INSTRUKCJA PS2.doc

(1037 KB) Pobierz

Zapraszam do szczegółowej lektury instrukcji… dotyczącej przeróbki FreeMcboot do twojej ulubionej konsoli.
(przytrzymaj Ctrl i kliknij na wybrany element spisu treści, aby przejść w dane miejsce)
SPIS TREŚCI:
1. Wypalanie gier na nośnik DVD.
2. Wypalanie nośników CD na DVD.
3. Uruchamianie wcześniej przygotowanej gry.
4. Odtwarzacz multimedialny.
5. Opcja Dysk Twardy.
6. Menadżer Plików.
7. Zmiana PAL->NTSC, NTSC->PAL.
8. Gry CD przez USB.

1. Wypalanie gier na nośnik DVD. (Zalecana marka- Verbatim… …wszystkie nośniki typu TDK, Panasonic, Sony, lub gorsze… mogą zawiesić konsolę podczas gry)
UWAGA!!!
Program ESR ani FreeMCBoot nie bootuje płyt CD!!!- Bez obaw. Informacja jak uruchamiać CD w dalszej części instrukcjiJ

Aby utworzyć grę w formacie DVD-VIDEO musimy posiadać obraz gry PS2. Taki obraz można utworzyć przy pomocy programu ImgBurn. (obraz musi być w formacie ISO 9660 Mode1/2048)

1) Wkładamy płytkę z grą do napędu i klikamy
http://img201.imageshack.us/img201/5435/utworzobrazfo0.jpg
2)Wybieramy miejsce zapisu
http://img167.imageshack.us/img167/9086/zapiszow9.jpg
3)Klikamy i rozpoczynamy tworzenie obrazu
http://img407.imageshack.us/img407/3337/utworzrh2.jpg
W przypadku gdy mamy obraz sciągnięty z internetu a jest on w formacie innym niż ISO musimy go przekonwenterować najlepiej programem UltraISO.
1)Klikamy 'Tools'
2)'Convert...'
3)Wybieram obraz wejściowy (Input Image Filename)
4)Klikamy „Convert”
Po utworzeniu obrazu ISO sprawdzamy czy jest on w formacie dla PS2 uruchamiając go w programie UltraISO(w okienku zamiast DVD-Video powinno być PS2 DVD albo PS2 DISC).
http://img233.imageshack.us/img233/2625/imageuc7.jpg
1)Teraz uruchamiamy program ESRDiscPatcher
http://img175.imageshack.us/img175/4256/esrdiscpatchergm5.jpg
2)Klikamy 'PATCH' i wybieramy nasz obraz ISO. Powinno wyskoczyć, że obraz został spatchowany.
http://img175.imageshack.us/img175/1360/esrta8.jpg
3)Powstały obraz otwieramy w UltraISO i naszym oczom powinno ukazać się:
http://img530.imageshack.us/img530/7604/zrobionelg7.jpg 

Teraz nagrywanie obrazu:
1)Uruchamiamy ImgBurn
2)Klikamy
3)Wybieramy nasz plik ISO
http://img88.imageshack.us/img88/1040/sorce2rs7.jpg
4)Naszym oczom powinno ukazać się
http://img88.imageshack.us/img88/8444/dvdnn9.jpg
5)Wybieramy prędkość nagrywania 4x
6)Klikamy
http://img136.imageshack.us/img136/5103/zapisz2fg4.jpg
I możemy cieszyć się super nagraną gra działającą w programie ESR.

WAŻNE
1)Obraz musi być w formacie ISO Mode1/2048
2)Nagrywamy z prędkością 4x-8x (zalecane jest 4x)
3)Nagrywamy na płytkach DVD+/-R nie RW jak najlepszej jakości (VERBATIM, TDK)
4)Jeżeli posiadamy grę na CD musimy ją przerobić na DVD ręcznie lub programem DVD Scan czy Console Media Patcher… Patrz poniżej…

2. Wypalanie nośników CD na DVD.
Na samym początku należy przekopiować z płyty wszystkie znajdujące się na niej pliki. Do tego celu mogę polecić dwa programy:
PROGRAM I:
ISO Buster (Win9x/NT) (testowane na wersji 1.6)
1) Otwieramy nasz program Powinno pojawić się nasze "drzewko" całej sesji, a po prawej "zestaw plików".
2.) Klikamy na zakładkę z LBA w prawym okienku. Wszystkie pliki powinny teraz zostać posortowane względem najniższej wartości LBA.
3.) Klikamy w lewym oknie na czerwony kwadracik z napisem iso prawym przyciskiem myszy. Najeżdżamy i klikamy na "Directory tree and file information/List tree-info (in Edit Window)/LBA, Relative Path". Pojawi się nowe okienko. Zapisujemy naszą listę w *.txt

4.) Zaznaczamy wszystkie pliki w iso i klikamy na nie prawym przyciskiem myszy. Wybieramy "Extract objects".

Wybieramy miejsce, do którego program przekopiuje wszystkie pliki z płyty (jeśli pojawią się nam błędy odczytu ignorujemy wszystkie).

PROGRAM II:
Apache2 (Win9x/NT) (testowane na wersji 48134)
1.) Otwieramy nasz program i wybieramy napęd z grą, którą chcemy skopiować.
2.) Klikamy na etykietę płyty prawym przyciskiem myszy.
3.) Interesuje nas opcja "Create Filelist" (może trochę potrwać).

4.) Zaznaczamy wszystkie pliki. Klikamy ppm i wybieramy opcję "Extract".

Media-Check
Część gier (nie wszystkie) sprawdza rodzaj nośnika, na którym jest nagrana gra. Czym to sprawdzić i jak się tego pozbyć (zmienić)? Poniżej podałem kilka sposobów, warto jednak zaznaczyć iż modyfikacja tych wpisów może zakończyć się "uszkodzeniem" danego pliku. Dobrze zawsze zrobić jego kopię. W razie gdyby nasz RIP gry "nie wystartował", ponawiamy całą operację (w przypadku kiedy ponownie media check nie zostanie poprawnie usunięty, próbujemy inną, nowszą wersją programu).
Zdecydowana większość gier posiada takie "checki" (starsze gry rzadziej, nowe wszystkie).

DVD Scan (Win9x/NT) (testowane na wersji 3.7 build 151004)
1.) Otwieramy nasz program i zaznaczamy opcję DVD.
2.) Klikamy na "Options". Zaznaczamy "yes" przy "auto-media checks".

3.) Wybieramy plik, który chcemy przeskanować. Najczęściej jest to plik licencyjny, czasem IOPRP lub jakiś inny *.img czy *.elf. Musimy "zatroszczyć się" o wszystkie.

4.) Jeśli zostanie znalezione które kolwiek z zabezpieczeń, DVD Scan automatycznie zmieni media check.


Console Media Patcher (Win9x/NT) (testowane na wersji 1.1)
1.) Otwieramy nasz program i zaznaczamy opcję DVD.
2.) Klikamy w "Open File(s)" i wybieramy plik, który chcemy przeskanować. Najczęściej jest to plik licencyjny, czasem IOPRP lub jakiś inny *.img czy *.elf. Musimy "zatroszczyć się" o wszystkie.
3.) Progs automatycznie przeskanuje cały plik i zmieni media-check.

Sonix opracował naprawdę świetne programy, które oszczędzają nam "gimnastyki hexadecymalnej".
Alternatywne programy jakie znam to PPS Plex (tak, służy nie tylko demultipleksacji/multipleksacji, narzędzie DVD Check Scan) i płatny IDA Pro. W obu przypadkach po wykryciu możliwych "sprawdzań" musimy otwierać plik w hex edytorze zastępując "02" na "01" pod wskazanym offsetem. Pracochłonne i często nieskuteczne, dawniej jedyna możliwość.

Nero Burning Rom (Win9x/NT; Linux) (testowane na wersji 6.6.0.6)
1.) Otwieramy program i zamykamy kreatora, który się zaraz wyświetli
2.) Wybieramy naszą nagrywarkę (lub jeśli chcemy utworzyć obraz "Image Recoreder") i wybieramy z "Menu/File/New"
3.) Wybieramy typ kompilacji DVD-ROM (UDF/ISO)
4.) Przechodzimy na zakładkę "Multisession". Zaznaczamy "No Multisession"

5.) Przechodzimy na zakładkę "ISO". "Data Mode powinna być niepodświetlona i ustawiona na Mode 1". Ustawiamy teraz:
- "File System: ISO 9660"
- "File Name Lenght (ISO): Max of 11 = 8 + 3 chars (Level 1)"
- "Character Set (ISO): ISO 9660 (Standard ISO CD-ROM)
"Relax restrictions:
- Allow path deph of more than 8 directories powinna być zaznaczona
- Allow more than 255 characters in path powinna być zaznaczona
- Do not add the ';1' ISO file version extension" powinna być nie zaznaczona
- "Relax restrictions:/ Allow more than 64 characters for Joliet names" powinna być nie podświetlona.
6.) Przechodzimy na zakładkę "UDF". Ustawiamy na "Physical Partition" i "UDF 1.02". "Force DVD-Video compatybility mode (required for Xbox TM) powinna być nie zaznaczona.
7.) Przechodzimy na zakładkę "Burn" i ustawiamy prędkosć zapisu na x2-x4. Klikamy na "New".
8.) Przeciągamy interesujące nas pliki do programu i klikamy na ikonkę z zapałką :]
9.) Kiedy proces zapisu się rozpocznie zwróćmy jeszcze uwagę na małe "okienko" poniżej paska bufora. Dla własnego dobra zaznaczmy "Verify data"... po chwili uzyskamy gotową płytę.

CD/DVD-ROM Generator (Win9x/NT) (testowane na wersji 2.00)
1.) Otwieramy CDVDGen. Pierwsze co czynimy po uruchomieniu programu, to wybór dwóch opcji: "Create new project" lub "Open project". Nas interesuje oczywiście nowy. Klikamy "ok" i stajemy przed kolejnym wyborem: "CD-ROM Master Disc", "DVD-ROM Master Disc" i "DVD-ROM Master (Dual Layer) Disc". Wybór pada na "DVD-ROM Master Disc".

2.) Metodą drag&drop przeciągamy pliki do naszej kompilacji starając się im przydzielić taką samą kolejność jak na CD (oczywiście nie chodzi mi o LBA bo tego dokładnie się nie da zrobić. PVD na DVD zaczyna sie od ~300/700 sektora, a nie 23 jak na CD). Na samym końcu tworzymy Dummy File'a. Po co? Otóż ten soft jest tak skonstruowany, iż nie zgadza się na kompilację "zajmującą" poniżej 600 000 sectorów. Ile to "jest w Byte'ach"? Około 1.2GB (ewentualnie ustawiamy LBA pierwszego pliku na 600 000).
3.) Przechodzimy na zakładkę "Volume". W polu "Disc Name" wpisujemy np. SLUS-12345.

4.) W polu "Producer Name" wpisujemy... cokolwiek.
5.) W polu "License Area" wybieramy region, z którego jest nasza gra:
      NTSC-JAP -> Japan
      NTSC-US -> America
      PAL -> Europ
6.) Reszta pól może pozostać czysta.
7.) Jeśli przeciągnęliśmy pliki "nie po kolei" w zakładce "Layout" możemy je posortować. Nie wolno nam zmieniać LBA poprzez opcję "Location" (prawy przycisk myszy na pliku) bez uprzedniego posortowania plików [!]. Posługujemy się tylko i wyłącznie opcją "Move select/insert". Jeśli zapomnimy o tej zasadzie, przy którejś zmianie LBA może okazać się, że pod tym adresem nie ma już miejsca, ponieważ jest zajęte przez inny plik.

8.) Kiedy się z tym uporamy zapisujemy nasz projekt: "File/Save as" -> nazwa.ccz
9.) Klikamy na "Rec". Program poprosi nas o zapisanie *.iml/*.ims. Tak też czynimy. Jeśli dostaniemy komunikat "ASPI failed" należy zainstalować forceASPI (testowane na wersji 1.7).

Na tym etapie się na chwilę zatrzymajmy. Program, z którego korzystamy, przeznaczony jest developerom i sygnowany przez samo $ony. W związku z tym nie ma "zwykłej" nagrywarki, którą by ten program obsługiwał (teoretycznie, ale o tym później). W grę wchodzi tylko kilka modeli, które kosztują bajońskie sumy, a przeznaczone są tylko i wyłącznie authoringowi (do wersji 1.50). Zapewne żaden z nas nie ma takiej w swoim kompie... I co teraz? Są trzy metody nagrania takiej płyty.
10a.) Pierwsza i najbardziej zawodna to specjalny patch dla exe'ka programu. Dzięki niemu nasz CDVDGen zgodzi się wypalić na jednej z poniższych nagrywarek:
- NEC ND-1100A
- NEC ND-1300A
- NEC ND-2500A
- NEC ND-2510A
- NEC ND-3500AG
- Pioneer DVR-105
- Pioneer DVR-106D
- Pioneer DVR-107D
- Pioneer DVR-108
- Pioneer DVR-303
Jeśli korzystamy z wersji 2.00, program obsługuje następujące nagrywarki (for General):
- Pioneer DVR-S303
- Pioneer DVR-A04-J (DVR-104)
- Pioneer DVR-A05-J (DVR-105)
- Pioneer DVR-A07-J (DVR-107D)
- Hoei Sangyo DSR-4000dp-5 (wymagany DPM88)
- Hoei Sangyo DSR-4000dp-10 (wymagany DPM88)
Wystarczy kliknąć na "Rec" a program utworzy obraz, który po chwili wypali. Dlaczego zatem ta metoda jest najbardziej zawodna? Program ten nie posiada żadnej ochrony przeciw spadkowi bufora. Podczas nagrywania załączył mi się wygaszacz ekranu co zaowocowało... "burn failed". Cóż, płyta do śmietnika.

10b.) Druga metoda to użycie, któregokolwiek z programów konwertujących *.iml na *.iso (np. Iml2DVD (Win9x/NT)). Ważne by nie "naruszać" miejsca, w którym były przechowywane pliki z gry. Samo *.iml nie stanowi obrazu (co jest logiczne ~xxxKB), a jedynie wytyczne dla programu jak utworzyć obraz. Należy pamiętać również, iż jeśli obraz przekracza 3.9GB należy dokonać tej operacji na partycji z systemem plików NTFS. Ostatnia moja uwaga jest taka, że zdarzają się wtopy tego typu programom i tworzą "puste iso". Jak to sprawdzić? np. jakimkolwiek Hex Edytorem.
10c.) Ostatnią i najlepszą moim zdaniem metodą jest "export image".

CDVDGen zapisze obraz w postaci *.000/*.001/*.002/*.003/.../*.lst. Co z tym zrobić? Pliki te stanowią zwyczajne iso, tyle że podzielone na kawałki. Należy je tylko połączyć w jedną całość, a nazwę zmienić na *.iso. Czym? z cmd lub np. za pomocą A.F.7 Merge (Win9x/NT) (testowane na wersji 1.4).
Nie wolno nam łączyć plików wraz z lst. *.lst jest czymś w rodzaju arkusza dyrektyw i nonsensem wydaje się go łączyć z pozostałymi plikami.
[SYS]
VERSION=1.00
MEDIA=DVD
TARGET=PS2
DISCVERSION=1.00
DATE=2005/06/05-23:57:09
[/SYS]

[CUE]
DISCNAME="SCES-99999 "
PRODUCER="BERION - The Elder Player "
COPYRIGHT="Zdzisiek z bramy obok ;] "
CREATIONDATE=20050605
PSTYPE=2
DISCCODE=01
[/CUE]

[LST]
600000
Wolumin:nazwa obrazu.000
Wolumin:nazwa obrazu.001
[/LST]

11.) Powstałe *.iso PATCHUJEMY i wypalamy na nośniku DVD co jest opisane w punkcie 1. Wypalanie gier na nośnik DVD.

3. Uruchamianie wcześniej przygotowanej gry.

Najprościej rzecz ujmując procedura startowa wygląda następująco(najpewniejsza i najbezpieczniejsza- w odróżnieniu od automatycznego startu). Powinno się ją stosować bezwzględnie w wypisanej kolejności:

1. Uruchamiamy konsolę z wcześniej umieszczoną kartą pamięci.
2. Wybieramy opcję z MENU GŁÓWNEGO: „Uruchom Grę”.
3. Program powinien uruchomić się błyskawicznie po czym klikamy w nim na: Launch CDVD.
4. Dopiero teraz umieszczamy płytę DVD w konsoli.
5. Czekamy kilka sekund i cieszymy się działającą kopią zapasowąJ

ESR- GUI- opis programu.
Pomimo dziwnej nazwy ;] jest to ESR beta r9b, tyle że z przyjaznym dla początkującego użytkownika gui.


Po uruchomieniu programu przywita nas bardzo ładne GUI. ;) Po menu programu poruszamy się lewo-prawo (górny panel) i góra-dół (dolny panel). "Iks" i "kółko" zaznaczają checkbox'y. Start uruchamia podświetloną opcję na górnym panelu.
Opis opcji na górnym panelu:
Launch DVD
Uruchamia płytę DVD w napędzie z wybranymi opcjami (o których za chwilę). Płyta oczywiście musi być spatchowana (zawierać DVD-Video).
Launch APP
Uruchamia program na karcie pamięci z obsługą DVDV. Szczegóły w opisie wersji tekstowej MCard.
Launch OSDSYS
Uruchamia PS2 Browser.

Opis dodatkowych opcji (checkbox):
Disable ESR after first IOP Reset
ESR przestaje działać po stronie EE co jest jednoznaczne z faktem usunięcia jego po następnym resecie IOP.
Use Synchronous Mode
Załącza tryb synchroniczny (nie opuszcza funkcji czytającej, dopóki wszystko nie zostanie przeczytane). ESR zajmie wtedy minimalną możliwą ilość pamięci (około 3.5kB). Dla IOPRP270 i wyższych odczyt będzie w pełni asynchroniczny (czyli taki jaki powinien), ale dla niektórych IOPRP254-IOPRP270 i dla wszystkich poniżej IOPRP254 będzie synchroniczny (bez tego te gry w ogóle by nie działały, bowiem ta wersja ESR nie zawiera w ogóle kodu odpowiedzialnego za asynchroniczne czytanie na tych starych modułach.
Wszystko wtedy działa znacznie wolniej, a FMV potrafią poważnie klatkować. Używać tylko w przypadku problemów z grami.
Spoof Media Type
Zaznaczenie tej opcji sprawia, że ESR będzie do strony IOP zwracał informacje o włożonej płycie CD. Opcja niezbędna przy grach przeniesionych z CD na DVD - o ile oczywiście te nie były wcześniej patchowane programami Sonix'a takimi jak np. DVD Scan czy Console Media Patcher (czego lepiej nie robić - programy te są dość zawodne).
Po ustawieniu odpowiednich opcji wkładamy płytę do napędu, czekamy na jej weryfikację (chyba, że już wcześniej to zrobiliśmy) i wciskamy Start.

4. Odtwarzacz multimedialny. Aby go uaktywnić wystarczy kliknąć na „Filmy i Multimedia” w MENU GŁÓWNYM konsoli.

1. Program obsługuje następujące formaty:

VIDEO - /4/0/0/0, VIDEO - ap41, VIDEO - blz0, VIDEO - col0,VIDEO - col1, VIDEO - div1, VIDEO - div3, VIDEO - div5, VIDEO - div6, VIDEO - divx, VIDEO - dx50, VIDEO - m4s2, VIDEO - mp43, VIDEO - mp4s, VIDEO - mp4v, VIDEO - mpg3, VIDEO - ump4, VIDEO - xvid, AUDIO - ac3 (0x2000), AUDIO - mp3 (0x0055)

Jeżeli nasz plik jest w innym formacie można go w bardzo prosty i szybki sposób przekonwertować za pomoca programu: WinAVI Video Converter...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin