Techniki sprzedazy towarow i uslug.pdf
(
602 KB
)
Pobierz
Magdalena D
ą
browska
Techniki sprzedaży towarów i usług
wydanie 1.
ISBN 978-83-255-0170-9
Autor: Magdalena Dąbrowska
Redakcja: Joanna Tyszkiewicz
© Wydawnictwo C. H. Beck 2008
Wydawnictwo C. H. Beck Sp. z o.o.
ul. Matuszewska 14 bud. 45C
03-876 Warszawa
tel. 022 31 12 222, faks 022 33 77 601
e-mail: dz.handlowy@beck.pl
Skład i łamanie: Wydawnictwo C. H. Beck
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Rady zawarte w niniejszej publikacji wyrażają punkt widzenia Autorów.
Kup książkę
Spis treści
Wykaz piktogramów .........................................................................................................
1. Budowanie pozytywnego wizerunku
...............................................................
1.1. Pierwsze wrażenie ................................................................................................
1.2. Zasada efektu pierwszego wrażenia .............................................................
2. Przygotowanie do rozmowy handlowej
..........................................................
3. Przejście od cech do korzyści oferty
..................................................................
3.1. Przedstawienie klientowi korzyści ..................................................................
4. Pytania jako najważniejszy element rozmowy handlowej
....................
5. Aktywne słuchanie
.....................................................................................................
6. Radzenie sobie z oporem klienta
........................................................................
6.1. Czym jest obiekcja? ............................................................................................
6.2. Propozycje radzenia sobie z obiekcjami klienta ........................................
7. Inne techniki sprzedaży stosowane podczas rozmów handlowych
z klientami
.....................................................................................................................
7.1. Technika zdartej płyty ........................................................................................
8. Etapy wizyty handlowej
...........................................................................................
8.1. Przygotowanie ......................................................................................................
8.2. Etap 1 — Otwarcie rozmowy ..........................................................................
8.3. Etap 2 — Analiza potrzeb klienta ...................................................................
8.4. Etap 3 — Przedstawienie oferty i korzyści ..................................................
8.5. Etap 4 — Przełamywanie obiekcji ..................................................................
8.6. Etap 5 — Finalizacja rozmowy handlowej ...................................................
4
6
6
7
8
9
10
12
14
16
16
16
20
20
23
23
23
23
24
24
24
Techniki sprzedaży towarów i usług
z 24
Kup książkę
Wykaz piktogramów
— Zapamiętaj
(ważne informacje, o których należy pamiętać)
— Porada eksperta
(wskazówki autora)
— Przykład
— Ważne
Techniki sprzedaży towarów i usług
z 24
Kup książkę
Towary i usługi sprzedajemy na wolnym rynku już od kilkunastu lat. Po-
czątkowo można było sprzedać wszystko i w każdej ilości. Klienci czekali
na towar, plany sprzedaży realizowane były w 200—300%, a najlepiej wy-
nagradzani byli pracownicy sprzedaży (przedstawiciele handlowi, szefowie
sprzedaży).
Wiele złego dla wizerunku sprzedaży zrobiła sprzedaż akwi-
zycyjna i akwizytorzy,
którzy „wciskali” klientom buble, a później znikali
— była to sprzedaż jednorazowa, a klient czuł się oszukany i bezradny, zaś
na drzwiach wielu firm pojawiły się napisy: „Akwizytorom dziękujemy”,
„Akwizytorom wstęp wzbroniony” etc.
Po kilku latach rynek zaczął się nasycać towarami i oferowanymi usługami.
Klienci stali się bardziej wymagający, sprzedaż stała się trudniejsza. Firmy
zaczęły inwestować w szkolenie handlowców; początkowo wzorce rozmów
z klientami i wizyt handlowych przenoszono bezkrytycznie z Zachodu, za-
kładając, że między Zachodem a Polską nie ma różnic, klienci są tacy
sami, a ich oczekiwania podobne. Założenie takie okazało się niewłaściwe,
zachodnie standardy
nie do końca pasują do polskich realiów. Czerpiąc
z własnych doświadczeń firmy zaczeły we współpracy z konsultantami ze-
wnętrznymi wypracowywać własne standardy i techniki sprzedaży, stop-
niowo przechodząc od modelu jednorazowej sprzedaży klientowi produktu
do zaspokajania potrzeb klienta i budowania z nim relacji biznesowego
partnerstwa.
Techniki sprzedaży towarów i usług
z 24
Kup książkę
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
12 krokow uczciwej sprzedazy.pdf
(1198 KB)
140 sekretow Mistrza Sprzedazy.pdf
(621 KB)
Arcymistrz sprzedazy Jak z dobrego stac sie wybitnym sprzedawca.pdf
(351 KB)
Arcymistrz sprzedazy Wydanie II rozszerzone.pdf
(840 KB)
Between Crisis and Innovation European Policies Through National and Transnational Perspectives.pdf
(1892 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin