Frameworki JavaScript Projektowanie interaktywnych i dynamicznych stron WWW.pdf

(878 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości
lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione.
Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie
książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie
praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi
bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne
naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION
nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe
z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Ewelina Burska
Projekt okładki: Studio Gravite/Olsztyn
Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/frajav
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/frajav.zip
ISBN: 978-83-246-8865-4
Copyright © Helion 2014
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Wst p .............................................................................................. 7
Rozdzia 1. Animacje i wizualne efekty specjalne frameworka CreateJS ............. 11
Animacje i wizualne efekty specjalne frameworka CreateJS — wprowadzenie ............. 11
Typy animacji (efekty przenikania) ....................................................................... 12
Klasy, metody, argumenty, parametry, elementy, w a ciwo ci i opcje
efektów specjalnych ........................................................................................... 14
Rozdzia 2. Animacje i wizualne efekty specjalne biblioteki Dojo Toolkit ............ 47
Animacje i wizualne efekty specjalne biblioteki Dojo Toolkit — wprowadzenie .......... 47
Typy animacji (efekty przenikania) ....................................................................... 48
Klasy, metody, argumenty, parametry, elementy,
w a ciwo ci i opcje efektów specjalnych ........................................................... 48
Rozdzia 3. Animacje i wizualne efekty specjalne biblioteki Script.aculo.us
Web 2.0 ......................................................................................... 75
Animacje i wizualne efekty specjalne biblioteki Script.aculo.us Web 2.0
— wprowadzenie ............................................................................................................ 76
Parametry, metody i w a ciwo ci efektów specjalnych ......................................... 76
Typy animacji (efekty przenikania) ....................................................................... 78
Podstawowe efekty specjalne ................................................................................ 80
Kombinowane efekty specjalne ............................................................................. 88
Pomocnicze efekty specjalne ............................................................................... 102
Tworzenie animacji z wykorzystaniem parametru delay ..................................... 109
Zachowania sortowania (ang. Sortable), przeci gania (ang. Drag)
i upuszczania (ang. Drop) oraz suwaki (ang. Slider) ........................................ 110
Rozdzia 4. Animacje i wizualne efekty specjalne frameworka MooTools .......... 123
Animacje i wizualne efekty specjalne frameworka MooTools — wprowadzenie ........ 123
Typy animacji (efekty przenikania) ..................................................................... 124
Klasy, metody, argumenty, parametry, elementy,
w a ciwo ci, wtyczki i opcje efektów specjalnych ............................................ 126
Klasa Tips ........................................................................................................... 151
Klasa Mask.Fx .................................................................................................... 154
Kup książkę
Poleć książkę
6
Frameworki JavaScript. Projektowanie interaktywnych i dynamicznych stron WWW
Rozdzia 5. Animacje i wizualne efekty specjalne platformy GreenSock
Animation Platform JavaScript (GSAPJS) ....................................... 159
Animacje i wizualne efekty specjalne platformy GSAPJS — wprowadzenie .............. 160
Typy animacji (efekty przenikania) ..................................................................... 160
Klasy, metody, argumenty, parametry, elementy, w a ciwo ci i opcje
efektów specjalnych ......................................................................................... 162
Rozdzia 6. Animacje i wizualne efekty specjalne biblioteki Yahoo!
User Interface (YUI) ..................................................................... 215
Animacje i wizualne efekty specjalne biblioteki Yahoo! User Interface
— wprowadzenie .......................................................................................................... 215
Typy animacji (efekty przenikania) ..................................................................... 216
Klasy, metody, argumenty, parametry, elementy,
w a ciwo ci, atrybuty i opcje efektów specjalnych ............................................ 217
Skorowidz .................................................................................... 237
Kup książkę
Poleć książkę
Wst p
Frameworki, biblioteki i platformy
obiektowego j zyka programowania
JavaScript a tworzenie animowanych
i interaktywnych witryn internetowych
Projektowanie animowanych stron internetowych z wykorzystaniem frameworków,
bibliotek i platform programistycznych skryptowego j zyka programowania JavaScript
jest obecnie standardem powszechnie uznanym i stosowanym przez projektantów i pro-
gramistów stron WWW. Funkcjonalno ci programistyczne frameworków u atwiaj two-
rzenie animowanych, interaktywnych i dynamicznych stron internetowych z wykorzy-
staniem ró nego rodzaju zaawansowanych efektów specjalnych. Te ostatnie z kolei
umo liwiaj budowanie animacji o wysokim stopniu skomplikowania i wielowarstwo-
wej z o ono ci, charakteryzuj cych si szczególn elastyczno ci , p ynno ci i wydaj-
no ci . W zwi zku z powy szym frameworki znajduj szerokie zastosowanie w pro-
cesach projektowania elementów interfejsu u ytkownika, takich jak wid ety (ang.
Widgets),
etykiety (ang.
Tabs),
dymki (ang.
Tooltips),
okna dialogowe (ang.
Dialog win-
dows),
kontrolki (ang.
Controls),
suwaki (ang.
Sliders),
paski stanu lub post pu (ang.
Pro-
gressbars),
przyciski (ang.
Buttons),
systemy nawigacji menu (ang.
Menu),
banery
i rotatory reklamowe (ang.
Banner rotators),
pokazy slajdów (ang.
Slideshows),
galerie
fotografii (ang.
Galleries),
kalendarze (ang.
Calendar)
czy formularze kontaktowe
(ang.
Contact forms).
Ponadto nale y podkre li , e strony WWW zaprojektowane
w oparciu o frameworki s poprawnie wy wietlane przez wi kszo najpopularniejszych
przegl darek internetowych (Firefox, Chrome, Internet Explorer, Opera czy Safari), jak
równie s kompatybilne z najpopularniejszymi przegl darkami uruchamianymi na
systemach operacyjnych urz dze mobilnych (iOS, Android czy Blackberry). W ko cu
nale y doda , e frameworki gwarantuj oszcz dno czasu i wygod w procesach two-
rzenia czy projektowania animowanych witryn WWW.
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin