JavaScript i wzorce projektowe Programowanie dla zaawansowanych Wydanie II.pdf

(3002 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Mastering JavaScript Design Patterns, Second Edition
Tłumaczenie: Piotr Pilch
ISBN: 978-83-283-3194-5
Copyright © Packt Publishing 2016.
First published in the English language under the title ‘Mastering JavaScript Design Patterns – Second
Edition (9781785882166)’
Polish edition copyright © 2017 by Helion SA
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/jswpz2.zip
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/jswpz2
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
O autorze
O recenzencie
Przedmowa
Rozdzia 1. Projektowanie dla przyjemno ci i zysku
Droga do powstania j zyka JavaScript
Pocz tki
Przerwa
Pojawienie si aplikacji GMail
Wszechobecno j zyka JavaScript
Czym jest wzorzec projektowy?
Antywzorce
Podsumowanie
11
12
13
17
17
18
21
21
23
25
28
29
Cz
I. Klasyczne wzorce projektowe
31
33
33
35
37
41
44
45
Rozdzia 2. Organizacja kodu
Porcje kodu
O co tak w ogóle chodzi z zasi giem globalnym?
Obiekty w j zyku JavaScript
Tworzenie prototypu
Dziedziczenie
Modu y
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
Klasy i modu y standardu ECMAScript 2015
Najlepsze procedury i rozwi zywanie problemów
Podsumowanie
49
50
50
Rozdzia 3. Wzorce kreacyjne
Fabryka abstrakcyjna
Implementacja
Budowniczy
Implementacja
Metoda wytwórcza
Implementacja
Singleton
Implementacja
Mankamenty
Prototyp
Implementacja
Wskazówki i zabiegi
Podsumowanie
53
54
58
60
61
63
63
66
67
68
68
69
70
70
Rozdzia 4. Wzorce strukturalne
Adapter
Implementacja
Most
Implementacja
Kompozyt
Przyk ad
Implementacja
Dekorator
Implementacja
Fasada
Implementacja
Py ek
Implementacja
Pe nomocnik
Implementacja
Rady i wskazówki
Podsumowanie
73
73
75
77
78
81
82
83
85
86
87
87
89
90
91
92
93
94
Rozdzia 5. Wzorce operacyjne
a cuch odpowiedzialno ci
Implementacja
Polecenie
Komunikat polecenia
Element wywo uj cy (Invoker)
Element odbieraj cy (Receiver)
95
96
96
100
100
102
103
4
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
Interpreter
Przyk ad
Implementacja
Iterator
Implementacja
Iteratory standardu ECMAScript 2015
Mediator
Implementacja
Memento
Implementacja
Obserwator
Implementacja
Stan
Implementacja
Strategia
Implementacja
Metoda szablonowa
Implementacja
Odwiedzaj cy
Rady i wskazówki
Podsumowanie
103
104
104
106
106
107
108
109
110
111
113
114
116
117
119
121
123
124
125
129
130
Cz
II. Inne wzorce
131
133
134
134
136
138
139
141
142
142
143
145
146
146
148
149
Rozdzia 6. Programowanie funkcyjne
Funkcje w programowaniu funkcyjnym s pozbawione efektów ubocznych
Przekazywanie funkcji
Implementacja
Filtry i potoki
Implementacja
Akumulatory
Implementacja
Zapami tywanie
Implementacja
Niezmienno
„Leniwe” tworzenie instancji
Implementacja
Rady i wskazówki
Podsumowanie
Rozdzia 7. Programowanie reaktywne
Zmiany stanu aplikacji
Strumienie
Filtrowanie strumieni
Scalanie strumieni
151
152
152
155
157
5
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin