Dotknij przesun potrzasnij Od pomyslu do gry na iPhone a i iPada.pdf

(1116 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Tap, Move, Shake: A Hands-on Guide to Creating Multi-touch Games with iPad and iPhone
Tłumaczenie: Robert Górczyński
ISBN: 978-83-246-3965-6
© 2012 Helion S.A.
Authorized Polish translation of the English edition of Tap, Move, Shake, 1st Edition 9781449303457 ©
2012 Todd Moore
This translation is published and sold by permission of O’Reilly Media, Inc., which owns or controls all
rights to publish and sell the same.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Wydawnictwo HELION dołożyło wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie bierze jednak
żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION nie ponosi również
żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/dotkni.zip
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/dotkni
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
O autorze ..........................................................................................................................7
Wst�½p ................................................................................................................................9
Wprowadzenie ................................................................................................................11
Dla kogo przeznaczona jest ta ksiñ ka?
Czego siö nauczysz?
Konwencje zastosowane w ksiñ ce
U ycie przykäadowych kodów
12
13
14
15
1. Wprowadzenie do Xcode .................................................................................... 16
Rejestracja konta programisty
Instalacja Xcode
Xcode
Moduä Interface Builder
Poäñczenia
Logika gry
17
17
19
33
36
39
2. Hello Pong ........................................................................................................... 44
Utworzenie projektu
Interfejs u ytkownika gry
Wy wietlacz Multi-Touch
Animacja
Wykrywanie kolizji
Punktacja
Wykoþczenie gry
D wiök
45
48
52
59
62
63
66
74
Kup książkę
Poleć książkę
3. Grafika ................................................................................................................ 80
Wprowadzenie
Grafika rastrowa i wektorowa
Formaty obrazów
Wy wietlacz Retina
Utworzenie obrazów dla gry Air Hockey
Integracja aplikacji
Kompilacja i uruchomienie gry
82
83
84
85
87
102
106
4. Fizyka .................................................................................................................108
Fizyka podczas ruchu paletek
Fizyka podczas ruchu krñ ka
109
120
5. D wi�½k ...............................................................................................................134
Czym jest d wiök?
Tworzenie d wiöków
Pobieranie d wiöków
Nagrywanie d wiöku
Edycja d wiöku
135
138
138
139
141
6. Sztuczna inteligencja .........................................................................................146
Przygotowanie menu gäównego
Gracz-komputer
Poziom trudno ci
147
154
169
7. App Store ........................................................................................................... 176
Zrzuty ekranu
Przygotowanie opisu aplikacji i wybór säów kluczowych
Podanie metadanych w iTunes Connect
Archiwizacja i wysäanie aplikacji
Recenzja aplikacji
Marketing i sprzeda
Podsumowanie
177
179
180
184
187
193
201
Skorowidz .................................................................................................................... 203
6
Spis tre ci
Kup książkę
Poleć książkę
2.
Hello Pong
44
Rozdzia 2. Hello Pong
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin