Java_dla_bystrzakow_Wydanie_VII_javby7.pdf
(
2758 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: Java For Dummies, 7th Edition
Tłumaczenie: Wojciech Moch
ISBN: 978-83-283-5989-5
Original English language edition Copyright © 2017 by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.
All rights reserved including the right of reproduction in whole or in part in any form.
This translation published by arrangement with John Wiley & Sons, Inc.
Oryginalne angielskie wydanie © 2017 by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.
Wszelkie prawa, włączając prawo do reprodukcji całości lub części w jakiejkolwiek formie, zarezerwowane.
Tłumaczenie opublikowane na mocy porozumienia z John Wiley & Sons, Inc.
Translation copyright © 2020 by Helion SA
Wiley, the Wiley Publishing logo, For Dummies, Dla Bystrzaków, the Dummies Man logo, Dummies.com,
Making Everything Easier and related trade dress are trademarks or registered trademarks of John Wiley
and Sons, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Used by permission. Java is
a registered trademark of Oracle America, Inc. Android is a registered trademark of Google, Inc. All other
trademarks are the property of their respective owners.
Wiley, the Wiley Publishing logo, For Dummies, Dla Bystrzaków, the Dummies Man logo, Dummies.com,
Making Everything Easier i związana z tym szata graficzna są markami handlowymi John Wiley and Sons,
Inc. i/lub firm stowarzyszonych w Stanach Zjednoczonych i/lub innych krajach. Wykorzystywane na
podstawie licencji. Java jest zastrzeżonym znakiem towarowym Oracle America, Inc. Android jest
zastrzeżonym znakiem towarowym Google, Inc.
Wszystkie pozostałe znaki handlowe są własnością ich właścicieli.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Autor oraz Helion SA dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Helion SA nie ponoszą również
żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://dlabystrzakow.pl/user/opinie/javby7
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Helion SA
ul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
dlabystrzakow@dlabystrzakow.pl
WWW:
http://dlabystrzakow.pl
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
O autorze .........................................................................................15
Podziękowania od autora ..............................................................17
Wprowadzenie ................................................................................19
CZĘŚĆ I: ZACZYNAMY PRACĘ Z JĘZYKIEM JAVA ........................ 25
ROZDZIAŁ 1:
Klasy w C++ ........................................................................27
Co możesz zrobić za pomocą języka Java .............................................................. 28
Dlaczego warto używać języka Java ........................................................................ 29
Informacje historyczne: skąd pochodzi Java ......................................................... 30
Programowanie obiektowe (OOP) ......................................................................... 32
Języki obiektowe ................................................................................................. 32
Obiekty i ich klasy ............................................................................................... 34
Co jest takiego dobrego w języku zorientowanym obiektowo? .................... 35
Lepsze zrozumienie klas i obiektów ................................................................. 37
Co dalej? .................................................................................................................... 39
ROZDZIAŁ 2:
Wszystko o oprogramowaniu .........................................41
Skrócona instrukcja .................................................................................................. 42
Co zainstalować na swoim komputerze? .............................................................. 44
Czym jest kompilator? ........................................................................................ 46
Czym jest wirtualna maszyna Javy? .................................................................. 48
Tworzenie oprogramowania ............................................................................. 54
Czym jest zintegrowane
środowisko
programistyczne? ................................ 56
Spis treści
Kup książkę
5
Poleć książkę
ROZDZIAŁ 3:
Używanie podstawowych elementów .............................59
Mówimy w języku Java ............................................................................................. 60
Gramatyka i typowe nazwy ............................................................................... 60
Słowa w programie w języku Java ..................................................................... 62
Pierwsze czytanie kodu języka Java ........................................................................ 63
Poznawanie prostego programu w języku Java .................................................... 65
Klasa Javy ............................................................................................................. 65
Metody języka Java ............................................................................................. 66
Główna metoda programu ................................................................................ 68
Jak ostatecznie nakazać komputerowi wykonanie jakiejś pracy? ................. 69
Nawiasy klamrowe ............................................................................................. 71
A teraz kilka komentarzy ......................................................................................... 74
Dodawanie komentarzy do kodu ..................................................................... 75
Jaką wymówkę ma Barry? .................................................................................. 78
Wykorzystywanie komentarzy do eksperymentowania z kodem ................ 79
CZĘŚĆ II: PISANIE WŁASNYCH PROGRAMÓW
W JĘZYKU JAVA ........................................................................... 81
ROZDZIAŁ 4:
Jak najlepiej wykorzystać zmienne i ich wartości .......83
Zmieniając zmienną ................................................................................................. 84
Instrukcje przypisania ........................................................................................ 86
Typy wartości, które mogą przyjmować zmienne .......................................... 86
Wyświetlanie tekstu ........................................................................................... 90
Liczby bez części dziesiętnych ........................................................................... 91
Łączenie
deklaracji i inicjowanie zmiennych ................................................... 92
Eksperymentowanie z JShell ................................................................................... 94
Co się stało ze wszystkimi fajnymi efektami wizualnymi? ................................... 96
Atomy — proste typy Javy ....................................................................................... 97
Typ char ............................................................................................................... 98
Typ boolean .......................................................................................................100
Cząsteczki i związki — typy referencyjne .............................................................101
Deklaracja importu ................................................................................................105
Tworzenie nowych wartości przez zastosowanie operatorów .........................107
Inicjalizuj raz, często przypisuj ........................................................................110
Operatory inkrementacji i dekrementacji .....................................................111
Operatory przypisania .....................................................................................115
6
Kup książkę
Java dla bystrzaków
Poleć książkę
ROZDZIAŁ 5:
Kontrolowanie przepływu programu
za pomocą instrukcji podejmowania decyzji .............119
Podejmowanie decyzji (instrukcja if w języku Java) ............................................120
Zgadnij liczbę .....................................................................................................120
Kontrolowanie naciśnięć klawiszy na klawiaturze ........................................121
Tworzenie losowości ........................................................................................124
Instrukcja if ........................................................................................................125
Podwójny znak równości .................................................................................126
Przygotuj się ......................................................................................................126
Wcięcia w instrukcji if .......................................................................................127
Bezelseność w Iflandii ......................................................................................128
Używanie bloków w JShell .....................................................................................130
Tworzenie warunków z porównaniami i operatorami logicznymi ...................131
Porównywanie liczb, porównywanie znaków ................................................131
Porównywanie obiektów .................................................................................132
Importowanie wszystkiego za jednym zamachem .......................................134
Operatory logiczne w języku Java ...................................................................135
Vive les nuls! ......................................................................................................137
(Warunki w nawiasach) ....................................................................................138
Budowanie gniazda ................................................................................................140
Wybór spośród wielu wariantów (instrukcja switch w języku Java) ..................142
Podstawowa instrukcja switch ........................................................................143
Przerwać czy nie przerwać ..............................................................................146
Ciągi znaków w instrukcji switch .....................................................................148
ROZDZIAŁ 6:
Sterowanie przepływem programu
za pomocą pętli ..............................................................151
Wielokrotne powtarzanie instrukcji (instrukcje while w języku Java) ...............152
Powtarzanie określoną liczbę razy (instrukcja for w języku Java) .....................155
Anatomia instrukcji for ....................................................................................157
Światowa
premiera piosenki „Al’s All Wet” ....................................................159
Powtarzaj, aż uzyskasz to, czego chcesz (instrukcje do w języku Java) ............162
Odczyt pojedynczego znaku ............................................................................165
Obsługa plików w Javie ....................................................................................166
Deklaracje zmiennych i bloki ...........................................................................167
Spis treści
Kup książkę
7
Poleć książkę
Plik z chomika:
Maggia
Inne pliki z tego folderu:
Rosyjski_dla_bystrzakow_rosyby.pdf
(1134 KB)
Zwyciezyc znaczy przezyc 20 lat pozniej.pdf
(1346 KB)
Filozofia_dla_bystrzakow_filobv.pdf
(2183 KB)
Tworzenie_biznesplanu_dla_bystrzakow_biznby.pdf
(391 KB)
Grillowanie dla bystrzakow Wydanie II.pdf
(398 KB)
Inne foldery tego chomika:
__Książki
• e-booki (całe) !!!
2013
35 Jasmuheen
Aforyzmy, przysłowia, powiedzonka
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin