Baw sie kodem Twoja wlasna gra CoderDojo Nano.pdf
(
6759 KB
)
Pobierz
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
<NACIŚNIJ START>
To jest książka o programowaniu gier. Może postawisz z nią pierwsze kroki na drodze do tego, by stać się
świetnym programistą. A jeśli interesują Cię gry albo programowanie w ogóle, to CoderDojo ma wiele do
zaoferowania.
Dzięki tej książce zaprogramujesz swoją pierwszą platformową grę 2D i nauczysz się wielu rzeczy, od tworzenia animacji postaci
głównego bohatera i jego zmechanizowanych przeciwników, przez zastosowanie w grze fizyki, aż do rejestrowania wyników
i wyświetlania plansz na koniec zabawy.
Cały ten proces będziemy śledzić wraz z Nanonautami, grupą przyjaciół, którzy postanowili zrobić własną grę wideo. Nanonauci
będą się uczyli posługiwać
JavaScriptem,
językiem programowania służącym do tworzenia gier i aplikacji działających w prze-
glądarkach internetowych. Ty także opanujesz te umiejętności, dzięki czemu wraz z przyjaciółmi będziecie mogli tworzyć własne,
fantastyczne gry, bawić się nimi i udostępniać je innym.
Nanonauci należą do CoderDojo, klubu dla młodych ludzi, dzięki któremu można nawiązywać kontakty z innymi programistami,
uczyć się nowych rzeczy i po prostu bawić się z komputerami. Kluby CoderDojo są prowadzone przez wolontariuszy na całym
świecie. Są darmowe i pozwalają pracować wspólnie z przyjaciółmi. Przy odrobinie szczęścia być może gdzieś w Twojej okolicy
istnieje już takie Dojo. Może nawet tam byłeś? Aby się przekonać, czy niedaleko Twojego domu istnieje Dojo, odwiedź stronę
http://coderdojo.com
i w wyszukiwarce wpisz swój adres zamieszkania.
Jeśli nie istnieje, nie martw się. Możesz
wszak założyć i poprowadzić własne,
prawdziwe mini Dojo. Nazwijmy je Dojo
Nano. Jak? To proste.
Składniki Dojo Nano:
[
przyjaciel (albo kilku),
[
komputer,
[
ta książka
POMYSŁY + PRZY
JACIELE + KOD = DOJO NANO
5
Kup książkę
Poleć książkę
OMÓWIENIE PROGRAMU
Nanonauci to grupa przyjaciół, którzy uwielbiają grać w gry wideo. Grają we wszystko, począwszy od gier sportowych i wyścigów,
przez platformowe, aż do przygodowych. Zawsze mają też świetne pomysły na gry, któregoś dnia postanowili więc napisać własną.
W tej książce będziemy się uczyć pisania programów w języku o nazwie
JavaScript.
Nasz program będzie prostą, działającą
w przeglądarce internetowej grą, która polega na niekończącym się pokonywaniu przeszkód podczas biegu w jedną stronę.
Kup książkę
Poleć książkę
Kod gry będziemy pisać bardzo powoli, niemal linia po linii, dzięki czemu będzie Ci łatwiej zrozumieć,
do czego służy każda z nich. Nie wahaj się przerwać czytania w dowolnym momencie, by poekspe-
rymentować! Zmieniaj wartości, elementy graficzne, przenoś wiersze kodu i sprawdzaj, co się stanie.
Regularnie zapisuj kopie swojej pracy, aby w każdej chwili móc wrócić do którejś ze starszych wersji.
Jeśli początkowo coś nie zadziała, nie zniechęcaj się. Uważnie przyjrzyj się kodowi i zobacz, czy potrafisz
dostrzec źle funkcjonujące miejsce. Programiści nazywają to
debugowaniem.
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
JavaScript Przewodnik Poznaj jezyk mistrzow programowania Wydanie VII.pdf
(2504 KB)
AngularJS Profesjonalne techniki.pdf
(1428 KB)
AngularJS Praktyczne przyklady.pdf
(1394 KB)
Baw sie kodem Twoja wlasna gra CoderDojo Nano.pdf
(6759 KB)
Aplikacje 3D Przewodnik po HTML5 WebGL i CSS3.pdf
(2551 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin