Avon_Najbardziej_kobieca_z_firm_avon.pdf
(
270 KB
)
Pobierz
Avon. Najbardziej
kobieca z firm
Autor: Laura Klepacki
T³umaczenie: Joanna Sugiero
ISBN: 978-83-246-0380-0
Tytu³ orygina³u:
Avon: Building The Worlds
Premier Company for Women
Format: A5, stron: 352
Globalna potêga marketingowa na szpilkach
•
Damskie oblicze sukcesu
•
Przedstawiciele handlowi w spódnicach
•
Kobiecy marketing bezpoœredni
•
Wizerunek firmy w pe³nym makija¿u
•
Receptury na kreatywnoϾ i innowacje
Doœwiadczenia firmy AVON sk³adaj¹ siê na jedn¹ z najciekawszych i najbardziej
inspiruj¹cych historii w dziejach wspó³czesnej gospodarki. Dzia³aj¹ca od ponad stu lat,
a na polskim rynku œwiêtuj¹ca w³aœnie swoje piêtnastolecie, firma AVON akceptuje
ci¹g³¹ potrzebê zmian i dostosowywania siê do rosn¹cych oczekiwañ klientek. Z jednej
strony ma za sob¹ nieprawdopodobnie d³ug¹ i piêkn¹ tradycjê, czyli lata, podczas
których kszta³towa³a w³asn¹ pozycjê rynkow¹, a z drugiej nie zatraci³a umiejêtnoœci
dostosowywania siê do aktualnych warunków i zdolnoœci natychmiastowej asymilacji
kulturowej, a tak¿e analizy nowych wzorców ¿ycia. Ta mikstura po prostu musi mieæ
zapach sukcesu.
AVON da³ szansê kobietom. Firma postawi³a na ukryte talenty i motywacjê tej czêœci
spo³eczeñstwa, która w czasach rozwoju marki nie mia³a nawet mo¿liwoœci g³osowania.
Przez te wszystkie lata – z ka¿d¹ kolejn¹ sprzedan¹ szmink¹, pudrem i kremem do
twarzy – AVON pozwala³ budowaæ konsultantkom ich w³asn¹ niezale¿noœæ. Przy okazji
sam rós³ w si³ê, zdobywa³ kolejne rynki, kszta³towa³ kulturê, anga¿owa³ siê w akcje
charytatywne. Dowiedz siê, na ile sposobów AVON uczyni³ œwiat piêkniejszym:
•
transformacja z firmy rodzinnej w potêgê miêdzynarodow¹,
•
nowatorskie metody zarz¹dzania,
•
zmiany i rozszerzanie oferty,
•
alternatywne formy dystrybucji,
•
inwestycje w sieæ i zespó³ pracowników,
•
plany i metody motywacyjne,
•
dzia³alnoœæ non profit
SPIS TREŚCI
Podziękowania ................................................................ 5
Przedmowa ..................................................................... 9
Wstęp ........................................................................... 13
R
OZDZIAŁ
1.
R
OZDZIAŁ
2.
R
OZDZIAŁ
3.
R
OZDZIAŁ
4.
R
OZDZIAŁ
5.
R
OZDZIAŁ
6.
R
OZDZIAŁ
7.
R
OZDZIAŁ
8.
R
OZDZIAŁ
9.
Dajemy im to, czego chcą ............................................. 19
Koncentrujemy się ......................................................... 39
Zatrudniamy najlepszych ludzi ....................................... 61
Przekazujemy władzę konsultantkom ............................ 87
Motywujemy konsultantki ............................................ 109
Ciągła innowacyjność ................................................... 129
Nadążamy za nowymi czasami .................................... 161
Mówimy we wszystkich językach ................................ 183
Korzystamy z technologii ............................................. 205
R
OZDZIAŁ
10.
Kontakt z klientami ...................................................... 227
AVON. NAJBARDZIEJ KOBIECA Z FIRM
R
OZDZIAŁ
11.
Stawiamy na kreatywność ............................................ 247
R
OZDZIAŁ
12.
Odnowa wizerunku może być kwestią piękna ............ 267
R
OZDZIAŁ
13.
Oddajemy ................................................................... 285
Epilog .......................................................................... 309
Chronologia najważniejszych wydarzeń
w historii Avonu ..................................................... 319
Uwagi .......................................................................... 329
Skorowidz ................................................................... 339
4
ROZDZIA
Ł
7
NAD
ĄŻ
AMY ZA
NOWYMI CZASAMI
had Pennington, słynny rozgrywający drużyny futbolowej New
York Jets, wszedł niezauważony do studia przy kompleksie
sportowo-rozrywkowym Chelsea Piers na Manhattanie w towarzy-
stwie trzech mężczyzn w
średnim
wieku. Była
środa;
szary, kwiet-
niowy poranek. Mężczyźni, którzy przybyli z Long Island, byli nieco
spóźnieni, ponieważ zatrzymały ich nowojorskie korki.
Pennington był głodny po dłuższej, niż się spodziewał, podróży,
więc poszedł do małego bufetu ustawionego w rogu sali, wziął do
ręki talerz i zaczął nakładać jedzenie. Towarzyszyło mu dwóch dzien-
nikarzy, którzy koniecznie chcieli się dowiedzieć, dlaczego gwiazda
futbolu zaczęła pracować dla Avonu — wydawałoby się, kobiecej
firmy.
Pennington, dwudziestosiedmioletni mieszkaniec Tennessee,
położył widelec na stole, czekając, aż jedzenie nieco ostygnie. Docie-
kliwym dziennikarzom odpowiedział,
że
wygląd zewnętrzny jest
bardzo ważny dla wielu jego kolegów z zespołu, zwłaszcza poza
C
AVON. NAJBARDZIEJ KOBIECA Z FIRM
boiskiem. „Niektórzy gracze naprawdę interesują się modą — powie-
dział. — Ale jeżeli chcesz być profesjonalistą, musisz
ładnie
wyglą-
dać i dobrze się prezentować. Od tego zależy to, jak inni będą Cię
postrzegać i jak będą z Tobą rozmawiać. My, sportowcy, często jeste-
śmy
zapraszani w różne miejsca”.
A ponieważ jego
żona
i matka poparły pomysł reprezentowania
Avonu, Pennington zgodził się pozować do okładki pierwszego katalo-
gu adresowanego do mężczyzn. Katalog ten nosi nazwę
M: The Men’s
Catalog.
Avon, który w ciągu swojej ponad stuletniej działalności próbował
już wielu rozwiązań, przekonał się,
że
jeżeli chce zachować swoich
klientów, musi nadążać za czasami. Teraz przyszła kolej na to,
żeby
zwrócić się bezpośrednio do mężczyzn.
Poszerzenie kręgu odbiorców
Lata siedemdziesiąte były dla Avonu bardzo ciężkie i firma z trudem
wyszła na prostą. Od tego czasu Avon zawsze stara się o utrzymanie
pozycji lidera na wciąż zmieniającym się rynku. „Czułem,
że
Avon
zbyt wolno reaguje na zmiany zachodzące na rynku oraz w całym
społeczeństwie — mówi James Preston, który w 1988 roku został
naczelnym dyrektorem wykonawczym firmy. — Co gorsza, byłem
świadkiem
tego, jak całkowicie zlekceważono tu pierwsze oznaki
ruchu kobiet na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych.
Przegraliśmy między innymi dlatego,
że
nasza firma była zdomino-
wana przez mężczyzn. W 1971 roku, gdy dołączyłem do zarządu,
w Avonie nie było ani jednej kobiety na stanowisku wiceprezesa”.
Od tamtego czasu sytuacja uległa znacznej zmianie. Obecnie wiele
najwyższych stanowisk w firmie piastują kobiety.
Avon cały czas uważnie
śledzi
rynek, aby w porę dostrzec wszelkie
zmiany, jakie na nim zachodzą, i odpowiednio je wykorzystać. Swój
pierwszy katalog dla mężczyzn,
M,
wydał dopiero jesienią 2004 roku,
162
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
12_krokow_uczciwej_sprzedazy_12kusp.pdf
(1198 KB)
100_sekretow_Mistrza_Sprzedazy_100mis.pdf
(408 KB)
10_zasad_budowania_trwalych_relacji_z_klientem_10klie.pdf
(288 KB)
10_zlotych_regul_sprzedazy_10zlot.pdf
(278 KB)
140_sekretow_Mistrza_Sprzedazy_100mi2.pdf
(621 KB)
Inne foldery tego chomika:
Bestsellery
Bezdroża
Biznes
Bizneswoman
C
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin