iOS Tajniki SDK Biblioteka przydatnych narzedzi.pdf

(700 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: iOS Components and Frameworks: Understanding the Advanced Features of the iOS SDK
Tłumaczenie: Krzysztof Rychlicki-Kicior
ISBN: 978-83-246-9182-1
Authorized translation from the English language edition, entitled:
IOS COMPONENTS AND FRAMEWORKS: UNDERSTANDING
THE ADVANCED FEATURES OF THE IOS SDK; ISBN 0321856716;
by Kyle Richter; and by Joe Keeley; published by Pearson Education, Inc,
publishing as Addison Wesley.
Copyright © 2014 Pearson Education, Inc.
All rights reserved. No part of this book may by reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from Pearson Education, Inc.
Polish language edition published by HELION S.A. Copyright © 2014.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi
bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie bierze jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za
związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION
nie ponosi również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/iostaj.zip
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/iostaj
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
S owo wst pne ..................................................................17
Przedmowa ........................................................................19
O autorach ........................................................................27
Rozdzia 1. UIKit Dynamics ..................................................................29
Przyk adowa aplikacja ....................................................................29
Wprowadzenie do UIKit Dynamics ...................................................30
Implementacja mechanizmów UIKit Dynamics .................................31
Grawitacja ...............................................................................32
Kolizje .....................................................................................33
Powi zania ..............................................................................35
Spr ynowanie ........................................................................36
Przyci ganie ............................................................................37
Si y odpychania .......................................................................37
W a ciwo ci elementu ..............................................................39
UIDynamicAnimator i UIDynamicAnimatorDelegate pod lup .............41
Podsumowanie .............................................................................41
wiczenia .....................................................................................42
Rozdzia 2. Core Location, MapKit i wirtualne granice ..........................43
Przyk adowa aplikacja ....................................................................43
Uzyskiwanie po o enia u ytkownika ................................................44
Wymagania i uprawnienia .........................................................44
Sprawdzanie dost pno ci us ug ................................................48
Rozpocz cie pobierania informacji o po o eniu ...........................48
Parsowanie i interpretacja danych po o enia ..............................50
Powiadomienia o istotnych zmianach .........................................52
Stosowanie plików GPX do testowania lokalizacji ........................52
Wy wietlanie map .........................................................................53
Uk ady wspó rz dnych ..............................................................53
Konfiguracja MKMapKit ............................................................54
Reagowanie na zachowania u ytkownika ....................................56
Kup książkę
Poleć książkę
6
iOS. Tajniki SDK. Biblioteka przydatnych narz dzi
Adnotacje i warstwy .......................................................................56
Dodawanie adnotacji ................................................................57
Wy wietlanie standardowych i specyficznych widoków adnotacji ...59
Przeci galne widoki adnotacji ....................................................62
Praca z warstwami mapy ..........................................................63
Geokodowanie i odwrotne geokodowanie ........................................65
Geokodowanie adresu ..............................................................65
Odwrotne geokodowanie po o enia ............................................68
Wirtualne granice ..........................................................................71
Weryfikacja mo liwo ci w zakresie monitorowania obszaru ..........71
Okre lanie granic .....................................................................72
Monitorowanie zmian ...............................................................72
Wyznaczanie tras ..........................................................................74
Podsumowanie .............................................................................79
wiczenia .....................................................................................79
Rozdzia 3. Tablice wyników ................................................................81
Uderz kaktus ................................................................................81
Wy wietlanie kaktusa ...............................................................83
Interakcja z kaktusami .............................................................85
Wy wietlanie liczby y i wyniku .................................................87
Wstrzymywanie i wznawianie .....................................................89
Uwagi ko cowe ........................................................................90
iTunes Connect .............................................................................90
Mened er Game Center .................................................................94
Uwierzytelnianie ............................................................................95
Typowe b dy zwi zane z uwierzytelnianiem ................................96
Uwierzytelnianie w iOS 6 ..........................................................97
Wysy anie wyników ........................................................................99
Dodawanie wyników do gry Whack-a-Cac ..................................102
Wy wietlanie list wyników .......................................................104
Wyzwania ..............................................................................106
Co dalej z tablicami wyników? .................................................108
Podsumowanie ...........................................................................109
wiczenia ...................................................................................109
Rozdzia 4. Osi gni cia ......................................................................111
iTunes Connect ...........................................................................111
Wy wietlanie informacji o osi gni ciach ........................................114
Mened er Game Center i uwierzytelnianie .....................................115
Pami podr czna osi gni ........................................................115
Zg aszanie osi gni ...................................................................117
Dodawanie haków osi gni
........................................................119
Banery z powiadomieniami ...........................................................120
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
Wyzwania ...................................................................................120
Dodawanie osi gni do gry .........................................................123
Uko czone i nieuko czone osi gni cia ....................................124
Osi gni cia cz ciowe ...........................................................125
Osi gni cia zdobywane na przestrzeni wielu sesji .....................127
Grupowanie osi gni i przechowywanie ich dok adno ci ..........127
Osi gni cia z wykorzystaniem zegarów ....................................128
Resetowanie osi gni ................................................................129
Co jeszcze mo na osi gn ? ........................................................130
Podsumowanie ...........................................................................132
wiczenia ...................................................................................132
7
Rozdzia 5. Ksi ka adresowa ............................................................133
Czemu obs uga ksi ki adresowej jest istotna? .............................133
Ograniczenia zwi zane ze stosowaniem ksi ki adresowej ..............134
Wprowadzenie do przyk adowej aplikacji ........................................134
Dodanie obs ugi ksi ki adresowej ...............................................135
Wczytywanie danych z ksi ki adresowej ..................................137
Odczytywanie wielowarto ci z ksi ki adresowej .......................139
Etykiety w ksi ce adresowej ..................................................139
Obs uga adresów ...................................................................140
Interfejs graficzny ksi ki adresowej .............................................141
Kontrolka wyboru kontaktów ...................................................142
Tworzenie kontaktów z poziomu kodu ...........................................147
Podsumowanie ...........................................................................148
wiczenia ...................................................................................149
Rozdzia 6. Obs uga bibliotek muzyki ..................................................151
Wprowadzenie do przyk adowej aplikacji ........................................151
Tworzenie silnika odtwarzania ......................................................152
Rejestrowanie powiadomie odtwarzania .................................153
Kontrolki u ytkownika .............................................................154
Obs uga zmiany stanu ............................................................156
Czas trwania a zegary .............................................................160
Tryb losowy i powtarzanie .......................................................161
Media Picker — kontrolka wyboru multimediów .............................162
R czny wybór piosenek ................................................................164
Odtwarzanie losowo wybranej piosenki ....................................164
Wyszukiwanie piosenek w oparciu o predykaty .........................166
Podsumowanie ...........................................................................167
wiczenia ...................................................................................168
Rozdzia 7. Obs uga i parsowanie formatu JSON ..................................169
JSON .........................................................................................169
Korzy ci wynikaj ce ze stosowania formatu JSON .....................170
Zasoby JSON .........................................................................170
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin