Szlamy&Szkielety_-_Pod_Gawronem(1).pdf

(2808 KB) Pobierz
SZLAMY&SZKIELETY
POD GAWRONEM
Tekst
Łukasz Kołodziej
Współpraca
Witold Krawczyk
Paweł Bogdaszewski
Maciej Sznurkowski
Kamila Zalewska-Firus
Janina Sobota
Tytus Rduch
Jarosław Bomba
Okładka
William Thomas Horton
Ilustracje
© 2015 Dean Spencer, used with permission. All rights reserved.
Licencja
This work is based on FU: The Freeform/Universal RPG
(found at http://nathanrussell.net/fu), by Nathan Russell, and licensed for
our use under the Creative Commons Attribution 3.0.
Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).
The Powered By FU logo is © Nathan Russell and is used with permission.
Wersja
v1.0, maj 2020
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
   Zanim zaczniecie
   Sceny
   Przeciwności
Akt I
   Gospoda pod gawronem
   Bella
Akt II
   Kuchnia
   Kucharze
Akt III
   Jadalnia
   Zamek w drzwiach
   Pan gospodarz
Akt IV
   Podwórze
   Gwardzista
Gotowe postacie
   Prann, pragmatyczny kupiec
   Zig, najemny zabijaka
   Freda, ciekawa świata minstrelka
   Silfra, doświadczona przewodniczka
4
4
4
4
5
5
5
6
6
6
7
7
7
7
8
8
8
9
9
9
10
10
WPROWADZENIE
Wykorzystaj ten krótki scenariusz i prekonstruowane postacie jako szybki,
prosty sposób na rozpoczęcie przygody w świecie Szlamów&Szkieletów
oraz jako inspirację do tworzenia własnych historii, postaci i przeciwności.
Pod Gawronem to prosta historyjka składająca się z kilku następujących po
sobie scen, ale przygotuj się, że wyniki rzutów kośćmi i pomysły graczy
mogą zaowocować najbardziej nieoczekiwanymi zwrotami akcji.
Zanim zaczniecie
Przed rozpoczęciem gry porozmawiaj z graczami o klimacie rozgrywki. Ni-
niejsza przygoda to typowa opowieść niesamowita – stosunkowo przeciętni
bohaterowie nieoczekiwanie stykają się z czymś dziwnym, niepokojącym,
niewytłumaczalnym i muszą stawić temu czoła, żeby powrócić do normal-
ności. Upewnij się, że wszyscy to rozumieją i mają ochotę bawić się w ta-
kiej konwencji. Zapytaj, czy znają jakieś publikacje utrzymane w podob-
nych klimatach (Twilight Zone, The Mist, Cabin in the Woods) i co im się
w nich podobało. Potem przeczytaj graczom wprowadzenie do pierwszego
aktu (to kursywą) i zachęć do dyskusji, co dziwnego mogłoby spotkać po-
stacie w takiej sytuacji. Najciekawsze pomysły notuj i wplataj w fabułę,
kiedy pojawi się taka potrzeba.
Sceny
Każda z przedstawionych tutaj scen składa się z trzech podstawowych ele-
mentów: opisu miejsca akcji, sugerowanych deskryptorów, które gracze
będą mogli wpleść w fabułę, i krótkiego zawiązania akcji określającego cel
sceny. Każdą scenę rozpoczynaj od sparafrazowania graczom tych informacji.
Przeciwności
Do każdej sceny przypisani są adwersarze i przeciwności z uwzględnionymi
istotnymi deskryptorami, statusami i notatkami. Pamiętaj jednak, że są to je-
dynie sugestie i rozwój akcji oraz oczekiwania graczy mogą wymagać zmo-
dyfikowania ich bądź zastąpienia czymś bardziej adekwatnym.
4
AKT I
Po długiej i wyczerpującej przeprawie przez góry i przygraniczne lasy gru-
pa strudzonych wędrowców zatrzymuje się w gospodzie Pod Gawronem.
Podróżnicy słyszeli, że kraina, do której zawitali, jest zaczarowana i nic tu-
taj nie jest takie, jakie się wydaje. Siedzą więc, sączą piwo i dyskretnie roz-
glądają się po lokalu, szukając czegoś niezwykłego.
Gospoda Pod Gawronem
Scena:
W gospodzie panuje gwar i tłok, a jedyne źródło oświetlenia stano-
wi huczący w kominku ogień i kilka świec pod nisko zawieszoną powałą.
Roześmiane kelnerki kręcą się między stołami, roznosząc wielkie kufle pie-
nistego piwa i drewniane miski z apetycznym mięsiwem.
Deskryptory:
Tłok, gwar, półmrok.
Zawiązanie akcji:
Jedna z kelnerek przynosi bohaterom kilka piw i misek
z gulaszem, których nie zamawiali, oczekując za nie zapłaty.
Bella
Cztery jasne i cztery gulasze, to będzie w sumie sześć talarów!
Deskryptory:
Zapracowana, sympatyczna.
Przedmioty:
Kufle z piwem, miski gulaszu.
Stany:
Zdenerwowana, zdezorientowana, zawstydzona, pokonana.
Notatki:
Rozmowa z Bellą powinna być krótką, niezobowiązującą scenką
rodzajową, podkreślającą swojskość i zwyczajność tego miejsca.
Co może pójść nie tak?
Ktoś może obić bohaterom gęby, wyrzucić ich
z gospody albo wezwać gwardzistów.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin