Java Praktyczny kurs Wydanie IV.pdf
(
1616 KB
)
Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje
były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie,
ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz
Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody
wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Ewelina Burska
Projekt okładki: Studio Gravite/Olsztyn
Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/pkjav4
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Listingi wykorzystane w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/pkjav4.zip
ISBN: 978-83-246-9663-5
Copyright © Helion 2015
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Wst p .............................................................................................. 5
Rozdzia 1. Podstawy ......................................................................................... 9
Instalacja JDK .................................................................................................................. 9
Instalacja w systemie Windows ................................................................................ 10
Instalacja w systemie Linux ..................................................................................... 11
Przygotowanie do pracy z JDK ................................................................................ 11
Podstawy programowania ............................................................................................... 13
Lekcja 1. Struktura programu, kompilacja i wykonanie ........................................... 13
Lekcja 2. Podstawy obiektowo ci i typy danych ...................................................... 16
Lekcja 3. Komentarze ............................................................................................... 19
Rozdzia 2. Instrukcje j zyka ............................................................................ 23
Zmienne .......................................................................................................................... 23
Lekcja 4. Deklaracje i przypisania ........................................................................... 24
Lekcja 5. Wyprowadzanie danych na ekran ............................................................. 27
Lekcja 6. Operacje na zmiennych ............................................................................. 33
Instrukcje steruj ce ......................................................................................................... 47
Lekcja 7. Instrukcja warunkowa if…else ................................................................. 47
Lekcja 8. Instrukcja switch i operator warunkowy ................................................... 53
Lekcja 9. P tle .......................................................................................................... 59
Lekcja 10. Instrukcje break i continue ...................................................................... 66
Tablice ............................................................................................................................ 74
Lekcja 11. Podstawowe operacje na tablicach .......................................................... 74
Lekcja 12. Tablice wielowymiarowe ........................................................................ 79
Rozdzia 3. Programowanie obiektowe. Cz
I ................................................. 91
Podstawy ........................................................................................................................ 91
Lekcja 13. Klasy, pola i metody ............................................................................... 91
Lekcja 14. Argumenty i przeci anie metod .......................................................... 100
Lekcja 15. Konstruktory ......................................................................................... 110
Dziedziczenie ............................................................................................................... 121
Lekcja 16. Klasy potomne ...................................................................................... 122
Lekcja 17. Specyfikatory dost pu i pakiety ............................................................ 129
Lekcja 18. Przes anianie metod i sk adowe statyczne ............................................ 144
Lekcja 19. Klasy i sk adowe finalne ....................................................................... 156
Kup książkę
Poleć książkę
4
Java. Praktyczny kurs
Rozdzia 4. Wyj tki .......................................................................................... 165
Lekcja 20. Blok try…catch ..................................................................................... 165
Lekcja 21. Wyj tki to obiekty ................................................................................ 173
Lekcja 22. W asne wyj tki ..................................................................................... 182
Rozdzia 5. Programowanie obiektowe. Cz
II .............................................. 195
Polimorfizm .................................................................................................................. 195
Lekcja 23. Konwersje typów i rzutowanie obiektów .............................................. 195
Lekcja 24. Pó ne wi zanie i wywo ywanie metod klas pochodnych ..................... 204
Lekcja 25. Konstruktory oraz klasy abstrakcyjne ................................................... 212
Interfejsy ....................................................................................................................... 222
Lekcja 26. Tworzenie interfejsów .......................................................................... 222
Lekcja 27. Wiele interfejsów .................................................................................. 230
Klasy wewn trzne ........................................................................................................ 238
Lekcja 28. Klasa w klasie ....................................................................................... 238
Lekcja 29. Rodzaje klas wewn trznych i dziedziczenie ......................................... 246
Lekcja 30. Klasy anonimowe i zagnie d one ......................................................... 254
Rozdzia 6. System wej cia-wyj cia ................................................................ 269
Lekcja 31. Standardowe wej cie ............................................................................ 269
Lekcja 32. Standardowe wej cie i wyj cie ............................................................. 279
Lekcja 33. System plików ...................................................................................... 295
Lekcja 34. Operacje na plikach .............................................................................. 306
Rozdzia 7. Kontenery i typy uogólnione .......................................................... 323
Lekcja 35. Kontenery ............................................................................................. 323
Lekcja 36. Typy uogólnione ................................................................................... 336
Rozdzia 8. Aplikacje i aplety ......................................................................... 351
Aplety ........................................................................................................................... 351
Lekcja 37. Podstawy apletów ................................................................................. 351
Lekcja 38. Kroje pisma (fonty) i kolory ................................................................. 358
Lekcja 39. Grafika .................................................................................................. 366
Lekcja 40. D wi ki i obs uga myszy ...................................................................... 376
Aplikacje ...................................................................................................................... 386
Lekcja 41. Tworzenie aplikacji .............................................................................. 386
Lekcja 42. Komponenty ......................................................................................... 402
Skorowidz .................................................................................... 417
Kup książkę
Poleć książkę
Rozdzia 6.
System wej cia-wyj cia
Do pisania aplikacji w Javie niezb dna jest znajomo przynajmniej podstaw systemu
wej cia-wyj cia. Tej tematyce jest po wi cony ten rozdzia . W Javie operacje wej-
cia-wyj cia s wykonywane za pomoc strumieni. Strumie to abstrakcyjny ci g da-
nych, który dzia a — mówi c w uproszczeniu — w taki sposób, e dane wprowadzone
na jednym jego ko cu pojawiaj si na drugim ko cu. Strumienie dziel si na wej ciowe
i wyj ciowe. Strumienie wyj ciowe maj pocz tek w aplikacji i koniec w innym urz -
dzeniu, np. na ekranie czy w pliku, umo liwiaj zatem wyprowadzanie danych z pro-
gramu. Przyk adowo standardowy strumie wyj ciowy jest reprezentowany przez obiekt
System.out
, a wykonanie metody
println
tego obiektu powoduje, e dane domy lnie zo-
staj wys ane na ekran. Strumienie wej ciowe dzia aj odwrotnie: ich pocz tek znajduje
si poza aplikacj (mo e to by np. klawiatura albo plik dyskowy), a koniec w aplikacji,
umo liwiaj zatem wprowadzanie danych. Co wi cej, strumienie umo liwiaj te ko-
munikacj mi dzy obiektami w obr bie jednej aplikacji. W tym rozdziale zostanie
jednak omówiona tylko komunikacja aplikacji ze wiatem zewn trznym.
Lekcja 31. Standardowe wej cie
Opisy podstawowych operacji wyj ciowych, czyli wy wietlania informacji na ekranie
konsoli, pojawi y si ju wielokrotnie; operacje te zostan dok adniej przedstawione
w ramach kolejnej lekcji. Omówienie systemu wej cia-wyj cia rozpoczniemy od wpro-
wadzania danych i standardowego strumienia wej ciowego reprezentowanego przez
obiekt
System.in
. Tej tematyce zostanie po wi cona ca a bie ca lekcja. Zostan w niej
przedstawione informacje, jak odczytywa dane wprowadzane przez u ytkownika
z klawiatury.
Standardowy strumie wej ciowy
Standardowy strumie wej ciowy jest reprezentowany przez obiekt
System.in
, czyli
obiekt
in
zawarty w klasie
System
. Jest to obiekt typu
InputStream
, klasy reprezentu-
j cej strumie wej ciowy. Metody udost pniane przez t klas s zebrane w tabeli 6.1. Jak
wida , nie jest to imponuj cy zestaw, niemniej jest to podstawowa klasa operuj ca na
strumieniu wej ciowym.
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
Ciagle dostarczanie oprogramowania w jezyku Java Najlepsze narzedzia i praktyki wdrazania kodu.pdf
(2771 KB)
Android Aplikacje wielowatkowe Techniki przetwarzania.pdf
(2109 KB)
Head First EJB Edycja polska Rusz glowa.pdf
(1704 KB)
Algorytmy struktury danych i techniki programowania dla programistow Java.pdf
(1654 KB)
Head First Java Edycja polska Rusz glowa.pdf
(2880 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin