Dlaczego networking nie dziala i co musisz zrobic by to zmienic.pdf

(657 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Magdalena Dragon-Philipczyk
Projekt okładki: Jan Paluch
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/dlanet
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-283-3432-8
Copyright © Maciej Gnyszka, Towarzystwa Biznesowe SA 2017
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Podziękowania .....................................................................7
Wstęp ..................................................................................... 9
Rozdział 1. Krótka historia networkingu w Polsce ........................ 11
Rozdział 2. Na czym polega networking
i dlaczego mało kto o tym wie .......................................15
2.1. Definicja .....................................................................16
2.2. Ważna jest kolejność! ................................................18
2.3. Rzetelne służenie .......................................................19
2.4. Profesjonalne proszenie o pomoc ............................20
Rozdział 3. Dlaczego networking czasem działa? ....................... 23
3.1. Trzy pouczające historie ...........................................23
3.2. Dwa teoretyczne filary networkingu .......................29
3.3. Pięć koniecznych warunków,
by podróżować między chmurami społecznymi .....34
Rozdział 4. Dlaczego networking z reguły nie działa? ................ 55
4.1. Jak nie działa, jak działa? ...........................................56
4.2. Stres ............................................................................57
4.3. Brak finalizacji kontraktów ......................................58
4.4. Delikatne komunikowanie potrzeb ..........................59
4.5. Czy rozdawanie wizytówek przynosi korzyści? .....61
4.6. Nie mam czasu ..........................................................62
4.7. Słaba autoprezentacja ................................................65
4.8. Nieufność ..................................................................66
4.9. Kolesiostwo ...............................................................67
-
Kup książkę
Poleć książkę
SPIS TREŚCI
4.10. Nierówność partnerów i onieśmielenie ..................69
4.11. Rzetelność ................................................................71
4.12. Bałagan w kontaktach .............................................74
4.13. Zbyt duża liczba kontaktów wirtualnych
versus liczba rzeczywistych znajomości ................75
4.14. Niezgłaszanie się z prośbą o pomoc .......................76
4.15. Nieposzerzanie sieci kontaktów
w ramach networkingu ............................................78
4.16. Traktowanie networkingu jako dodatku,
a nie jako jednego z narzędzi pracy ........................79
4.17. Nietrafione rekomendacje a intuicja ......................80
4.18. Pokemonizm ............................................................81
4.19. Introwersja ...............................................................82
4.20. Zmyślone prośby .....................................................84
4.21. Nie stać mnie na networking ..................................86
4.22. Zakończenie rozmowy ............................................88
4.23. Nadmiar materiału ...................................................89
4.24. Wampiryzm .............................................................90
4.25. Podtrzymanie relacji ...............................................91
4.26. Pora na networking .................................................93
4.27. Wiedza ......................................................................95
4.28. Fałszywe przekonania .............................................96
4.29. Wykluczenie ............................................................97
4.30. Lojalni klienci ..........................................................98
4.31. Brak oferty networkingowej ...................................99
Rozdział 5. Tydzień Hardcorowego Networkera
system .......101
5.1. Założenia ..................................................................101
5.2. Centrum tygodnia ...................................................102
5.3. Początek tygodnia ...................................................102
5.4. Dalsza część tygodnia .............................................103
5.5. Przygotowanie do spotkania networkingowego ..... 109
5.6. Spotkanie networkingowe ......................................110
-4-
Kup książkę
Poleć książkę
SPIS TREŚCI
Rozdział 6. Przegląd różnych ofert networkingowych
i ich charakterystyka ......................................................113
6.1. BNI, TB czy inne? ...................................................113
6.2. Regionalne Izby Przemysłowo-Handlowe ............116
6.3. Międzynarodowe Izby Handlowe ..........................116
Rozdział 7. Jak przetrwać event
najlepsze strategie ............119
7.1. Wspólny problem — stres ......................................119
7.2. Kto przychodzi na eventy? .....................................120
7.3. Strategia wygrywająca .............................................132
Rozdział 8. Networkować można wszędzie .................................. 133
8.1. Różne sytuacje networkingowe ..............................133
8.2. Strategia wygrywająca w przypadku
sytuacji niespecyficznych ........................................134
Rozdział 9. Kultywowanie relacji ......................................................137
9.1. Po co kultywować relacje? ......................................137
9.2. Zaplanowana spontaniczność? ...............................138
9.3. Parę dobrych sposobów na kultywowanie relacji ... 140
Rozdział 10. Dobre nawyki networkera ............................................ 145
10.1. Jak mogę Ci pomóc? .............................................145
10.2. Naucz mnie sprzedawać swój biznes! ..................146
10.3. Kto jest kontrahentem Twojego kontrahenta? ...146
Rozdział 11. Trzy etapy zaawansowania .......................................... 149
11.1. Etap I: reaktywny ..................................................149
11.2. Etap II: proaktywny ..............................................150
11.3. Etap III: synergiczny ............................................150
Rozdział 12. Dalsze pytania dotyczące networkingu,
które inni zadali za Ciebie (Q&A) .................................151
Rozdział 13. Co dalej? ........................................................................... 165
-5-
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin