JavaFX 9 Tworzenie graficznych interfejsow uzytkownika.pdf
(
781 KB
)
Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowychlub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Małgorzata Kulik
Projekt okładki: Studio Gravite / Olsztyn
Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
Grafika na okładce została wykorzystana za zgodą Shutterstock.com
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/jafx9t
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Kody źródłowe wybranych przykładów dostępne są pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/jafx9t.zip
ISBN: 978-83-283-3835-7
Copyright © Helion 2018
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wstęp ..........................................................................................................................25
Rozdział 1. Wiadomości wstępne ....................................................................................27
JavaFX ...................................................................................................................................................... 27
Cechy JavaFX .......................................................................................................................................... 27
Szkielet aplikacji ..................................................................................................................................... 29
Metody init() i stop() ............................................................................................................................. 30
Metoda start() ......................................................................................................................................... 30
Cykl życiowy aplikacji ........................................................................................................................... 31
Kończenie pracy aplikacji ...................................................................................................................... 33
Wyrażenia lambda ................................................................................................................................. 34
Parametry uruchomieniowe ................................................................................................................. 34
Wykorzystanie parametrów .................................................................................................................. 36
Rozdział 2. Właściwości i wiązanie danych .......................................................................39
Klasyczne ziarenka JavaBean ................................................................................................................ 39
Śledzenie zmian właściwości ................................................................................................................. 40
Właściwości indeksowane ............................................................................................................. 41
Interfejs Observer i klasa Observable oraz inne sposoby śledzenia zmian ............................. 42
Flow API ........................................................................................................................................... 42
Właściwości JavaFX ............................................................................................................................... 42
Właściwości R/W ............................................................................................................................ 42
Właściwości R .................................................................................................................................. 44
Śledzenie zmian właściwości JavaFX ............................................................................................ 45
Śledzenie ważności zmiennej ................................................................................................................ 46
Wiązanie zmiennych .............................................................................................................................. 47
Wiązanie jednostronne .................................................................................................................. 47
Wiązanie dwustronne .................................................................................................................... 48
Wiązanie wysokopoziomowe ........................................................................................................ 50
Wiązanie niskopoziomowe ............................................................................................................ 51
Kup książkę
Poleć książkę
4
JavaFX 9. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika
Zapobieganie wyciekom pamięci ......................................................................................................... 52
Adaptacja JavaBean do JavaFX Bean ................................................................................................... 53
Tworzenie adaptera ........................................................................................................................ 53
Rozdział 3. Kolekcje .......................................................................................................55
ObservableList ........................................................................................................................................ 55
Tworzenie arraylisty ....................................................................................................................... 56
Obserwacja zmian w arrayliście .................................................................................................... 56
Obserwacja zmian właściwości w arrayliście .............................................................................. 57
Inne sposoby tworzenia arraylisty ................................................................................................ 58
Tworzenie innych list ..................................................................................................................... 58
Inne sposoby tworzenia list ........................................................................................................... 59
Czynności wykonywane na listach ............................................................................................... 59
ObservableSet .......................................................................................................................................... 59
Tworzenie zbioru ............................................................................................................................ 59
Tworzenie innych zbiorów ............................................................................................................ 59
Obserwacja zmian w zbiorze ......................................................................................................... 60
ObservableMap ....................................................................................................................................... 61
Tworzenie hashmapy ..................................................................................................................... 61
Tworzenie innych map .................................................................................................................. 61
Obserwacja zmian w hashmapie ................................................................................................... 61
ObservableArray ..................................................................................................................................... 62
Tworzenie tablic .............................................................................................................................. 62
Obserwowanie tablic ...................................................................................................................... 63
Praca z tablicami ............................................................................................................................. 63
Kolekcje jako właściwości ..................................................................................................................... 64
SimpleListProperty ......................................................................................................................... 64
SimpleSetProperty i SimpleMapProperty ................................................................................... 66
Wiązanie właściwości kolekcji .............................................................................................................. 66
Wiązanie referencji do kolekcji ............................................................................................................ 67
Wiązanie zawartości kolekcji ................................................................................................................ 67
Wiązanie do elementu kolekcji ............................................................................................................ 68
Filtrowanie kolekcji ................................................................................................................................ 69
Sortowanie kolekcji ................................................................................................................................ 70
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
5
Rozdział 4. Okno na scenę ..............................................................................................71
Window ................................................................................................................................................... 71
Pokazywanie i ukrywanie okna ..................................................................................................... 71
Wymiary okna ................................................................................................................................. 72
Położenie okna ................................................................................................................................ 72
Informacje o wyświetlaczu ............................................................................................................ 73
Właściwość opacity ......................................................................................................................... 74
Właściwość focused ........................................................................................................................ 75
Właściwość scene ............................................................................................................................ 75
Właściwość showing ....................................................................................................................... 75
Właściwości okna ............................................................................................................................ 76
Dane użytkownika .......................................................................................................................... 76
Stage ......................................................................................................................................................... 76
Wielkość okna ................................................................................................................................. 77
Styl okna ........................................................................................................................................... 78
Właściciel okna ............................................................................................................................... 79
Modalność ........................................................................................................................................ 80
Tytuł okna ........................................................................................................................................ 82
Ikona okna ....................................................................................................................................... 82
Zamknięcie okna ............................................................................................................................. 83
Metody toTop() i toBack() ............................................................................................................ 83
Zmiana rozmiarów okna ............................................................................................................... 83
Użycie „dekoracji” okna ................................................................................................................. 84
Mocowanie okna ............................................................................................................................. 85
Tryb pełnoekranowy ...................................................................................................................... 85
showAndWait() .............................................................................................................................. 87
Uwagi ....................................................................................................................................................... 88
Rozdział 5. Obsługa zdarzeń ...........................................................................................89
Drzewo ..................................................................................................................................................... 89
Drzewo elementów ................................................................................................................................. 90
Zdarzenie (Event) ................................................................................................................................... 91
Typ zdarzenia (EventType) ................................................................................................................... 92
Cel zdarzenia (EventTarget) i uchwyt zdarzenia (EventHandler) .................................................. 92
Obieg zdarzeń ......................................................................................................................................... 93
Faza przechwytywania .................................................................................................................... 93
Faza bąbelkowania .......................................................................................................................... 94
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
Java Podstawy Wydanie XI.pdf
(3127 KB)
Algorytmy struktury danych i techniki programowania dla programistow Java.pdf
(1654 KB)
Java dla bystrzakow Wydanie VII.pdf
(2759 KB)
Hibernate Search Skuteczne wyszukiwanie.pdf
(882 KB)
Google App Engine Tworzenie wydajnych aplikacji w Javie.pdf
(677 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin