Generator Macromedia Flash nastepny krok.pdf
(
572 KB
)
Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOWY ROZDZIA£
SPIS TREŒCI
Generator.
Autor: Daniel Bargie³
ISBN: 83-7197-559-7
Format: B5, stron: 204
Zawiera CD-ROM
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
Nastêpny krok
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Ksi¹¿ka ta na zawsze zmieni Twoje podejœcie do Flasha. Ju¿ nied³ugo bêdziesz tworzyæ
serwisy WWW z dynamicznie generowanymi animacjami SWF na podstawie informacji
zawartych w bazach danych.
Dziêki tej ksi¹¿ce:
Dowiesz siê, czym jest Generator i w jaki sposób dynamicznie generuje animacje
SWF.
Nauczysz siê, jak dodawaæ do Flasha 5 nowe obiekty.
Odkryjesz, jak za pomoc¹ nowych obiektów tworzyæ szablony SWT.
Dowiesz siê, jak -- wykorzystuj¹c technologie ASP i stworzone szablony SWT --
generowaæ dynamicznie animacje SWF w oparciu o dane z baz danych.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOŒCIACH
ZAMÓW CENNIK
"
"
"
"
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Ka¿de z omawianych zagadnieñ jest ilustrowane przyk³adami oraz æwiczeniami, tak
abyœ móg³ w praktyce zapoznaæ siê z now¹ technik¹ tworzenia serwisów WWW.
Co wiêcej, w ostatnim rozdziale tej ksi¹¿ki sprawdzisz swoj¹ wiedzê, wykonuj¹c serwis
ksiêgarni internetowej „Wirtualna Ksiêgarnia”, który w zaawansowany sposób korzysta
z dynamicznie tworzonych animacji SWF oraz bazy danych.
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Wstęp ..................................................................................................................9
Cześć I
Podstawy.......................................................................13
Komponenty Generatora ...................................................................................................16
Podsumowanie ..................................................................................................................17
Rozdział 1. Czym jest Generator? .......................................................................15
Rozdział 2. Instalacja niezbędnego oprogramowania ...........................................19
Komponent Authoring Extensions ....................................................................................19
Komponent Online Server Generatora..............................................................................20
Instalacja serwerów PWS oraz IIS ....................................................................................20
Instalacja Generatora.........................................................................................................22
Podsumowanie ..................................................................................................................25
Rozdział 3. Podstawy ASP .................................................................................27
Co to jest ASP? .................................................................................................................27
Jak działa ASP?.................................................................................................................27
Tworzenie prostych stron ASP..........................................................................................28
Komunikacja skryptu z klientem.......................................................................................32
Spacje ................................................................................................................................33
Wybór języka programowania ..........................................................................................33
Komentarze .......................................................................................................................34
Zmienne.............................................................................................................................34
Procedury ..........................................................................................................................35
Praktyczne skrypty ............................................................................................................37
ASP i formularze.........................................................................................................37
Dostęp do bazy danych ...............................................................................................40
Podsumowanie ..................................................................................................................47
Część II
Budowanie szablonów ....................................................49
Nasz pierwszy szablon ......................................................................................................51
Źródło danych ...................................................................................................................53
Zmienne Generatora..........................................................................................................54
Kontrola obiektów Generatora z poziomu języka ActionScript .......................................56
Podsumowanie ..................................................................................................................57
Rozdział 4. Podstawy.........................................................................................51
2
Generator. Macromedia Flash — następny krok
Rozdział 5. Obiekty Generatora ..........................................................................59
Obiekt Basic Charts...........................................................................................................59
Właściwości obiektu Basic Charts..............................................................................59
Typy wykresów i ich formaty danych ........................................................................65
Obiekty Insert GIF File, Insert JPEG File oraz Insert PNG File.......................................74
Obiekt Insert Symbol ........................................................................................................75
Obiekt Insert Flash Movie.................................................................................................77
Obiekty Insert MP3 File oraz Insert Sound.......................................................................77
Obiekty List, Scrolling List i Ticker .................................................................................79
Obiekt Multipage List .......................................................................................................86
Obiekt Pie Chart ................................................................................................................89
Obiekt Plot.........................................................................................................................91
Obiekt Radio Button..........................................................................................................93
Obiekt Stock Chart ............................................................................................................96
Obiekt Table....................................................................................................................100
Podsumowanie ................................................................................................................103
Rozdział 6. Dynamiczna modyfikacja odnośników..............................................105
Zastępowanie odnośnika .................................................................................................105
Powielanie odnośnika......................................................................................................106
Ustalanie stopnia przezroczystości odnośnika ................................................................108
Ustalanie jasności odnośnika ..........................................................................................108
Ustalanie koloru odnośnika.............................................................................................108
Ustawienie własnych kolorów ........................................................................................109
Transformacje odnośnika ................................................................................................111
Ćwiczenie ........................................................................................................................112
Podsumowanie ................................................................................................................114
Rozdział 7. oródła danych................................................................................115
Format danych.................................................................................................................115
Format Nazwa/Wartość ............................................................................................116
Format Kolumny Nazwa/Wartość ............................................................................116
Znaki specjalne .........................................................................................................117
Określanie koloru......................................................................................................118
Kolumna okna...........................................................................................................118
Jak Generator interpretuje dane ze źródła danych? ..................................................119
Pobieranie danych ze źródeł zewnętrznych ........................................................................119
Pliki tekstowe i proste skrypty wykonywane po stronie serwera .............................119
Korzystanie z danych JDBC/ODBC.........................................................................123
Łączenie się z bazą danych za pomocą skryptów .....................................................125
Podsumowanie ................................................................................................................127
Część III Tworzenie serwisów .....................................................129
Rozdział 8. Publikowanie szablonów.................................................................131
Zakładka Generator okna Publish Settings .....................................................................131
Testowanie, usuwanie błędów oraz publikacja szablonu SWT ......................................133
Przetwarzanie online .......................................................................................................133
Parametry dla komponentu Online ...........................................................................133
Przetwarzanie offline.......................................................................................................134
Opcje komponentu Offline .......................................................................................134
Tworzenie plików za pomocą komponentu Offline Generatora...............................135
Przetwarzanie online a przetwarzanie offline .................................................................136
Składnia HTML dla szablonów Generatora .......................................................................136
Podsumowanie ................................................................................................................138
Spis treści
3
Rozdział 9. Przykładowy projekt — Wirtualna Księgarnia ..................................139
Czego potrzebujemy?......................................................................................................140
Interfejs Dreamweavera ..................................................................................................140
Przygotowanie projektu...................................................................................................143
Tworzenie szablonu DWT ..............................................................................................146
Wstawianie elementów SWF i SWT do szablonu Dreamweavera .................................157
Tworzenie dokumentu index.htm....................................................................................167
Tworzenie dokumentów pobocznych..............................................................................180
Dokument szukaj.asp ................................................................................................181
Dokument SerieWybrane.asp ...................................................................................185
Dodawanie informacji do bazy danych.....................................................................188
Podsumowanie ................................................................................................................189
Zakoþczenie .....................................................................................................191
Dodatki .......................................................................................193
Dodatek A Najwarniejsze polecenia VBScript...................................................195
Dodatek B oródła danych................................................................................201
Rozdział 1.
Generator jest to aplikacja działająca po stronie serwera, która wykorzystując specjal-
ne szablony tworzone we Flashu, generuje na podstawie zewnętrznych źródeł danych
dynamiczne animacje SWF.
Podczas oglądania w sieci WWW animacji Flasha, które zostały statycznie umiesz-
czone na stronach WWW, przeglądarka ładuje z serwera WWW odpowiednie SWF-y.
Chocia Flash udostępnia pewne techniki, które mogą zmieniać zawartość animacji
w zale ności od czynników zewnętrznych, nie dają nam one pełnej kontroli nad
zawartością animacji.
Jeśli razem z serwerem WWW zainstalowano oprogramowanie Generatora, zmienia
on dynamicznie zawartość poszczególnych elementów animacji, zanim ta zostanie
wysłana do przeglądarki internetowej. Przeglądarka za pośrednictwem odpowiedniego
dokumentu HTML nie ąda jednak animacji SWF, ale specjalnego szablonu Genera-
tora (SWT). Szablon ten jest odpowiednio przygotowaną animacją Flasha (o rozsze-
rzeniu
.swt),
zawierającą obiekty Generatora, które mogą ładować grafikę, dźwięk
oraz tekst.
Obiekty te łączą się ze źródłami danych, takimi jak pliki tekstowe, skrypty, bazy danych
lub klasy Javy, i informują Generator o tym, w jaki sposób jego obiekty powinny
zostać wypełnione, czyli innymi słowy, co powinny zawierać. Grafika dla obiektów
Generatora mo e pochodzić bezpośrednio z biblioteki szablonu lub ze specjalnie
stworzonych do tego celu plików (innych szablonów SWT). Dzięki temu nie trzeba
modyfikować samego szablonu, jeśli zajdzie potrzeba umieszczenia w animacji obiektu
graficznego, o którym wcześniej nawet nie pomyśleliśmy. Generator następnie łączy
szablon ze źródłem danych i zwraca gotową animację SWF poprzez serwer WWW do
przeglądarki, ądającej animacji.
W katalogu, w którym zainstalowano Generator 2, znajdziemy katalog
examples,
a w nim
animację
overwiev.swf,
która graficznie ilustruje opisany powy ej proces (rysunek 1.1).
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
100 sposobow na Flash.pdf
(2168 KB)
Adobe Flash CS3 Professional PL Techniki studyjne Oficjalny podrecznik.pdf
(3401 KB)
ActionScript 3 0 Biblia.pdf
(639 KB)
ActionScript 2 0 Od podstaw.pdf
(765 KB)
ActionScript 3 0 dla Adobe Flash CS4 CS4 PL Professional Oficjalny podrecznik.pdf
(1065 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin