Programowanie aplikacji na iPhone 4 Poznaj platforme iOS SDK3 od podstaw.pdf
(
992 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: Beginning iPhone 4 Development: Exploring the iOS SDK
Tłumaczenie: Robert Górczyński
ISBN: 978-83-246-3588-7
Original edition copyright © 2011 by Dave Mark, Jack Nutting, Jeff LaMarche.
All rights reserved.
Polish edition copyright © 2012 by Helion S.A.
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak
żadnej
odpowiedzialności ani
za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również
żadnej
odpowiedzialności za
ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/praip4
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
O autorach ........................................................................................................................13
O recenzencie ...................................................................................................................15
WstÚp ...............................................................................................................................17
Rozdziaï 1.
Witamy w d ungli ......................................................................................19
Dla kogo jest przeznaczona ta książka? .............................................................................. 19
Co będzie potrzebne? ............................................................................................................ 20
Programy oferowane programistom ............................................................................ 21
Co trzeba wiedzieć? ........................................................................................................ 22
Czym się wyróżnia programowanie na platformę iOS? ................................................... 23
Tylko jedna aktywna aplikacja ...................................................................................... 23
Tylko jedno okno ............................................................................................................ 23
Ograniczony dostęp ........................................................................................................ 23
Ograniczony czas udzielenia odpowiedzi ................................................................... 24
Ekran o ograniczonej wielkości .................................................................................... 24
Ograniczone zasoby systemowe ................................................................................... 24
Brak mechanizmu Garbage Collection ........................................................................ 25
Niektóre z nowych funkcji ............................................................................................ 25
Inne podejście .................................................................................................................. 25
Co nowego w tej książce? ...................................................................................................... 25
Co nowego w tym wydaniu? ................................................................................................ 27
Czy jesteś gotowy? ................................................................................................................. 27
Rozdziaï 2.
Udobruchanie bogów .................................................................................29
Konfiguracja projektu w Xcode ........................................................................................... 29
Okno projektu w Xcode ................................................................................................. 32
Wprowadzenie do programu Interface Builder ................................................................ 34
Czym jest plik nib? .......................................................................................................... 35
Dodanie etykiety do widoku ......................................................................................... 36
Zmiana atrybutów .......................................................................................................... 39
Dopracowanie zbudowanej aplikacji .................................................................................. 40
Gotowość do kompilacji i uruchomienia .................................................................... 42
Podsumowanie ....................................................................................................................... 44
Kup książkę
Poleć książkę
PROGRAMOWANIE APLIKACJI NA IPHONE 4
Rozdziaï 3.
Obsïuga podstawowej interakcji ................................................................45
Architektura Model-View-Controller ................................................................................ 46
Utworzenie projektu ............................................................................................................. 46
Utworzenie kontrolera widoku ............................................................................................ 47
Outlety .............................................................................................................................. 48
Akcje ................................................................................................................................. 48
Dodanie akcji i outletów do kontrolera widoku ........................................................ 49
Dodanie akcji i outletów do pliku implementacji ...................................................... 52
Używanie delegata aplikacji ................................................................................................. 56
Edycja pliku MainWindow.xib ............................................................................................ 59
Edycja pliku Button_FunViewController.xib ................................................................... 60
Utworzenie widoku w programie Interface Builder .................................................. 60
Połączenie elementów w całość .................................................................................... 62
Wypróbowanie aplikacji ................................................................................................ 66
Podsumowanie ....................................................................................................................... 66
Rozdziaï 4.
Dalsza praca z interfejsem u ytkownika .....................................................67
Ekran pełen kontrolek ........................................................................................................... 67
Kontrolki aktywne i pasywne ............................................................................................... 68
Tworzenie aplikacji ................................................................................................................ 71
Implementacja pola obrazu i pól tekstowych .................................................................... 71
Określenie outletów ........................................................................................................ 71
Określenie akcji ............................................................................................................... 72
Dodanie elementu Image View .................................................................................... 73
Dodanie pól tekstowych ................................................................................................. 77
Ustawienie atrybutów drugiego pola tekstowego ...................................................... 81
Połączenie outletów ........................................................................................................ 82
Zamknięcie klawiatury .......................................................................................................... 82
Zamknięcie klawiatury po zakończeniu wprowadzania danych ............................. 82
Dotknięcie tła w celu zamknięcia klawiatury ............................................................. 83
Implementacja suwaka i etykiety ......................................................................................... 86
Określenie outletów i akcji ............................................................................................ 86
Dodanie outletów i akcji ................................................................................................ 87
Dodanie suwaka i etykiety ............................................................................................. 88
Połączenie akcji i outletu ............................................................................................... 89
Implementacja przełączników, przycisku i kontrolki segmentowej .............................. 89
Dodanie outletów i akcji ................................................................................................ 90
Dodanie przełączników, przycisku oraz kontrolki segmentowanej ........................ 92
Połączenie outletów przełączników i akcji .................................................................. 93
Dodanie przycisku .......................................................................................................... 94
Implementacja panelu Action Sheet oraz komunikatu .................................................... 95
Spełnienie wymagań metody delegata Action Sheet ................................................. 96
Wyświetlenie elementu Action Sheet .......................................................................... 96
Używanie delegata Action Sheet ................................................................................... 98
Uatrakcyjnienie przycisku .................................................................................................... 99
Używanie metody viewDidLoad ................................................................................. 100
Stany kontrolki .............................................................................................................. 100
Rozciągane obrazy ........................................................................................................ 101
6
Kup książkę
Poleć książkę
SPIS TRE¥CI
Prawidłowe zachowanie podczas zarządzania pamięcią ................................................ 101
Podsumowanie ..................................................................................................................... 102
Rozdziaï 5.
Automatyczna rotacja i zmiana wielko ci .................................................103
Automatyczna rotacja ......................................................................................................... 104
Obsługa rotacji za pomocą atrybutów Autosize .............................................................. 105
Włączenie obsługi rotacji ............................................................................................. 105
Projektowanie interfejsu z użyciem atrybutów Autosize ........................................ 107
Używanie atrybutów Autosize w oknie inspektora ................................................. 108
Ustawienie atrybutów Autosize dla przycisków ....................................................... 110
Rekonstrukcja widoku podczas rotacji ............................................................................. 111
Zdefiniowanie i połączenie outletów ......................................................................... 112
Przenoszenie przycisków po rotacji ........................................................................... 112
Zamiana widoków ............................................................................................................... 114
Określenie outletów i akcji .......................................................................................... 116
Zdefiniowanie outletów i akcji .................................................................................... 116
Zaprojektowanie dwóch widoków ............................................................................. 117
Implementacja zamiany widoków i akcji .................................................................. 118
Podsumowanie ..................................................................................................................... 120
Rozdziaï 6.
Aplikacje z wieloma widokami .................................................................121
Najczęściej spotykane typy aplikacji z wieloma widokami ............................................ 121
Architektura aplikacji z wieloma widokami .................................................................... 124
Kontroler główny .......................................................................................................... 127
Anatomia widoku z treścią .......................................................................................... 127
Budowa aplikacji View Switcher ................................................................................ 128
Utworzenie kontrolera widoku oraz plików nib ...................................................... 129
Modyfikacja delegata aplikacji .................................................................................... 130
SwitchViewController.h .............................................................................................. 132
Dodanie kontrolera widoku ........................................................................................ 132
Budowanie widoku z paskiem narzędzi .................................................................... 135
Utworzenie głównego kontrolera widoku ................................................................ 137
Implementacja widoków z treścią .............................................................................. 140
Animacja przełączania widoków ................................................................................ 143
Podsumowanie ..................................................................................................................... 146
Rozdziaï 7.
Pasek zakïadek i kontrolka Picker .............................................................147
Aplikacja Pickers .................................................................................................................. 147
Delegaci i źródła danych ..................................................................................................... 149
Konfiguracja struktury paska zakładek ............................................................................ 152
Utworzenie plików ........................................................................................................ 152
Dodanie kontrolera głównego .................................................................................... 152
Edycja pliku MainWindow.xib ................................................................................... 154
Połączenie outletu, a następnie uruchomienie ......................................................... 159
Implementacja kontrolki Picker do wyboru daty ........................................................... 159
Implementacja kontrolki Picker z pojedynczym komponentem ................................. 162
Zdefiniowanie outletów i akcji .................................................................................... 162
Utworzenie widoku ...................................................................................................... 162
Implementacja kontrolera jako źródła danych i delegata ....................................... 163
7
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
Zen Steve a Jobsa.pdf
(3373 KB)
iOS 5 Podrecznik programisty.pdf
(714 KB)
lamanie i zabezpieczanie aplikacji w systemie iOS.pdf
(688 KB)
Dotknij przesun potrzasnij Od pomyslu do gry na iPhone a i iPada.pdf
(1116 KB)
Jak zarabiac na aplikacjach i grach mobilnych.pdf
(802 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin