Tworzenie_aplikacji_dla_iOS_we_Flashu_Receptury_twapre.pdf

(691 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Flash iOS Apps Cookbook
Tłumaczenie: Joanna Zatorska
ISBN: 978-83-246-4993-8
Copyright © Packt Publishing 2012.
First published in the English language under the title ‘Flash iOS Apps Cookbook’
© Helion 2013. All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Wydawnictwo HELION dołożyło wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie bierze jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION nie ponosi również
żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/twapre.zip
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/twapre
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
O autorze
PodziÚkowania
O recenzentach
WstÚp
Rozdziaï 1. WstÚp do tworzenia aplikacji iOS
WstÚp
Rejestracja w programie iOS Developer Program
DostÚp do serwisu iOS Provisioning Portal
Generowanie wniosku o podpisanie certyfikatu w systemie Windows
Generowanie wniosku o podpisanie certyfikatu w systemie MAC OS X
Uzyskiwanie certyfikatu programisty
Tworzenie certyfikatu P12 w systemie Windows
Tworzenie certyfikatu P12 w systemie MAC OS X
Rejestracja urzÈdzenia
Tworzenie identyfikatora aplikacji
Tworzenie programistycznego profilu informacyjnego
Instalacja profilu informacyjnego na urzÈdzeniu
9
11
13
15
21
22
22
29
32
34
35
38
41
43
47
50
53
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
Rozdziaï 2. Tworzenie aplikacji iOS w programie Flash
WstÚp
Instalacja AIR SDK
Tworzenie dokumentu AIR for iOS
Umieszczanie elementów na stole monta owym
Opis dziaïania
Ogólne ustawienia rodowiska AIR for iOS
Opis dziaïania
Ustawienia wdra ania aplikacji w rodowisku AIR for iOS
Kompilacja w programie Flash Professional
Instalacja aplikacji przy u yciu iTunes
57
57
58
60
63
66
66
68
70
73
75
Rozdziaï 3. Tworzenie pierwszej aplikacji
WstÚp
Tworzenie podstawowej klasy dokumentu
Zapobieganie przej ciu ekranu w stan bezczynno ci
Wielozadaniowo Ê
Eleganckie zamykanie aplikacji
DoïÈczanie klas do symboli klipów filmowych
Korzystanie z pÚtli uaktualnieñ
DoïÈczanie obrazu rozruchowego aplikacji
DoïÈczanie ikon
Edycja pliku deskryptora aplikacji
Zdalne debugowanie
79
79
80
82
85
87
89
92
96
99
101
104
Rozdziaï 4. Konwersja projektów Flash na platformÚ iOS
WstÚp
Interakcja z u ytkownikiem
Zapisywanie stanu aplikacji
Spïaszczanie listy wy wietlania
Konwersja grafiki wektorowej na rastrowÈ
Zmiana rozmiarów bitmap
Maskowanie obiektów
Praca z zewnÚtrznymi plikami SWF
109
109
110
115
118
121
126
129
132
Rozdziaï 5. Technologia Multi-touch i gesty
WstÚp
Ustawianie trybu interakcji z punktem kontaktu
Wykrywanie kilku punktów kontaktu
PrzeciÈganie kilku wy wietlonych obiektów
¥ledzenie ruchu
Ustawianie trybu interakcji z u yciem gestów
Obsïuga gestu machniÚcia
Przewijanie obiektu
Obracanie obiektu
PowiÚkszanie i zmniejszanie obiektu
137
137
138
141
146
150
152
156
159
162
164
4
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
Rozdziaï 6. Akceleracja sprzÚtowa grafiki
WstÚp
Porównanie grafiki wektorowej i rastrowej
Tryb GPU-Blend
Tryb GPU-Vector
Buforowanie bitmap
Buforowanie z u yciem macierzy
DostÚp do bitmap w kodzie ActionScript
Wczytywanie bitmap w trakcie dziaïania programu
Praca z zestawami sprite’ów
Animowanie bitmap z u yciem ActionScript
167
167
168
171
176
181
187
192
196
200
205
Rozdziaï 7. Praca z tekstem i wirtualnÈ klawiaturÈ
WstÚp
U ywanie czcionek urzÈdzenia w polach tekstowych
Korzystanie z osadzonych czcionek w polach tekstowych
Wej ciowe pole tekstowe
Pobieranie tekstu
Konfigurowalne przewijanie podczas aktywacji wirtualnej klawiatury
Uaktualnianie dynamicznych pól tekstowych
U ycie natywnych kontrolek tekstowych iOS
209
209
210
213
217
221
223
227
231
Rozdziaï 8. Zmiany rozdzielczo ci i orientacji ekranu
WstÚp
Wybór docelowego urzÈdzenia
Dostosowywanie do ekranów Retina
Obsïuga urzÈdzeñ o ró nej rozdzielczo ci ekranu
Ustawianie domy lnego formatu ekranu
WïÈczanie automatycznej orientacji
Nasïuchiwanie na zmiany orientacji
Reakcja na zmiany orientacji
237
237
238
241
246
251
252
255
258
Rozdziaï 9. API geolokalizacji i akcelerometru
WstÚp
Okre lanie bie Ècego poïo enia
Okre lanie prÚdko ci i kierunku poruszania siÚ
Sprawdzanie dostÚpno ci geolokalizacji
Reagowanie na zmiany zarejestrowane przez akcelerometr
Wykrywanie potrzÈsania
263
263
264
269
273
277
282
Rozdziaï 10. Obsïuga kamery i mikrofonu
WstÚp
Zapisywanie w rolce z aparatu
Odczyt rolki z aparatu
Fotografowanie z u yciem domy lnej aplikacji
287
287
288
291
296
5
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin