Wojownik SEO Sztuka osiagania najwyzszych pozycji w wyszukiwarkach.pdf

(462 KB) Pobierz
Idź do
• Spis treści
• Przykładowy rozdział
Katalog książek
• Katalog online
• Zamów drukowany
katalog
Twój koszyk
• Dodaj do koszyka
Cennik i informacje
• Zamów informacje
o nowościach
• Zamów cennik
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Wojownik SEO. Sztuka
osiągania najwyższych
pozycji w wyszukiwarkach
Autor:
John I. Jerkovic
Tłumaczenie: Zbigniew Smogur
ISBN: 978-83-246-2771-4
Tytuł oryginału:
SEO Warrior
Format: 168×237, stron: 416
Pokonaj konkurencję! Znajdź się na szczycie wyszukiwarki!
• Zoptymalizuj stronę pod kątem wyszukiwarek Google, Yahoo i Bing
• Naucz się poszukiwać słów kluczowych, zbuduj mapę witryny i bazę łączy
• Zobacz, jak analizować swoją witrynę i śledzić postępy jej optymalizacji
Zakładając swoją stronę internetową lub e-biznes, świadomie czy nie nagle wkraczamy na pole
wielkiej bitwy o pozycję w wyszukiwarkach… Przychodzi nam walczyć z milionami stron
o bezcenną uwagę internautów – a zdobywają ją tylko ci, którym udaje się zająć najwyższą
pozycję. Jeśli więc Twoja strona ma przynosić Ci dochody lub inne korzyści, musisz opanować
trudną sztukę walki o widoczność w wyszukiwarkach, a zatem poznać mistrzowskie techniki
pozycjonowania i optymalizacji swojej witryny. Zostań profesjonalnym SEO wojownikiem,
a Twoją bronią niech będzie fachowa wiedza. Tu na szczęście nie liczy się wielkość i siła naszego
przeciwnika, tu wygrywa się dobrą strategią i konsekwentną taktyką!
Jak triumfalnie wejść na to pole bitwy i szybko nie polec? Właśnie ta książka dostarczy Ci
niezbędnej wiedzy na temat wszystkich aspektów pozycjonowania i optymalizacji witryn, dzięki
którym osiągniesz przewagę nad swoją konkurencją. Przede wszystkim zrozumiesz, czym w ogóle
jest optymalizacja i jakie niesie ze sobą korzyści. Dzięki temu uda Ci się sformalizować ten proces
i na bieżąco śledzić jego postępy. Dowiesz się wszystkiego na temat działania najważniejszych
obecnie wyszukiwarek, czyli Google, Yahoo! i Binga, oraz poznasz używane przez nie algorytmy.
Zobaczysz w akcji i porównasz sobie różne wewnętrzne i zewnętrzne czynniki wpływające na
pozycję w wynikach wyszukiwania oraz dowiesz się, jakie pułapki mogą sprawić, że Twoja strona
nie zostanie poprawnie zindeksowana przez roboty internetowe. Odkryjesz, jak tworzyć skuteczne
pozycjonujące mapy witryn, właściwie poszukiwać słów kluczowych i ustalać je oraz budować
efektywną bazę łączy. Poznasz także płatne sposoby na wysoką pozycję swojej strony, takie jak
Google AdWords czy Google AdSense.
Zostań profesjonalnym SEO wojownikiem
– opanuj skuteczne strategie pozycjonowania stron!
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
© Helion 1991–2010
Spis tre ci
Wst�½p ...................................................................................................................................... 13
1. Szeroka perspektywa .................................................................................................. 19
Korzy ci päynñce z optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych
Staäy ukäad wyników wyszukiwania w wyszukiwarce
Czynnik zaufania
Ni sze caäkowite koszty posiadania
Wyzwania optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych
Konkurencja
Brak gwarancji
Zmienno è rankingu
Czynniki czasu
Struktura organizacji
Proces optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych
Faza badaþ
Faza planowania i strategii
Faza implementacji
Faza monitorowania
Faza oceny
Faza zarzñdzania
Techniki alternatywne wzglödem optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych
Sponsorowane banery (lub linki)
Marketing tradycyjny
Podsumowanie
20
20
22
22
24
25
25
25
26
27
28
29
31
33
34
35
36
36
36
37
37
2. Elementarne informacje o wyszukiwarkach ..............................................................39
Wyszukiwarki, które liczñ siö obecnie: Google
Yahoo!
Bing
Typy wyszukiwarek i katalogów sieciowych
Wyszukiwarki pierwszorzödne
Wyszukiwarki drugorzödne
40
41
42
43
43
44
3
Wyszukiwarki regionalne
Wyszukiwarki tematyczne (pionowe)
Wyszukiwarki oparte na robotach internetowych
Wyszukiwarki hybrydowe
Metawyszukiwarki
Katalogi sieciowe
Anatomia wyszukiwarki internetowej
Pajñki, roboty, boty indeksujñce i web crawlery
Interfejs wyszukiwania
Indeksowanie przez wyszukiwarki
Rankingi wyszukiwarek
Podsumowanie
44
44
44
45
46
46
47
47
50
51
52
53
3. Najwa niejsze informacje o stronach internetowych ...............................................55
Nazwy domen
Przestrzeþ nazw domen
Kupowanie nazw domen
Opcje usäug hostingowych
Wybór platformy
Typy usäug hostingowych
Indywidualny system zarzñdzania stronñ internetowñ lub oprogramowanie
podmiotów trzecich
Wäasny system zarzñdzania stronñ internetowñ
Korzystanie z darmowego lub päatnego oprogramowania
U yteczno è strony internetowej
Zaäo enia ogólne
Zaäo enia dotyczñce odno ników
Poznaj swoje dane demograficzne
Zapewnij kompatybilno è z przeglñdarkami internetowymi
Korzystaj z nieskomplikowanych ukäadów stron
Korzystaj z inteligentnego formatowania strony
Twórz inteligentne formularze HTML
Optymalizacja prödko ci witryny internetowej
Testuj projekt interfejsu pod kñtem u yteczno ci
Dostöpno è strony internetowej
Podsumowanie
56
56
59
64
64
66
69
69
73
76
76
76
77
78
78
79
79
79
80
80
80
4. Wewn�½trzne czynniki wp ywajéce na pozycj�½ w rankingu ......................................83
Analiza stron z wynikami wyszukiwania
Czynniki na stronie wpäywajñce na pozycjö w rankingu
Säowa kluczowe w znaczniku <title>
Säowa kluczowe w adresie URL strony
Säowa kluczowe w tre ci strony
Säowa kluczowe w opisowym znaczniku <meta>
Säowa kluczowe w znacznikach nagäówków
84
84
84
86
87
88
89
4
_
Spis tre ci
Zagöszczenie säów kluczowych
Wysoka pozycja säów kluczowych
Säowa kluczowe w tek cie kotwic
Linki zewnötrzne wysokiej jako ci
Wiek strony internetowej
Rozmiar strony internetowej
Czynniki lokalizacji wpäywajñce na pozycjö w rankingu
Säowa kluczowe w nazwach domen
Rozmiar lub ilo è tre ci
Rozwa ania dotyczñce linków
wie o è stron internetowych
Skäadanie wszystkiego w jednñ caäo è
Uruchomienie skryptu
Finalny raport HTML
Podsumowanie
90
90
91
93
94
94
96
96
97
99
101
101
101
102
103
5. Zewn�½trzne czynniki wp ywajéce na pozycj�½ w rankingu ...................................... 105
Linki zewnötrzne
Poznaj osoby polecajñce
Jako è i liczba linków zewnötrznych
Nieczynne linki zewnötrzne
Obsäuga linków nieczynnych
Wzory zachowaþ u ytkowników
Analiza interfejsu zapytaþ wyszukiwarek
Narzödzie Google Analytics
Pasek narzödzi Google Toolbar
Nauki päynñce z zachowania u ytkowników
Wydajno è strony internetowej i jej wiek
Wydajno è strony internetowej
Wiek strony internetowej
Podsumowanie
105
106
108
112
112
113
114
115
116
117
117
117
119
119
6. Monitorowanie statystyk sieciowych ........................................................................121
Logi serwerów sieciowych i ich formaty
Format NCSA Common
Format NCSA Combined
Format NCSA Combined w serwerze Apache
Konwersja formatu IIS W3C na NCSA Combined
Wyszukiwanie w logach sieciowych ladów robota indeksujñcego
Popularne narzödzia do analizy statystyk stron internetowych
Korzystanie z narzödzia WebLog Expert
Liczba u ytkowników odwiedzajñcych stronö
Liczba unikalnych odwiedzajñcych a liczba caäkowita odwiedzajñcych
Liczba trafieþ
Liczba wy wietleþ strony
121
122
123
123
124
124
124
126
126
126
127
127
Spis tre ci
_
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin