programisty
Ograniczenia SDK .................................................................................................... 52
Korzystanie z serwisu Provisioning Portal ................................................................... 53
Zdefiniowanie zespoäu ........................................................................................ 54
Uzyskiwanie certyfikatów ..................................................................................... 54
Rejestrowanie urzñdzeþ ...................................................................................... 55
Rejestrowanie identyfikatorów aplikacji ................................................................. 56
Akredytacja ........................................................................................................ 57
Skäadanie projektów iPhone w caäo è ........................................................................ 58
Szkielet aplikacji iPhone ...................................................................................... 60
main.m .............................................................................................................. 61
Delegat aplikacji ................................................................................................. 63
Kontroler widoku ................................................................................................ 65
Uwaga na temat przykäadowego kodu prezentowanego w tej ksiñ ce ....................... 66
Komponenty aplikacji iOS ......................................................................................... 67
Hierarchia katalogów aplikacji .............................................................................. 67
Plik wykonywalny ................................................................................................ 67
Plik Info.plist ...................................................................................................... 68
Ikona i obrazy rozruchowe ................................................................................... 69
Pliki narzödzia Interface Builder ........................................................................... 72
Pliki nienale ñce do paczki aplikacji ..................................................................... 72
Archiwa IPA ........................................................................................................ 73
Piaskownice ....................................................................................................... 74
Paradygmaty programowania .................................................................................... 74
Programowanie zorientowane obiektowo ............................................................... 75
Model-widok-kontroler ......................................................................................... 75
Podsumowanie ........................................................................................................ 83
2
Obóz treningowy Objective-C ..................................................................... 85
Jözyk programowania Objective-C .............................................................................. 85
Klasy i obiekty ......................................................................................................... 86
Tworzenie obiektów ............................................................................................ 88
Alokacja pamiöci ................................................................................................ 88
Zwalnianie pamiöci ............................................................................................. 89
Licznik u ycia obiektu ......................................................................................... 90
Metody, wiadomo ci i selektory ................................................................................ 90
Niezadeklarowane metody ................................................................................... 91
Wska nik do obiektu ........................................................................................... 92
Dziedziczenie metod ........................................................................................... 93
Deklarowanie metod ........................................................................................... 93
Implementacja metody ........................................................................................ 93
Metody klasy ...................................................................................................... 95
Szybkie wyliczenie .............................................................................................. 96
Hierarchia klas ........................................................................................................ 97
Wy wietlanie informacji ............................................................................................ 98
Podstawy zarzñdzania pamiöciñ .............................................................................. 100
Zarzñdzanie pamiöciñ poprzez MRR ................................................................... 100
Zarzñdzanie pamiöciñ za pomocñ technologii ARC ............................................... 103
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
9
Wäa ciwo ci .......................................................................................................... 104
Hermetyzacja ................................................................................................... 105
Zapis z u yciem kropki ...................................................................................... 105
Wäa ciwo ci i zarzñdzanie pamiöciñ ................................................................... 105
Deklaracja wäa ciwo ci ..................................................................................... 106
Tworzenie wäasnych metod typu getter i setter .................................................... 108
Kwalifikatory wäa ciwo ci .................................................................................. 110
Funkcja KVC ..................................................................................................... 111
Funkcja KVO ..................................................................................................... 112
Technologia MRR i du a warto è licznika u ycia .................................................. 112
Inne sposoby tworzenia obiektów ....................................................................... 113
Usuwanie obiektu z pamiöci .............................................................................. 114
U ywanie bloków .................................................................................................... 117
Definiowanie bloku w kodzie .............................................................................. 118
Przypisywanie odniesieþ do bloku ...................................................................... 119
Blok i zmienne lokalne ...................................................................................... 120
Blok i typedef ................................................................................................... 120
Bloki i zarzñdzanie pamiöciñ w technologii MRR .................................................. 121
Inne u ycie bloków ............................................................................................ 121
Technologia ARC .................................................................................................... 121
Kwalifikatory wäa ciwo ci i zmiennych ................................................................ 122
Licznik odniesieþ .............................................................................................. 125
Pula zwalniana automatycznie ........................................................................... 127
Stosowanie technologii ARC — za i przeciw ............................................................. 128
Migracja do ARC ............................................................................................... 128
Wyäñczenie ARC w projekcie .............................................................................. 129
Wyäñczenie ARC dla poszczególnych plików ......................................................... 130
Utworzenie projektu niezgodnego z ARC na bazie szablonu w Xcode ..................... 130
Reguäy dotyczñce ARC ............................................................................................ 131
U ycie technologii ARC wraz z Core Foundation i rzutowaniem typów danych ............... 132
Rzutowanie pomiödzy Objective-C i Core Foundation ............................................ 132
Wybór odpowiedniego podej cia ........................................................................ 134
Rozwiñzania stosowane w trakcie dziaäania aplikacji ............................................ 134
Wskazówki i podpowiedzi dotyczñce pracy z ARC ................................................. 135
Wzorzec Singleton .................................................................................................. 136
Kategorie (rozszerzenia klas) .................................................................................. 137
Protokoäy ............................................................................................................... 138
Definiowanie protokoäu ..................................................................................... 138
Stosowanie protokoäu ....................................................................................... 139
Dodanie wywoäaþ zwrotnych .............................................................................. 139
Deklaracja opcjonalnych wywoäaþ zwrotnych ........................................................ 140
Implementacja opcjonalnych wywoäaþ zwrotnych ................................................. 140
Zgodno è z protokoäem ..................................................................................... 141
Klasy Foundation ................................................................................................... 142
Ciñgi tekstowe ................................................................................................. 142
Liczby i daty ..................................................................................................... 147
Kolekcje .......................................................................................................... 149
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
Zen Steve a Jobsa.pdf
(3373 KB)
iOS 5 Podrecznik programisty.pdf
(714 KB)
lamanie i zabezpieczanie aplikacji w systemie iOS.pdf
(688 KB)
Dotknij przesun potrzasnij Od pomyslu do gry na iPhone a i iPada.pdf
(1116 KB)
Jak zarabiac na aplikacjach i grach mobilnych.pdf
(802 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin