Stworz jednorozca Od idei po startup wart miliony.pdf

(682 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje
były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie,
ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz
Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody
wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Magdalena Dragon-Philipczyk
Projekt okładki: Anna Kozłowska
Grafika na okładce: designed by Freepik.com
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/starpi
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-283-0714-8
Copyright © Helion 2016
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
SPIS TRE CI
Wprowadzenie ..................................................................................... 7
Cz
I. Wiedza i praca
....................................................................13
Rozdzia 1. Jednoro ce istniej .......................................................... 13
Nie licz si zasoby, tylko zaradno
Narodziny jednoro ców ...........................................................................................15
yj w przysz o ci .......................................................................................................17
Wpadnij w na óg dzia ania .......................................................................................19
Nie zatrzymuj si na aplikacji ..................................................................................21
Rozwa stworzenie platformy ................................................................................23
Startup to nie zabawa ...............................................................................................25
Rozdzia 2. Motywacja do dzia ania i szukanie problemu ..................... 27
Zdobywanie wiedzy w XXI wieku ............................................................................27
Wzoruj si na innych .................................................................................................29
Zdefiniuj swój problem .............................................................................................37
Dlaczego warto tworzy platformy ........................................................................42
Pora na twój startup musi by dobra idealna ......................................................47
Dobry biznes nie jest z y ...........................................................................................50
To jak stworzy ten model biznesowy? ................................................................63
Rozdzia 3. Nigdy nie uwa aj si za eksperta ...................................... 71
Ucz si na czyich b dach .....................................................................................71
B d w czym autentycznie dobry ........................................................................73
Zatrudniaj swoje s abo ci ........................................................................................75
Co takiego daje wspó za o yciel? ...........................................................................76
Kup książkę
Poleć książkę
Stwórz jednoro ca
Na co trzeba uwa a ................................................................................................ 78
G ówne kompetencje trzymaj w domu ................................................................. 79
Nie musisz tego zna i umie . Ale mo esz .......................................................... 80
Gdzie rozszerza wiedz ? ....................................................................................... 85
Wystarczy si gn
.................................................................................................... 87
Cz
Osi gn
II. Eksperymenty i narz dzia
Rozdzia 4. Jak wygra z konkurencj , czyli marketing mix ................. 91
du o ma ym kosztem ............................................................................ 91
Do kogo skierowa przekaz marketingowy? ....................................................... 93
Czego marketingowiec ci nie zdradzi ................................................................... 95
Narz dzia, narz dzia i jeszcze raz pomiary ......................................................... 97
SEO, czyli pozwól si znale
...............................................................................100
E-mail marketing, czyli z klientem „na ty” ...........................................................111
Referral marketing, czyli „kupi em to i polecam!” ..............................................133
Pozyskiwanie leadów, czyli „sk d wzi
klientów” ...........................................141
Conversion rate optimization, czyli „poprawianie wyniku” ..............................158
O wszystkim i tak zdecyduje cena .......................................................................161
Gospodarka cyfrowa — tu rozpocznij .................................................................169
Rozdzia 5. Wykorzystaj spo eczno
, ale zacznij od siebie ............... 171
Wi cej za mniej ........................................................................................................171
Jak tworzy biznes — nastawienie zaradnego przedsi biorcy ......................173
Spo eczno
w roli twojego pracownika ............................................................183
Czy jeste gotów na skalowanie? ........................................................................195
VC niezb dne w tworzeniu jednoro ca ...............................................................205
Cz
III. Odwaga i skalowanie
Rozdzia 6. Tworzenie jednoro ca ..................................................... 209
Pomówmy o pieni dzach ......................................................................................209
Jednoro ec? Raczej zebra! ...................................................................................216
Ile za ile? ....................................................................................................................221
Istotne formalno ci ................................................................................................224
Co zrobi z pieni dzmi? .........................................................................................228
–4–
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
Od autora. Wystarczy mie racj tylko raz ........................................ 231
Dodatek. Polecane ród a i narz dzia ............................................... 235
Newslettery .............................................................................................................. 235
Informacje, blogi nt. startupów, technologii, trendów ..................................... 236
Blogi dla inwestorów i przedsi biorców ............................................................. 236
Narz dzia marketingowe, SEO, dla startupów .................................................. 237
Zestawy startowe dla przedsi biorców ............................................................. 237
Budowanie linków SEO .......................................................................................... 238
Dodatkowe porady ................................................................................................. 238
Bibliografia ..................................................................................... 239
Cz
Cz
Cz
I. Wiedza i praca ......................................................................................... 239
II. Eksperymenty i narz dzia .................................................................... 242
III. Odwaga i skalowanie ........................................................................... 246
–5–
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin