Java cwiczenia zaawansowane Wydanie II.pdf
(
668 KB
)
Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi
bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich
wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne
naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION
nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Ewelina Burska
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 032 231 22 19, 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie?czjav2
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Kody źródłowe wszystkich opublikowanych listingów można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/czjav2.zip
ISBN: 978-83-246-3497-2
Copyright © Helion 2012
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
WstÚp
Rozdziaï 1. Programowanie wspóïbie ne
WÈtki i klasa Thread
Interfejs Runnable
Przerywanie pracy wÈtku
WÈtki w aplikacjach okienkowych
5
7
7
12
17
20
Rozdziaï 2. Synchronizacja wÈtków
Modyfikacja wspólnych danych
Synchronizacja za pomocÈ sïowa kluczowego synchronized
Nowe mo liwo ci synchronizacji
25
25
28
34
Rozdziaï 3. Programowanie sieciowe
Mechanizm gniazd
Gniazda w Javie
Gniazda serwerowe
43
43
44
51
Rozdziaï 4. Transmisja danych w modelu klient – serwer
Przesyïanie danych w sieci
Serwer wielowÈtkowy
Sterowanie serwerem z konsoli
57
57
70
74
Rozdziaï 5. Aplikacje sieciowe z interfejsem graficznym
Budowa interfejsu
Obsïuga interfejsu i procedury komunikacyjne
Tworzenie serwera
Obsïuga protokoïu komunikacyjnego
85
85
91
102
107
Kup książkę
Poleć książkę
4
Java • mwiczenia zaawansowane
Rozdziaï 6. Wspóïpraca z bazami danych
NawiÈzywanie poïÈczeñ
Wykonywanie zapytañ pobierajÈcych dane
Dodawanie i modyfikacja rekordów
Obsïuga ró nych typów zapytañ
Obsïuga transakcji
117
117
122
133
140
144
Kup książkę
Poleć książkę
3
Programowanie sieciowe
Mechanizm gniazd
Mechanizm gniazd jest znany wiÚkszo ci programistów, jednak dla tych czytelni-
ków, którzy siÚ z nim nie zetknÚli, krótkie wyja nienie.
Gniazda
(ang.
sockets)
jest to mechanizm komunikacyjny, umo liwiajÈcy transmi-
sjÚ danych pomiÚdzy urzÈdzeniami w sieci opartej na protokole IP. Obecnie jest to
mechanizm powszechnie stosowany w komunikacji sieciowej. Gniazda mo na
traktowaÊ jako koñcówki poïÈczeñ znajdujÈce siÚ w komputerach (ogólniej: urzÈ-
dzeniach sieciowych). StÈd te pochodzi nazwa „gniazdo” — czyli co , do czego mo -
na wïo yÊ wtyczkÚ. Oczywi cie w tym przypadku chodzi o wtyczkÚ wirtualnÈ.
Po utworzeniu gniazda mo na u ywaÊ go do komunikacji z innym komputerem
bÈd te urzÈdzeniem sieciowym. Dane wysïane do gniazda bÚdÈ przesyïane do urzÈ-
dzenia, z którym zostaïo nawiÈzane poïÈczenie. Transmisja jest oczywi cie dwukie-
runkowa, zatem dane odsyïane przez odlegïe urzÈdzenie sieciowe mo na rów-
nie odbieraÊ z gniazda. Jest to zatem swego rodzaju punkt komunikacyjny.
Aby poïÈczyÊ siÚ z odlegïym komputerem, niezbÚdne jest okre lenie dwóch warto-
ci. Po pierwsze — jego adresu sieciowego IP, po drugie — numeru portu. Czym jest
numer portu? Otó na ka dym komputerze mo e dziaïaÊ wiele usïug, np. serwer
WWW, poczty czy FTP. Trzeba zatem zakomunikowaÊ, z jakÈ usïugÈ (aplikacjÈ,
procesem) ma nastÈpiÊ poïÈczenie. Numer portu jest wïa nie takim identyfikato-
rem. Liczba dostÚpnych portów jest zale na od rodzaju i wersji systemu opera-
cyjnego. Jednak niezale nie od tego, ile ich oferuje system, dla typowych protokoïów
transmisyjnych TCP i UDP mo na u yÊ co najwy ej 65 535 portów
1
, numerowanych
od 1 do 65 535 (port zerowy nie jest u ywany do transmisji danych). Zatem teoretycznie
1
Wynika to z tego, e w nagïówkach segmentów danych TCP i UDP na numer portu
zarezerwowane jest 16 bitów.
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
Architektura Lean w projektach Agile.pdf
(738 KB)
Architektura oprogramowania w praktyce Wydanie II.pdf
(671 KB)
100 sposobow na Perl.pdf
(276 KB)
Ajax Wzorce projektowe.pdf
(600 KB)
Aplikacje w Delphi Przyklady Wydanie III.pdf
(350 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin