Jerzy Widerski - Komunikacja językowa w public relations.pdf
(
17520 KB
)
Pobierz
KARKONOSKA PAŃSTWOWA SZKOŁA WYŻSZA W JELENIEJ GÓRZE
Komunikacja językowa
w public relations
Jerzy Widerski
Komunikacja językowa
w public relations
Jerzy Widerski
Jelenia Góra 2015
RADA WYDAWNICZA
KARKONOSKIEJ PAŃSTWOWEJ SZKOŁY WYŻSZEJ
Tomasz Winnicki (przewodniczący), Grażyna Baran, Izabella
Błachno, Barbara Mączka, Kazimierz Stąpór, Józef Zaprucki
RECENZENCI
Piotr Lewiński
FOTOGRAFIA NA OKŁADCE
Noemi Sytek
PROJEKT OKŁADKI
Barbara Mączka
PRZYGOTOWANIE DO DRUKU
Barbara Mączka
DRUK I OPRAWA
ESUS Agencja Reklamowo-Wydawnicza
ul. Południowa 54
62-064 Plewiska
WYDAWCA
Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa
w Jeleniej Górze
ul. Lwówecka 18, 58-503 Jelenia Góra
ISBN 978-83-61955-34-4
Niniejsze wydawnictwo można nabyć w Bibliotece i Centrum
Informacji Naukowej Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej
w Jeleniej Górze, ul. Lwówecka 18, tel. 75 645 33 52
Spis treści
Podziękowania
……………………………………………………………………………………………………................................
7
Wstęp
………………………………………………………………………………………………………………………………………..............
9
1. Cele pracy
……………………………………………………………………………………………………............................
9
2. Metodologia i materiały źródłowe
…………………………………………………...............
11
Rozdział I
Ogólna charakterystyka public relations
………………………………………………….................
13
Rozdział II
Aspekty komunikacyjne
…………………………………………………........................................................................
21
1. Uczestnicy procesu komunikacyjnego i funkcje
przekazów PR
…………………………………………………....................................................................................
25
2. Wizerunek – efekt działań komunikacyjnych
…………………………...............
30
3. Konteksty i ich oddziaływanie
………………………………………….....................……….........
33
4. Kontakt z otoczeniem, kanały komunikacyjne, zakłócenia
….....
35
4.1 Środki masowego przekazu
……………………………………………........…....…........
35
4.2 Wydawnictwa firmowe
………………………….......................………….…………....….........
38
4.3 Internet
………………………………............................................................................…………….....…….........
42
4.4 Zakłócenia – bariery komunikacyjne
…………………….………....…..............
44
5. Liderzy opinii i selekcjonerzy
………………………………………...................….........…............
45
Rozdział III
Teksty public relations i ich typologia gatunkowa
……………………………...............
49
1. Tekst i gatunek
………………………………………………………………………………………….....……........
50
3
2. Gatunki dziennikarskie
…………………………………………….............................................……........
56
2.1 Komunikat
……………………………….........................................................................……….........………
57
2.2 Wzmianka
……………………………………………........................................................................................
60
2.3 Zapowiedź
…………………………………………….......................................................................................
61
2.4 Sylwetka
…………………………………………….............................................................................................
61
2.5 Wywiad
……………………………………………................................................................................................
62
2.6 Reportaż
……………………………………………..............................................................................................
64
2.7 Felieton
…………………………………………….................................................................................................
64
2.8 Artykuł wstępny
……………………………………………...................................................................
65
3. Materiały źródłowe dla dziennikarzy
………………………………………..............…...
65
3.1 Komunikat jako informacja dla prasy
…………………..............….………...
66
3.2 Oświadczenie prasowe
…………………………………………….............................................
67
3.3 Opracowanie prasowe
……………………………………………...............................................
67
3.4 Sprostowanie
…………………………………………….............................................................................
68
3.5 Listy do redakcji
……………………………………………..................................................................
69
4. Formy epistolograficzne
…………………………………………….........................................................
69
5. Przemówienia
……………………………………………............................................................................................
73
6. Formy mieszane
……………………………………………....................................................................................
75
Rozdział IV
Intencje nadawcy a funkcje tekstów
…………………………………………….......................................
79
1.
2.
3.
4.
Teksty informacyjne
…………………………………………….....................................................................
89
Teksty informacyjno-wyjaśniające
……………………………………………................
100
Teksty informacyjno-nakłaniające
……………………………………………..................
109
Teksty informacyjno-pozyskujące
……………………………………………..................
117
Rozdział V
Mechanizmy retoryczne
……………………………………………............................................................................
123
1. Inwencja
……………………………………………..........................................................................................................
125
2. Elokucja
……………………………………………...........................................................................................................
137
3. Retoryczność tekstów public relations
……………………………………...….....…
148
Rozdział VI
Słownictwo
…………………………………………….......................................................................................................................
151
4
Plik z chomika:
Izakolobrzeg
Inne pliki z tego folderu:
Andrzej Kisielewski - Sztuka i reklama.pdf
(7674 KB)
Ewa Hope - Etyka w zawodzie specjalistow public relations.pdf
(4802 KB)
Wojciech Grzegorczyk - Marketing na rynkach międzynarodowych. Badania, decyzje, organizacja.pdf
(4320 KB)
Henryk Mruk, Bogna Pilarczyk, Maria Sławińska - Marketing. Koncepcje, Strategie, Trendy.pdf
(24995 KB)
Marcin Ożóg - Reklama, promocja, informowanie o sponsorowaniu napojów alkoholowych.pdf
(4222 KB)
Inne foldery tego chomika:
Architektura i Urbanistyka
Bezpieczeństwo narodowe
Bezrobocie, Bezdomność
Bibliologia i Translatologia
Dedektyw Inwektyw
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin