Zarzadzanie ludzmi.pdf

(1607 KB) Pobierz
Kup książkę
Kup książkę
Zarządzanie ludźmi
Jak kierować rmą zgodnie z najnowszymi trendami?
R. Niermeyer, N. Postall
Wydanie 1.
Książka wydana na licencji wydawnictwa
Rudolf Haufe Verlag
Tytuł oryginału „Führen: Die erfolgreichsten Instrumente und Techniken ”
ISBN e-book 978-83-255-4515-4
Redakcja:
Ewa Skrzeczyńska, Joanna Tyszkiewicz
Tłumaczenie:
Beata Moryl
Korekta:
Agnieszka Janowska
Projekt gra czny okładki:
Katarzyna Juras
Skład i łamanie:
GB Studio
Druk:
ELPIL Siedlce
©
Wydawnictwo C. H. Beck 2009
ul. Bonifraterska 17, 00-203 Warszawa
tel. (22) 33-77-600
faks (22) 33-77-602
www.beckinfobiznes.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone. Opinie zawarte w niniejszej publikacji stanowią osobisty punkt widzenia Autora.
Kup książkę
Spis treści
Przegląd wszystkich 16 testów kompetencyjnych
........................................................
Wprowadzenie – Co oferuje ta książka?
.......................................................................
Pięć najważniejszych kompetencji kadry menedżerskiej
.............................................
1. Nastawienie na osiągnięcie celu ...........................................................................................
2. Empatia ...............................................................................................................................
3. Kompetencja w podejmowaniu decyzji ................................................................................
4. Siła przekonywania i umiejętność komunikacji ...................................................................
5. Siła przebicia i umiejętność radzenia sobie z konfliktami ....................................................
VI
VII
1
2
3
5
6
8
10
10
15
21
29
29
47
58
66
66
82
109
122
131
131
142
150
163
165
166
167
1. Przejmij odpowiedzialność
......................................................................................
1.1. Poznaj style zarządzania ...................................................................................................
1.2. Kieruj w sposób sytuacyjny ...............................................................................................
1.3. Wykorzystaj inteligencję emocjonalną ..............................................................................
2. Zintegruj pracowników
...........................................................................................
2.1. Stwórz pracownikom warunki do motywującej pracy .......................................................
2.2. Poprowadź swój zespół projektowy do sukcesu .................................................................
2.3. Jak prowadzić efektywne zebrania? ...................................................................................
3. Jak oceniać i wspierać pracowników oraz tworzyć ich więź z przedsiębiorstwem?
3.1. Jak kompetentnie i pewnie prowadzić rozmowy z pracownikami? ...................................
3.2. Ocena pracowników .........................................................................................................
3.3. Programy rozwoju osobistego ...........................................................................................
3.4. Retencja: Jak związać dobrych pracowników z przedsiębiorstwem? .................................
4. Deleguj odpowiedzialność i zarządzaj przez cele
...................................................
4.1. Jak delegować we właściwy sposób? ..................................................................................
4.2. Balanced scorecard ............................................................................................................
4.3. Rozmowa okresowa służąca wyznaczeniu celów ...............................................................
Wybrana literatura
........................................................................................................
Formularze i materiały pomocnicze
.............................................................................
Agenda spotkania ....................................................................................................................
Protokół spotkania ..................................................................................................................
Kup książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin