JavaScript Zasady programowania obiektowego.pdf
(
780 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: The Principles of Object-Oriented JavaScript
Tłumaczenie: Aleksander Lamża
ISBN: 978-83-246-9592-8
Original edition Copyright © 2014 by Nicholas C. Zakas.
ISBN 978-1-59327-540-2, published by No Starch Press.
All rights reserved.
Published by arrangement with No Starch Press, Inc.
Polish language edition copyright © 2014 by Helion S.A.
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted
in any form or by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording
or by any information storage retrieval system, without permission
from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi
bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich
wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/jascpo
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
O AUTORZE ..................................................................... 7
WST P .............................................................................. 9
WPROWADZENIE ........................................................... 11
1
TYPY PROSTE I REFERENCJE ......................................... 15
Czym s typy? ....................................................................................... 16
Typy proste .......................................................................................... 17
Identyfikowanie typów prostych ...................................................... 19
Metody typów prostych ................................................................... 20
Typy referencyjne ................................................................................ 21
Tworzenie obiektów ........................................................................ 21
Dereferencja obiektów .................................................................... 22
Dodawanie i usuwanie w a ciwo ci ................................................. 23
Tworzenie instancji wbudowanych typów ........................................... 24
Litera y ............................................................................................. 24
Litera y obiektów i tablic .................................................................. 25
Litera y funkcji .................................................................................. 26
Litera y wyra e regularnych ........................................................... 26
Dost p do w a ciwo ci ........................................................................ 27
Identyfikowanie typów referencyjnych ................................................... 28
Kup książkę
Poleć książkę
Identyfikowanie tablic ...........................................................................30
Typy opakowuj ce ................................................................................30
Podsumowanie .....................................................................................33
2
FUNKCJE ........................................................................ 35
Deklaracje kontra wyra enia ................................................................36
Funkcje jako warto ci ...........................................................................37
Parametry .............................................................................................39
Przeci anie ..........................................................................................41
Metody obiektów .................................................................................43
Obiekt this ........................................................................................44
Modyfikowanie this ...........................................................................45
Podsumowanie .....................................................................................48
3
OBIEKTY ........................................................................ 51
Definiowanie w a ciwo ci .....................................................................51
Wykrywanie w a ciwo ci ......................................................................53
Usuwanie w a ciwo ci ..........................................................................55
Wyliczenia .............................................................................................56
Rodzaje w a ciwo ci .............................................................................58
Atrybuty w a ciwo ci ............................................................................60
Wspólne atrybuty .............................................................................60
Atrybuty w a ciwo ci danych ...........................................................62
Atrybuty w a ciwo ci funkcji dost powych ......................................64
Definiowanie wielu w a ciwo ci .......................................................66
Pobieranie atrybutów w a ciwo ci ...................................................67
Zapobieganie modyfikowaniu obiektu ....................................................68
Zapobieganie rozszerzaniu ...............................................................68
Piecz towanie obiektów ..................................................................69
Zamra anie obiektów .......................................................................70
Podsumowanie .....................................................................................71
4
KONSTRUKTORY I PROTOTYPY ................................... 73
Konstruktory ........................................................................................73
Prototypy ..............................................................................................78
W a ciwo [[Prototype]] .................................................................79
U ywanie prototypów z konstruktorami .........................................82
4
Spis tre ci
Kup książkę
Poleć książkę
Modyfikowanie prototypów ............................................................. 86
Prototypy wbudowanych obiektów ................................................. 88
Podsumowanie ..................................................................................... 89
5
DZIEDZICZENIE ............................................................. 91
a cuchy prototypów i Object.prototype ........................................... 91
Metody dziedziczone po Object.prototype ..................................... 92
Modyfikowanie prototypu Object.prototype ................................... 94
Dziedziczenie obiektów ....................................................................... 96
Dziedziczenie konstruktorów .............................................................. 99
Zaw aszczanie konstruktora .............................................................. 103
Uzyskiwanie dost pu do metod supertypu ........................................ 104
Podsumowanie ................................................................................... 106
6
WZORCE TWORZENIA OBIEKTÓW ............................... 107
Prywatne i uprzywilejowane sk adniki obiektów ............................... 108
Wzorzec modu u ............................................................................ 108
Prywatne sk adniki w konstruktorach ............................................ 110
Domieszki .......................................................................................... 113
Zabezpieczenie zasi gu w konstruktorach ........................................ 120
Podsumowanie ................................................................................... 122
SKOROWIDZ ................................................................ 123
Spis tre ci
5
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
JavaScript Przewodnik Poznaj jezyk mistrzow programowania Wydanie VII.pdf
(2504 KB)
AngularJS Profesjonalne techniki.pdf
(1428 KB)
AngularJS Praktyczne przyklady.pdf
(1394 KB)
Baw sie kodem Twoja wlasna gra CoderDojo Nano.pdf
(6759 KB)
Aplikacje 3D Przewodnik po HTML5 WebGL i CSS3.pdf
(2551 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin