E_biznes_Poradnik_praktyka_Wydanie_II_ebizp2.pdf

(739 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności
ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Ewelina Burska
Projekt okładki: Jan Paluch
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie?ebizp2
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-246-5643-1
Copyright © Helion 2013
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
O autorze
WstÚp do wydania drugiego
WstÚp do wydania pierwszego
Tworzenie sugestywnych ofert
Dobry tytuï — lokomotywa sukcesu
Dobry lead, czyli nagïówek
Copywriting:
Odpowiednie daÊ rzeczy — sïowo
ZdjÚcia i grafika — harmonia czy chaos?
Czcionka a
czcionka
Przedstaw siÚ klientowi
5
7
9
11
11
19
21
35
39
42
10 sposobów na negatywa, czyli jak zaj Ê klientowi za skórÚ
Dlaczego powiniene poznaÊ swoje bïÚdy?
Ciekawostki na temat bïÚdów
10 grzechów gïównych — jÈdro ciemno ci
Punkty newralgiczne, czyli o tym, jak unikaÊ pól minowych
49
49
51
52
62
Komunikacja biznesowa z e-klientem
Obsïuga klienta — sztuka czy sztuczki?
Trudny klient, asertywno Ê i sztuka aikido
71
71
78
„Tajemniczy klient” a poprawa jako ci obsïugi
Mystery shopping
— o co w tym chodzi?
Popraw jako Ê — zwiÚksz zyski
Jak to siÚ robi, czyli przebieg badania
Kim jest tajemniczy klient?
Jak to zastosowaÊ w e-biznesie
Dodatek: Mystery shopping w Polsce
85
85
87
89
94
96
101
Telepraca w biznesie
Pozornie proste pytanie: pracowaÊ czy telepracowaÊ?
Jak to siÚ zaczÚïo?
Czynniki sprzyjajÈce
103
103
104
105
Kup książkę
Poleć książkę
4
E-biznes. Poradnik praktyka
Typy telepracy
Telepracownik — kto to taki?
Uwarunkowania i bariery
Wdra anie telepracy krok po kroku
107
108
110
121
Budowanie przewagi konkurencyjnej
Konkurencyjny — znaczy lepszy
21 sposobów na zdystansowanie rywali w e-biznesie
Chroñ swojÈ konkurencyjno Ê
125
126
126
144
E-marketing
Tajemne skróty: „4P”, „7P”, „4C”
Optymalizacja i pozycjonowanie, czyli sïów kilka o SEO
Promocja w sieci — gar Ê zasad
Plan marketingowy i analiza SWOT
Modne sïowo —
feedback
147
147
148
149
152
154
Prawo a e-przedsiÚbiorczo Ê
Przymus wyjÈtkowo ci
Domeny internetowe — walka o nazwÚ
Prawo autorskie, czyli co wolno kopiowaÊ
Kopiuj i u ywaj za darmo i legalnie!
Granice prawne marketingu
157
157
159
160
163
164
Pomysï na e-biznes
10 najwiÚkszych mitów
E-niewypaïy
NajczÚstsze bïÚdy i ostatnie sïowa
171
171
178
182
Kup książkę
Poleć książkę
ROZDZIA
9
Pomysï na e-biznes
Dobry pomysï na zarobkowÈ dziaïalno Ê w internecie to punkt wyj cia do sukcesu;
z drugiej strony wiÚkszo Ê pozornie obiecujÈcych pomysïów koñczy siÚ fiaskiem, a tylko
niektórym udaje siÚ zaistnieÊ i zdobyÊ choÊ czÚ Ê rynku.
JakÈ przyjÈÊ strategiÚ, kiedy rozpoczyna siÚ wïasnÈ dziaïalno Ê w sieci? Propozycji jest
wiele, a czÚ Ê z nich podsunÈïem Ci ju w poprzednich rozdziaïach tej ksiÈ ki. Mo esz
spróbowaÊ okre liÊ niszÚ na rynku, czyli znale Ê obszar, w którym nie dziaïajÈ jeszcze
inni przedsiÚbiorcy, a który mógïby generowaÊ interesujÈce dla klienta korzy ci. Mo esz
te — wyposa ony w orÚ do walki z konkurencjÈ, który oddaïem do Twojej dyspozy-
cji w jednym z poprzednich rozdziaïów — wej Ê w bran Ú, która jest ju stosunkowo
dobrze zagospodarowana, ale przez to lepiej znana i mniej nara ona na niepowodzenie
ni zupeïnie nowatorskie przedsiÚwziÚcie.
DecyzjÚ, co i w jaki sposób oferowaÊ konsumentom, podejmiesz sam. W tym rozdziale
chcÚ jednak pokazaÊ Ci pewne prawdy oraz mity, z których poczÈtkujÈcy e-biznesmeni
nie zawsze zdajÈ sobie sprawÚ, nara ajÈc siÚ czÚsto albo na wywa anie otwartych ju
drzwi, albo na pora kÚ wynikajÈcÈ z bïÚdnych zaïo eñ lub kalkulacji. DziÚki dalszej lektu-
rze Tobie mo e siÚ udaÊ uniknÈÊ podobnych bïÚdów.
10 najwiÚkszych mitów
Internet jest peïen serwisów, które odniosïy nieprawdopodobny sukces. W zwiÈzku z tym
jednak, e przeciÚtny internauta zna tylko ich status obecny, ale nie ma pojÚcia, jakim
kosztem zostaï osiÈgniÚty, narosïo wiele legend, które — gdyby byïy prawdÈ — mogïyby
caïkowicie zmieniÊ pejza tego medium, a z ka dego e-biznesmena uczyniÊ milionera.
Rzeczywisto Ê wyglÈda jednak inaczej. Na swój pierwszy milion najwiÚkszÈ szansÚ
majÈ ci, którzy u wiadomiÈ sobie, e obiegowe opinie rzadko kiedy majÈ co wspólnego
z prawdÈ. Rozprawmy siÚ wiÚc z owymi najczÚ ciej powtarzanymi mitami na temat biz-
nesu w sieci.
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin