Programowanie_w_jezyku_Ruby_Wydanie_II_prruby.pdf
(
257 KB
)
Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOWY ROZDZIA£
SPIS TREœCI
Programowanie w jêzyku
Ruby. Wydanie II
Autorzy: Dave Thomas, Chad Fowler, Andy Hunt
T³umaczenie: Tomasz B¹k, Tomasz Walczak
ISBN: 83-246-0522-3
Tytu³ orygina³u:
Programming Ruby:
The Pragmatic Programmers. Second Edition
Format: B5, stron: 1072
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Odkryj mo¿liwoœci jêzyka Ruby
• Opanuj zasady programowania obiektowego
• Po³¹cz Ruby z innymi jêzykami programowania
• Przetestuj aplikacje, wykorzystuj¹c testy jednostkowe
Ruby to obiektowy jêzyk programowania, który powsta³ w Japonii w 1993 roku.
Od pocz¹tku swojej obecnoœci na rynku zdobywa ogromn¹ popularnoœæ, staj¹c siê
powa¿n¹ konkurencj¹ dla Perla. Dziêki technologii Ruby on Rails narzêdzie to staje siê
coraz powszechniej wykorzystywane, szczególnie do tworzenia aplikacji internetowych.
Ruby ma prost¹ sk³adniê, zawiera mo¿liwoœæ obs³ugi wyj¹tków i wyra¿eñ regularnych
oraz pozwala na stosowanie modu³ów. Ogromn¹ zalet¹ tego jêzyka jest jego zwarta
konstrukcja — program napisany w Ruby jest wielokrotnie mniejszy ni¿ realizuj¹ca
podobne funkcje aplikacja utworzona w Javie lub C.
Ksi¹¿ka „Programowanie w Ruby. Wydanie II” to jeden z najpopularniejszych na œwiecie
podrêczników opisuj¹cych ten jêzyk. Czytaj¹c j¹, opanujesz wszystkie zagadnienia
zwi¹zane z tworzeniem aplikacji w Ruby. Poznasz zasady programowania obiektowego,
korzystania z wyra¿eñ regularnych, obs³ugi wyj¹tków oraz pracy wielow¹tkowej.
Dowiesz siê, w jaki sposób dokumentowaæ kod, budowaæ aplikacje i skrypty sieciowe,
stosowaæ Ruby w systemie Windows oraz ³¹czyæ Ruby z C. W ksi¹¿ce znajdziesz tak¿e
szczegó³owe omówienie klas i modu³ów jêzyka Ruby.
• Instalacja i uruchamianie Ruby
• Klasy, obiekty i zmienne
• Typy danych
• Przechwytywanie wyj¹tków
• Operacje wejœcia i wyjœcia
• Wielow¹tkowoœæ
• Testowanie aplikacji
• Pisanie skryptów CGI w Ruby
• Automatyzacja systemu Windows za pomoc¹ Ruby
• Obiekty Ruby w jêzyku C
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOœCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Przedmowa do wydania pierwszego ............................................... 15
Przedmowa do wydania drugiego ................................................... 19
Przedmowa ......................................................................................... 21
Mapa .................................................................................................... 27
Część I Płaszczyzny Ruby
Rozdział 1. Pierwsze kroki ............................................................... 31
Instalacja Ruby .............................................................................................. 31
Uruchamianie Ruby ...................................................................................... 34
Dokumentacja Ruby — RDoc i ri .................................................................. 37
Rozdział 2. Ruby.new ........................................................................ 41
Ruby to język zorientowany obiektowo ............................................................ 42
Wybrane podstawy Ruby ............................................................................... 44
Tablice i tablice asocjacyjne ............................................................................ 48
Struktury kontrolne ........................................................................................ 50
Wyrażenia regularne ...................................................................................... 51
Bloki i iteratory .............................................................................................. 53
Odczyt i zapis ............................................................................................... 56
Cała naprzód ................................................................................................. 58
4
Programowanie w języku Ruby
Rozdział 3. Klasy, obiekty i zmienne ............................................... 59
Dziedziczenie i komunikaty ............................................................................ 61
Obiekty i atrybuty .......................................................................................... 64
Zmienne i metody klasy ................................................................................. 68
Kontrola dostępu ........................................................................................... 73
Zmienne ....................................................................................................... 76
Rozdział 4. Kontenery, bloki i iteratory ......................................... 79
Kontenery ..................................................................................................... 79
Bloki i iteratory .............................................................................................. 86
Kontenery są wszędzie ................................................................................... 95
Rozdział 5. Typy standardowe ......................................................... 97
Liczby ........................................................................................................... 97
Łańcuchy znaków ........................................................................................ 100
Przedziały ................................................................................................... 106
Wyrażenia regularne .................................................................................... 108
Rozdział 6. Więcej na temat metod ............................................... 121
Definiowanie metody ................................................................................... 121
Wywoływanie metody .................................................................................. 123
Rozdział 7. Wyrażenia ..................................................................... 129
Wyrażenia operatorowe ................................................................................ 130
Różnorodne wyrażenia ................................................................................. 131
Przypisania ................................................................................................. 132
Wykonanie warunkowe ................................................................................ 137
Wyrażenia case ............................................................................................ 142
Pętle ........................................................................................................... 144
Zasięg zmiennych, pętle i bloki ..................................................................... 151
Rozdział 8. Zgłaszanie i przechwytywanie wyjątków ................ 153
Klasa Exception .......................................................................................... 154
Obsługa wyjątków ........................................................................................ 154
Zgłaszanie wyjątków .................................................................................... 159
catch i throw ................................................................................................ 161
Spis treści
5
Rozdział 9. Moduły ........................................................................... 163
Przestrzenie nazw ........................................................................................ 163
Miksiny ....................................................................................................... 165
Iteratory i moduł Enumerable ....................................................................... 167
Łączenie modułów ....................................................................................... 167
Dołączanie innych plików ............................................................................. 171
Rozdział 10. Podstawy wejścia-wyjścia ........................................ 173
Czym jest obiekt IO? ................................................................................... 173
Otwieranie i zamykanie plików ..................................................................... 174
Odczyt i zapis plików ................................................................................... 175
Komunikacja sieciowa .................................................................................. 180
Rozdział 11. Wątki i procesy .......................................................... 183
Wielowątkowość .......................................................................................... 183
Zarządzanie szeregowaniem wątków ............................................................. 189
Wzajemne wykluczanie ................................................................................ 191
Uruchamianie wielu procesów ...................................................................... 198
Rozdział 12. Testy jednostkowe ..................................................... 203
Szkielet Test::Unit ...................................................................................... 205
Struktura testów ........................................................................................... 209
Optymalizacja i uruchamianie testów ............................................................ 213
Rozdział 13. Gdy pojawiają się problemy ..................................... 217
Debugger Ruby ........................................................................................... 217
Ruby interaktywny ....................................................................................... 219
Obsługa edytora .......................................................................................... 221
Ale to nie działa! ......................................................................................... 221
Ależ to jest powolne! .................................................................................... 225
Część II Ruby w oprawie
Rozdział 14. Ruby i jego świat ........................................................ 233
Argumenty wiersza poleceń .......................................................................... 233
Zakończenie programu ................................................................................ 237
Zmienne środowiska wykonania ................................................................... 238
6
Programowanie w języku Ruby
Gdzie Ruby znajduje swoje moduły? ............................................................ 239
Środowisko budowania ................................................................................ 241
Rozdział 15. Interaktywna powłoka Ruby ................................... 243
Wiersz poleceń ............................................................................................ 243
Konfiguracja ................................................................................................ 248
Polecenia .................................................................................................... 253
Ograniczenia ............................................................................................... 256
rtags i xmp .................................................................................................. 256
Rozdział 16. Dokumentowanie Ruby ............................................. 259
Dodawanie RDoc do kodu Ruby ................................................................. 261
Dodawanie RDoc do rozszerzeń C ............................................................... 269
Uruchamianie RDoc ................................................................................... 270
Wyświetlanie informacji o użyciu programu ................................................... 274
Rozdział 17. Zarządzanie pakietami za pomocą RubyGems ...... 277
Instalacja RubyGems ................................................................................... 278
Instalacja gemów aplikacji ............................................................................. 279
Instalacja i używanie gemów bibliotek ............................................................ 281
Tworzenie własnych gemów ......................................................................... 287
Rozdział 18. Ruby i sieć ................................................................... 299
Pisanie skryptów CGI .................................................................................. 299
Ciasteczka ................................................................................................... 310
Zwiększanie wydajności ............................................................................... 312
Wybór serwera WWW ................................................................................ 313
SOAP i usługi sieciowe ............................................................................... 315
Więcej informacji ......................................................................................... 321
Rozdział 19. Biblioteka Tk w Ruby ................................................ 323
Prosta aplikacja używająca Tk ...................................................................... 324
Kontrolki ..................................................................................................... 324
Wiązanie zdarzeń ........................................................................................ 329
Kontrolka Canvas ........................................................................................ 331
Przewijanie ................................................................................................. 332
Używanie dokumentacji Perl/Tk .................................................................. 335
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
Head_First_Ruby_on_Rails_Edycja_polska_hfror.pdf
(4189 KB)
Programowanie_w_jezyku_Ruby_Mikrouslugi_i_konteneryzacja_prumik.pdf
(1596 KB)
Programowanie_w_jezyku_Ruby_Wydanie_II_prruby.pdf
(257 KB)
Ruby_Przewodnik_programisty_Wydanie_II_rubprp.pdf
(3437 KB)
Programowanie_w_Ruby_Od_podstaw_prubpo.pdf
(369 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin