Tworzenie gier na platforme Android 4.pdf
(
695 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: Practical Android 4 Games Development
Tłumaczenie: Szymon Pietrzak
ISBN: 978-83-246-5087-3
Original edition copyright © 2011 by J. F. DiMarzio.
All rights reserved.
Polish edition copyright © 2013 by Helion S.A.
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również
żadnej
odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/twgian
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/twgian.zip
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Przedmowa .................................................................................................11
O autorze ....................................................................................................13
O recenzentach ...........................................................................................14
O twórcy grafiki do gier ..............................................................................15
PodziÚkowania ...........................................................................................16
WstÚp .........................................................................................................17
CzÚ Ê I
Rozdziaï 1
Planowanie i tworzenie gier 2D .............................................. 19
Witaj w wiecie gier na platformÚ Android ................................................21
Programowanie gier na platformę Android ...................................................................... 21
Rozpocznij od dobrej historii ............................................................................................... 22
Dlaczego historia jest ważna ......................................................................................... 23
Pisanie własnej historii ................................................................................................... 25
Droga przed Tobą .................................................................................................................. 27
Przygotowanie narzędzi do programowania na platformę Android ............................. 27
Instalacja OpenGL ES .................................................................................................... 29
Wybór wersji platformy Android ........................................................................................ 30
Podsumowanie ....................................................................................................................... 30
Rozdziaï 2
Star Fighter — strzelanka 2D .....................................................................31
Historia gry Star Fighter ....................................................................................................... 31
Z czego składa się gra? .......................................................................................................... 33
Czym jest silnik gry? ....................................................................................................... 34
Czym jest kod specyficzny dla gry? .............................................................................. 35
Silnik gry Star Fighter ..................................................................................................... 38
Kup książkę
Poleć książkę
SPIS TRE¥CI
Utworzenie projektu gry Star Fighter ................................................................................. 38
Podsumowanie ....................................................................................................................... 40
Rozdziaï 3
Naci nij Start: tworzenie menu ...................................................................41
Tworzenie ekranu powitalnego ........................................................................................... 41
Tworzenie czynności ...................................................................................................... 42
Tworzenie obrazu ekranu powitalnego ....................................................................... 47
Praca z plikiem R.java .................................................................................................... 49
Tworzenie pliku szablonu .............................................................................................. 50
Tworzenie efektów rozmycia ........................................................................................ 55
Zarządzanie wątkami gry ............................................................................................... 58
Tworzenie głównego menu .................................................................................................. 63
Dodawanie obrazów przycisków .................................................................................. 63
Ustawianie szablonów .................................................................................................... 65
Podpinanie przycisków .................................................................................................. 67
Dodawanie listenerów onClickListeners ..................................................................... 69
Dodawanie muzyki ................................................................................................................ 70
Tworzenie usługi muzycznej ......................................................................................... 72
Odtwarzanie swojej muzyki .......................................................................................... 77
Podsumowanie ....................................................................................................................... 79
Rozdziaï 4
Wy wietlanie rodowiska ...........................................................................81
Renderowanie tła ................................................................................................................... 81
Tworzenie czynności gry ............................................................................................... 82
Tworzenie renderera ...................................................................................................... 86
Wczytywanie obrazka w OpenGL ................................................................................ 92
Przewijanie tła ............................................................................................................... 101
Dodawanie drugiej warstwy ............................................................................................... 108
Wczytywanie drugiej tekstury .................................................................................... 110
Przewijanie drugiej warstwy ....................................................................................... 111
Praca z macierzami ....................................................................................................... 112
Kończenie metody scrollBackground2() ................................................................... 113
Wyświetlanie gry z szybkością 60 klatek na sekundę ..................................................... 115
Zatrzymywanie pętli gry .............................................................................................. 116
Czyszczenie buforów OpenGL ................................................................................... 118
Modyfikowanie głównego menu ....................................................................................... 119
Podsumowanie ..................................................................................................................... 120
Rozdziaï 5
Tworzenie postaci gracza .........................................................................121
Animowanie sprite’ów ........................................................................................................ 121
Wczytywanie postaci gracza ............................................................................................... 123
Tworzenie tablic mapujących tekstury ...................................................................... 124
Nakładanie tekstury na postać gracza ........................................................................ 128
Dostosowanie pętli gry ................................................................................................. 131
6
Kup książkę
Poleć książkę
SPIS TRE¥CI
Poruszanie postacią ............................................................................................................. 132
Rysowanie domyślnego stanu postaci ........................................................................ 133
Oprogramowanie akcji PLAYER_RELEASE ............................................................ 135
Przesuwanie postaci w lewo ........................................................................................ 137
Wczytywanie odpowiedniego sprite’a ....................................................................... 138
Wczytywanie drugiej ramki animacji ........................................................................ 141
Przesuwanie postaci w prawo ..................................................................................... 144
Wczytywanie animacji przechyłu w prawo ............................................................... 145
Poruszanie postacią gracza przy pomocy zdarzenia dotykowego ................................ 148
Przetwarzanie zdarzenia MotionEvent ...................................................................... 148
Przechwytywanie akcji ACTION_UP i ACTION_DOWN ................................... 151
Dostosowanie opóźnienia FPS ........................................................................................... 153
Podsumowanie ..................................................................................................................... 154
Rozdziaï 6
Dodawanie przeciwników ........................................................................155
Porządkowanie kodu gry .................................................................................................... 155
Tworzenie klasy tekstury .................................................................................................... 156
Tworzenie klasy postaci przeciwnika ................................................................................ 160
Dodawanie nowego arkusza sprite’ów ...................................................................... 160
Tworzenie klasy SFEnemy ........................................................................................... 161
Krzywa Béziera .............................................................................................................. 165
Podsumowanie ..................................................................................................................... 170
Rozdziaï 7
Wyposa enie przeciwników w podstawowÈ sztucznÈ inteligencjÚ ..........171
Przygotowanie przeciwników na wprowadzenie sztucznej inteligencji ...................... 171
Logika tworzenia przeciwników ................................................................................. 173
Inicjalizacja przeciwników .......................................................................................... 175
Wczytywanie arkusza sprite’ów .................................................................................. 177
Przegląd sztucznej inteligencji ........................................................................................... 177
Tworzenie metody moveEnemy() .............................................................................. 178
Tworzenie pętli iterującej po tablicy enemies[ ] ....................................................... 178
Poruszanie każdym z przeciwników przy wykorzystaniu ich logiki ..................... 179
Tworzenie sztucznej inteligencji statku przechwytującego ........................................... 180
Dostosowywanie wierzchołków .................................................................................. 181
Namierzanie pozycji gracza ......................................................................................... 182
Implementowanie ruchu po prostej pochyłej ........................................................... 184
Tworzenie sztucznej inteligencji statku zwiadowczego ................................................. 189
Ustalanie losowego punktu docelowego dla statku zwiadowczego ....................... 190
Ruch po krzywej Béziera .............................................................................................. 191
Tworzenie sztucznej inteligencji statku wojennego ....................................................... 194
Podsumowanie ..................................................................................................................... 195
7
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
Android Programowanie aplikacji Rusz glowa.pdf
(4970 KB)
Android 6 dla programistow Techniki tworzenia aplikacji Wydanie III.pdf
(1110 KB)
Android 2 Tworzenie aplikacji.pdf
(569 KB)
Android Programowanie aplikacji Rusz glowa Wydanie II.pdf
(3075 KB)
Android 3 Tworzenie aplikacji.pdf
(943 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin